کد خبر: ۵۵۳۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

وجود ابرهای "کوردیلوسکی" در اطراف زمین تایید شد

محققان مجارستانی به تازگی موفق به تایید وجود یک جفت ابر غبار شدند که در فاصله ۲۵۰ هزار مایلی از زمین، به دور ما می‌چرخند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از دیلی‌میل، محققان یک رصدخانه خصوصی در مجارستان موفق شدند وجود یک جفت "ابر غبار" را به اثبات برسانند که در وضعیتی نیمه‌ پایدار قرار داشته و با زمین و ماه، یک مثلث را در آسمان تشکیل داده‌اند.

این ابرهای غباری برای اولین بار در سال ۱۹۶۱ میلادی توسط یک ستاره‌شناس لهستانی به عنوان دو جسم شبه ماهواره‌ای شناخته شده بودند ولی وجود آن‌ها همچنان بحث برانگیز باقی ماند زیرا تشخیص آن‌ها بسیار دشوار بود.

پس از اینکه دانشمندان به وجود این اجرام پی بردند، آن‌ها را "ابرهای "کوردیلوسکی"(Kordylewski clouds) نامیدند.

وجود این اجرام با استفاده از سیستم فیلتراسیون خطی قطبی تایید شده است.

گفته شده بود که این ابرهای غباری در ناحیه‌ای موسوم به " نقاط لاگرانژی" واقع شده‌اند.

" نقاط لاگرانژی"پنج نقطه میان دو جسم بزرگ هستند که در آن نیروی جاذبه دو جسم همدیگر را خنثی می‌کند. غالبا ماهواره‌های رصدی در نقاط لاگرانژی میان زمین و خورشید قرار می‌گیرند.

از سال ۱۹۶۱ میلادی تاکنون وجود این ابرها مبهم باقی مانده بود تا اینکه ستاره‌شناسان مجارستانی وجود آن‌ها را تصدیق کرده و آن‌ها را رصد کردند.

محققان مجارستانی اظهار کردند، پیدا کردن "ابرهای "کوردیلوسکی" بسیار سخت است. حتی با وجود این‌که فاصله آن‌ها با ما به اندازه فاصله ماه تا زمین و در فاصله ۲۵۰ هزار مایلی، به دور ما می چرخند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین