کد خبر: ۵۵۳۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹

سیگار عامل تشدیدکننده بیماری‌های عصبی

مشاور وزیر بهداشت درامور توانبخشی گفت: دخانیات و سیگار عامل تشدیدکننده بعضی از بیماری‌های عصبی به ویژه آلزایمر و پارکینسون است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد تقی جغتایی امروز در حاشیه همایش بین‌المللی علوم اعصاب در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: با تاسیس مرکز علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و انجام بسیاری از جراحی‌های مغز و ایمپلت‌های مغزی پیشرو، این دانشگاه‌ در میان دیگر دانشگاه‌های کشور در وضعیت ویژه‌ای قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دخانیات و سیگار عامل تشدیدکننده بعضی از بیماری‌های عصبی به ویژه آلزایمر و پارکینسون است، افزود: در مطالعات عصب شناسی افزایش توان و سلامت مغز باعث تصمیم ‌گیری در مهارت‌های کلامی و حافظه‌ای دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه شده‌ است.

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران خاطرنشان کرد: برای افزایش توان مغزی دانش‌آموزان و دانشجویان، ستاد علوم و فناوری شناختی اقدام به تشکیل دور‌ه‌های آموزشی عصبی و مغز شناختی در مدارس کرده‌ و در این راستا هرساله در آذرماه نیز مسابقه‌‌های با عنوان مغز شناخت با حضور هزاران دانش‌آموز با هدف افزایش مهارتی جامعه هدف برگزار کرده‌ است.

جغتایی تصریح کرد: حوزه علوم اعصاب نورساینس از سال 1950 میلادی تاکنون از سوی محققان، دانشمندان و اساتید علوم اعصاب در مورد شناسایی مغز به عنوان جعبه سیاه مطالعات وسیعی شامل تصویربرداری، نقشه برداری و تحریکات در عمق مغز و نیز سلول‌های مولکولی ارائه داده‌ و به موفقیت بسیاری دست یافته‌اند.

وی بیان داشت: از سال 1990 تا 2009 میلادی به‌عنوان دهه مغز شاهد انقلاب و انفجاری در تولید مطالعات مغزی و تغییر باور‌ها نسبت به ساختار علوم اعصاب هستیم.

 ایران پرچمدار علوم اعصاب

 مشاور وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه ایران پرچم‌دار علوم اعصاب به‌ویژه در زمینهٔ هوش مصنوعی، زبان‌شناختی و علوم اعصاب مولکولی است، افزود: یک‌چهارم مقاله‌های پزشکی دنیا به‌ویژه ایران مربوط به علوم اعصاب است.

جغتایی تصریح کرد: با تغییر رویکرد نسبت به علوم اعصاب بسیاری از بیماران غیرقابل درمان با پیشرفت تکنولوژی در حوزه پزشکی به‌ویژه علوم اعصاب شناختی درمان شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین