کد خبر: ۵۵۳۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

ترامپ هرگونه ارتباط میان خود با یهودی ستیزی و ارسال بسته‌های انفجاری اخیر را رد کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از اینکه یک ملی‌گرا است دفاع کرده و هرگونه مسئولیت خود در رخداد چند روز پیش مربوط به ارسال بمب‌ برای چند مقام دموکرات آمریکایی و یا تیراندازی مرگبار روز شنبه به یک کنیسه یهودیان در پیتزبورگ را رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با فاکس نیوز همچنین اظهار کرد، جولیا یوف، خبرنگار مجله GQ آمریکا به دلیل این ادعایش در شبکه سی‌ان‌ان درخصوص اینکه ترامپ "به نسبت داعش مردم بیشتری را به افراط کشانده" اظهار کرد که این خبرنگار "یک زن مریض" است.

این در حالی است که این خبرنگار کمی پس از آنکه این اظهارات را مطرح کرد، عذرخواهی کرده و اذعان کرد به اینکه مبالغه کرده است.

ترامپ در ادامه این مصاحبه تاکید کرد: شخصی که بسته‌های انفجاری را برای شبکه سی‌ان‌ان و چند دموکرات ارشد دیگر آمریکا فرستاده "خیلی قبل تر از آن دیوانه بوده است".

ترامپ تاکید کرد: شما می‌توانید نگاهی به سوابق پزشکی این فرد بیندازید. او خیلی وقت بوده که دیوانه بوده است.

ترامپ همچنین در اظهاراتش هرگونه ارتباطی بین خود با یهودی ستیزی بعد از تیراندازی مرگبار چند روز پیش به کنیسه‌ای در پیترزبورگ آمریکا را رد کرد.

او در این خصوص گفت که جارد کوشنر، داماد و ایوانکا ترامپ، دختر خودش یهودی هستند.

وی اظهار داشت: من کسی بودم که از سوی بی بی نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر اسرائیل جایزه مخصوص این رژیم را دریافت کردم و از من به خاطر منتقل کردن سفارت آمریکا به شهر قدس و اینکه این شهر را پایتخت اسرائیل کردم تشکر کرد. من اینکار را انجام دادم در حالی که تعداد زیادی از روسای جمهور گفته بودند که قصد انجام آن را دارند و هرگز آن را انجام ندادند.

ترامپ مجددا رسانه‌های بزرگ آمریکایی از جمله روزنامه واشنگتن پست را متهم به ریاکاری کرده و گفت: آنها برنی سندرز را از بابت سوءقصد به جان چند قانون‌گذار آمریکایی در یک تمرین بیسبال جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا در سال گذشته مقصر ندانستند. این حمله که تقریبا استیو اسکالیز، قانون‌گذار جمهوری‌خواه آمریکایی را تا آستانه مرگ برد و چند تن دیگر را زخمی کرد از سوی یک فرد مسلح افراط گرای چپگرا به نام جیمز هاجکینسون انجام شد. کسی که سابقه فعالیت در کمپین ریاست‌جمهوری سندرز در سال 2016 را داشته است.

ترامپ گفت: برنی سندرز موجب شد که یک حامی‌اش به سمت یک دوست بسیار خوب ما یعنی استیو کالیز و کسان دیگری تیراندازی کند. او یک دیوانه کامل بود. هیچکس نام او را در سرتیتر قرار نمی‌دهد و به جایش برنی سندرز در سرتیتر قرار می‌گیرد.

در عین حال ترامپ درباره اتهام‌زنی‌ها علیه خود درخصوص اینکه در تجمعی در اوایل ماه جاری میلادی خود را یک "ملی‌گرا" خوانده، گفت: مفهوم ملی‌گرایی کاملا متفاوت با ملی‌گرایی سفیدپوست است.

او خاطر نشان کرد: من نیازی نیست که این حرفم را شفاف سازی کنم. معنی آن این است که من عاشق کشورم هستم. من دو چیز را درنظر می‌گیرم یکی ملی‌گراها و دیگری جهانی‌گراها. من کسی هستم که می‌خواهد به کشور اهمیت بدهد چراکه بهتر از من می‌دانید که سال‌های زیادی بوده که رهبران ما بیشتر از آنکه نگران آمریکا باشند نگران دنیا بودند و ما را در یک درهم ریختگی به حال خود رها کردند و فرقی نمی‌کند که این ناشی از جنگ‌ها بوده باشد یا وضعیت اقتصادی یا بدهی‌ها یا همه کارهایی که انجام داده‌اند از جمله قرار دادن افرادی اشتباه در سمت قضات دادگاه عالی در حالی که من واقعا دو فرد بزرگ را در این مناصب قرار داده‌ام.

ترامپ خاطر نشان کرد: من به کشورم افتخار می‌کنم و آن را ملی‌گرایی می‌خوانم و از نظر من این ملی‌گرا بودن است و هیچ تفسیر دیگری برای آن نمی‌بینم.

ترامپ در ادامه گفت: من یک حامی جهانی سازی نیستم اما می‌خواهم که به جهان اهمیت بدهم اما در درجه اول باید به کشور خودمان اهمیت بدهم. من می‌خواهم به مردم سراسر جهان کمک کنم اما ما باید اول مراقب کشور خودمان باشیم و در غیر این صورت دیگر کشوری نخواهیم داشت. این شامل مراقبت از کشور ما در مرزها می‌شود.

به گزارش ایسنا، ترامپ در پاسخ به این پرسش که دوست دارد در سال 2020 با چه کسی در انتخابات ریاست‌جمهوری رقابت کند، به مجموعه همه رقبای احتمالی خود اشاره کرد و گفت: تاکنون من همه آنها را دوست داشته‌ام.

ترامپ درباره اظهارنظری که رقیب ریاست‌جمهوری سابقش یعنی هیلاری کلینتون در نیویورک یک روز قبل از محاسبه خودش مطرح کرده و گفته بود دوست دارد رئیس‌جمهور شود، گفت: من حتی او را هم دوست دارم. من همه آنها را دوست دارم.

کلینتون گفته است، بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات میان دوره‌ای 6 نوامبر  کنگره آمریکا به صورت قطعی تصمیمش برای کاندیداتوری مجدد برای ریاست‌جمهوری را اعلام خواهد کرد.

ترامپ در ادامه گفت: مهاجرانی که در یک کارواناز آمریکای مرکزی به راه افتاده و در حال پیمودن راهشان از طریق مکزیک به منظور ورود به آمریکا هستند "دارند وقتشان را تلف می‌کنند" زیرا "آنها قرار نیست به کشور ما وارد شوند و ما اجازه ورود آنها به این کشور را نمی‌دهیم".

ترامپ همچنین خاطر نشان کرد که دولت او به بازجویی‌هایی که ممکن است از سوی رابرت مولر، بازرس ویژه فدرال پرونده ارتباط ترامپ با روسیه انجام شوند، پاسخ خواهد داد.

ترامپ گفت: البته خنده‌دار است که من مجبور به همکاری در این مورد شوم چون اصلا هیچ کاری انجام ندادم اما بله ما احتمالا به سوال‌هایی پاسخ خواهیم داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین