کد خبر: ۵۵۴۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

وسایل جاسوسان ترک+تصاویر

در این موزه همچنین شنودهای کشف‌شده در سفارتخانه‌های ترکیه در اروپا در فاصله سال‌های دهه 90 و 2000 میلادی به این سو نیز به معرض نمایش گذاشته شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه (میت) به تازگی در موزه‌ای آنلاین وسایل گسترده جاسوسی عوامل خود را در سطحی گسترده  به نمایش گذاشته است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در این موزه وسایلی از دستگاه‌های شنود در پاکت سیگار و خودکار تا خودروهای آسیب‌دیده در جریان کودتای ناکام اخیر در ترکیه و تصاویر خودروهای آسیب‌دیده در جریان تیراندازی میان اعضای داعش و نیروهای امنیتی ترکیه وجود دارند.

در این موزه همچنین شنودهای کشف‌شده در سفارتخانه‌های ترکیه در اروپا در فاصله سال‌های دهه 90 و 2000 میلادی به این سو نیز به معرض نمایش گذاشته شده‌اند. 

تاریخچه سرویس اطلاعاتی امروز ترکیه به دوره عثمانی و زمان سلطنت سلطان عبدالحمید باز می‌گردد. سرویس اطلاعات عثمانی به تقلید از پلیس مخفی فرانسه تاسیس شد. در اواخر قرن نوزدهم سلطان عبدالحمید دوم برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی "تشکیلات استخبارات یلذیر" را در سال 1880 میلادی تاسیس کرد. این تشکیلات تا سال 1908 به فعالیت خود ادامه داد. سلطان عبدالحمید برای حفظ تاج و تخت خود "اطلاعات داخلی" و برای مقابله با تهدیدات خارجی، از جمله ژون ترک‌ها JON TURK که در پاریس، لندن، بروکسل، ژنو و قاهره سازماندهی شده بودند "اطلاعات خارجی" را سازماندهی کرد. هدف تشکیلات مخصوصه، حفظ وحدت و تمامیت ارضی عثمانی برخوردار از ملیت‌ها، اقوام، نژادها، ادیان ومذاهب مختلف، مبارزه با جدائی‌طلبان و تجزیه‌طلبان، پیشگیری از عملیات چریکی و نامنظم، جمع‌آوری اطلاعات و عملیات ضد جاسوسی و ضد اطلاعات بود.

میت "مستشاری تشکیلات استخبارات ملیMIT "، با هدف جمع آوری اطلاعات درباره همه موارد مربوط به امنیت ملی و تعیین سیاست امنیت ملی و تمرکز فعالیت‌های اطلاعاتی بر اساس قانون به شماره 644 مورخ 22 جولای 1965 که در مجلس ترکیه تصویب شد، تاسیس گردید. پس ازمدتی ماه MEH - MAH نیز به MIT تغییر نام یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین