کد خبر: ۵۵۴۰۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

کمک‌خرج دولت به چه افرادی تعلق می‎گیرد؟

یک کارشناس حوزه کار معتقد است پرداخت کمک جبرانی دولت به حقوق‌بگیران زیر سه میلیون تومان تنها بخشی از فشار افزایش هزینه‌ها و تورم را از دوش انها بر می‌دارد و همه را جبران نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا حیدری درباره مصوبه پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دارای حقوق زیر سه میلیون تومان، اظهار کرد: این طرح در زمان آقای ربیعی وزیر سابق کار استارت خورد و به شکل‌های مختلفی دهک‌های ۱ و ۲ جامعه که عموما از کمیته امداد و بهزیستی بودند را تحت پوشش قرار داد ولی در حال حاضر شکل و جامعه هدف طرح متفاوت شده و همه گروه‌ها را در برگرفته است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی ادامه داد: تا قبل از این که قدرت خرید مردم به شدت کاهش یابد و ارزش پول ملی پایین بیاید می‌توانستیم بگوییم که تنها دهک‌های ۱ و ۲ از کمک‌های جبرانی بهره‌مند شوند ولی با شرایط امروز اقتصاد و افت شدید قدرت خرید ناگزیر به حمایت از آحاد جامعه هستیم.

به نوشته ایسنا؛ این کارشناس حوزه کار متذکر شد: در این مصوبه همه صاحبان درآمدها اعم از کشوری و لشگری، حقوق‌بگیران تامین اجتماعی و شاغلان تحت پوشش قانون کار و کارکنان قراردادی و پیمانی دیده شده‌اند و دولت مصمم است تا با کمک‌های جبرانی فشار را از روی اقشاری که به سمت دهک‌های ۱ و ۲ متمایل شده‌ و جمعیتشان فراگیر شده کم کند.

به گفته حیدری، وقتی جامعه هدف یک طرح بزرگ‌تر می‌شود باید طرح جامع‌تر و فراگیرتری هم ارائه شود تا به لحاظ کمیتی جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار بدهد.

وی درباره پرداخت کمکهای جبرانی به افراد دارای دریافتی زیر سه میلیون تومان گفت: صرف نظر از این که درآمد سه میلیون تومان با شرایط تورمی امروز همخوانی ندارد و به نظر می‌رسد که دولت پذیرفته است که دریافتی سه میلیون تومان کفاف هزینه‌های معیشتی اقشار جامعه را نمی‌دهد، لذا حقوق‌های زیر سه میلیون تومان را مرجع تلقی کرده است. از سوی دیگر با توجه به این که منابع اجرای طرح محدود است و عددی که دولت می‌خواهد در این ارتباط توزیع کند بر اساس توانایی دولت است، لذا جامعه هدف را به نحوی انتخاب کرده که با رقمی که توزیع می‌کند، همخوانی داشته باشد.

به گفته حیدری، کمک جبرانی دولت تنها بخشی از فشار افزایش هزینه‌ها و تورم را بر دهک‌های جامعه کاهش می‌دهد و همه را جبران نمی‌کند و جمعیتی که مخاطب این طرح قرار می‌گیرند با درنظر گرفتن منابع محدود دولت بوده و به همین دلیل دریافتی زیر سه میلیون تومان انتخاب شده است.

 هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور «پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دولت و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری» را به تصویب رساند. بر اساس این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه مجاز است، برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قرار دادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری و حمایت و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق ها که مجموع پرداختی آنها کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، کمک جبرانی از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها واریز شود.

برابر مصوبه هیات وزیران و به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های کار، تعاون و سازمان برنامه و بودجه، سازمان برنامه مجاز است، برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری، حمایت و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق‌ها که مجموع پرداختی آنها کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها کمک جبرانی واریز کند. منابع مالی مورد نیاز این مصوبه از محل مصوبه دولت در خصوص طرح حمایت غذایی از گروههای کم درآمد تامین خواهد شد.

بسته حمایتی دولت شامل بازنشستگان و کارمندان می‌شود

رئیس سازمان اداری و استخدامی نیز اظهار کرد: بازنشستگان و کارمندان دولت نیز از بسته حمایتی که برای افرادی که کمتر از سه میلیون تومان درآمد ماهانه دارند، استفاده خواهند کرد که اولین نوبت اجرای آن در آبان ماه است.

جمشید انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات بسته‌ حمایتی دولت به اقشار نیازمند اظهارکرد: براساس مصوبه‌ای که دولت در زمینه ارائه بسته حمایتی تصویب کرد، کسانی که درآمدشان کمتر از سه میلیون تومان است مورد حمایت و کمک دولت قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه این مصوبه شامل حال بازنشستگان و کارکنان دولت نیز می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این مصوبه به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده و قرار است یک نوبت آن در آبان اجرا شود و زمان اجرای نوبت‌های بعدی متعاقبا اعلام شود. جزئیات بیشتر درباره این مصوبه و اجرای آن از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
باسلام
حقوق سه میلیون تومان برای خانواده چند نفره خط فقر است؟ دو نفره ، سه نفره ، پنج نفره ؟ بنده سه و صد میگیرم با سه فرزند اما همکارم 2900 میگیرد بدون فرزند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
کمک خرج مثلاً یک بسته که داخل آن دوکیلو برنج یک کیلو روغن یک کیلو قندوشکر-یک کیلو گوشت یخزده وارداتی-یک کیلو.....که جمعاً150هزارتومان هم نمی شود وبااین می خواهد کمک قشر حقوق بگیر وفقیر جامعه باشد و............یعنی وضعیتمان اززمان جنگ بدتر شده به خدا
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
متاسفانه 90 درصد مردم ایران زیر خط فقر هستند
مهدی
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
جمع کنین بابا....وقت گل نی میخوان بدن به مردم....تورم 100 درصدی رو تحمیل کردین...حالا هم هی وعده میدین تا کم کم مردم عادی بشه براشون....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین