کد خبر: ۵۵۴۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

انتقاد از شمار فراوان تصادفات جاده‌ای کرمان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با اشاره به فوت 1100 نفر در تصادفات جاده‌ای استان در سال گذشته گفت: تصادفات ما چیزی در حد فاجعه است.
آفتاب‌‌نیوز :
«خلیل‌الله همایی‌راد» امروز 10 آبان ماه در همایش شهرداران استان کرمان اظهار کرد: بخشی از امنیت مربوط به امنیت ملی و مربوط به تمامیت ارضی کشور و حوزه عملکرد نیروهای مسلح است.

وی افزود: آنچه ما انجام می‌دهیم مربوط به امنیت عمومی است و تأمین امنیت، نظم پایدار و انسجام اجتماعی و از میان بردن هر نوع هراس در جامعه است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان تصریح کرد: در سال 94 سند توسعه نظم و امنیت استان کرمان تدوین شد که در این سند که نقشه راه امنیتی استان است، دو رویکرد اصلی پیش‌بینی و پیشگیری و مسئول‌سازی و همراه‌سازی دنبال می‌شود.

همایی خاطرنشان کرد: امنیت وظیفه همگانی است و صرفاً محدود به نیروی انتظامی، اطلاعات، سپاه، ارتش و دستگاه قضایی نیست و همه در بحث امنیت نقش دارند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با اشاره به این‌که امنیت دو وجه عینی و واقعی و امنیت روانی را شامل می‌شود، گفت: ممکن است امنیت باشد، اما احساس امنیت وجود نداشته باشد و اینجاست که می‌گوئیم امنیت ذهنی مخدوش شده است.

وی با اشاره به دو سطح امنیت سلبی و ایجابی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و تک تک شهروندان در حوزه امنیت ایجابی نقش دارند و آموزش می‌تواند به امنیت ایجابی کمک کند که شهرداران باید به آموزش توجه کنند.

همایی با اشاره به برگزاری تعداد 691 جلسه شورای تأمین استان کرمان در سال 96 گفت: امنیت اتفاقی نیست و بابت همه رخدادهایی که ممکن است به وقوع بپیوندد، در شورای تأمین و با رویکرد پیش‌بینی و پیشگیری بحث می‌شود و 4 هزار و 538 مصوبه در زمینه مسائل امنیتی داشته‌ایم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با تأکید بر ضرورت نصب سیستم‌های پایش تصویری گفت: آثار این امر در حوزه ایمنی شامل کاهش تصادفات، کاهش تلفات، کاهش پرداخت دیه توسط بیمه‌ها و ... است.

وی افزود: تصادفات ما چیزی در حد فاجعه است و 1100 نفر فوتی‌های تصادفات استان کرمان است.

همایی تصریح کرد: با افزایش نصب دوربین‌ها، در هفت ماهه امسال آمار تلفات حوادث جاده‌ای استان، 18 درصد کاهش داشته و این به این معنی است که 134 خانواده کمتر آسیب دیده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به افزایش سرقت‌ها، در سال جاری یادآور شد: باید شهرداری‌ها نسبت به نصب دوربین اقدام کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین