کد خبر: ۵۵۳۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

هوش مصنوعی، گزارش‌های جعلی سرقت را شناسایی می‌کند

پژوهشگران انگلیسی و اسپانیایی، نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده‌اند که می‌تواند گزارش‌های جعلی سرقت را شناسایی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از گیزمگ، گاهی اوقات افرادی برای دریافت خسارت از بیمه، به دروغ ادعا می‌کنند که اموالشان دزدیده شده است و گزارشی در همین رابطه به پلیس ارائه می‌دهند اما شاید نرم‌افزاری که برای تشخیص چنین گزارش‌هایی طراحی شده، بتواند گزارش‌های جعلی را شناسایی کند.

این نرم‌افزار موسوم به "وریپول"(VeriPol) که توسط دانشمندان "دانشگاه کاردیف"(Cardiff University) انگلستان و "دانشگاه کارلوس سوم مادرید"(UC3M) در اسپانیا طراحی شده، با داده‌های گزارش‌های جعلی موجود در اداره پلیس مورد آموزش قرار گرفته است. این نرم‌افزار با استفاده از "پردازش زبان‌های طبیعی"(NLP) که یکی از انواع هوش مصنوعی است، الگوهای زبانی که بیشتر در این گونه گزارش‌ها تکرار شده، شناسایی می‌کند.

وریپول می‌تواند گزارش‌های جعلی که جملات کوتاهی دارند و شامل جزئیات مربوط به سارق، حادثه و اظهارات شاهدان نمی‌شوند یا گزارش‌هایی که بلافاصله پس از رخ دادن سرقت، به پلیس رسیده‌اند، شناسایی کند.

این نرم‌افزار در نخستین آزمایش روی مجموعه‌ای شامل 1000 گزارش، گزارش‌های جعلی را با دقت 80 درصد شناسایی کرد.

وریپول در حال حاضر، در ادارات پلیس اسپانیا به کار گرفته شده است.

دکتر "خوزه کاماچو کولادوس"(Jose Camacho-Collados)، از نویسندگان این پروژه گفت: پژوهش ما، بینش جدیدی در مورد افرادی که به پلیس دروغ می‌گویند ارائه می‌دهد.

این پژوهش، در مجله "Knowledge-Based Systems" به چاپ رسید.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین