کد خبر: ۵۵۴۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
تقلایی برای همراهی کشورهای اروپایی با تحریم‌ آمریکا علیه ایران و نجات سعودی‌ها

ماجرای دانمارک| مشاور رییس‌جمهور: طرح B آمریکا و اسرائیل، عربستان و منافقین کلید خورد

حسام الدین آشنا در صفحه توییتر خود نوشت که طرح «ب» آمریکا، اسرائیل، عربستان و منافقین کلید خورد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور در حساب توئیتری خود نوشت: بعد از شکست طرح «الف» (7 آبان) کیس‌سازی برای همراه کردن اروپا با تحریم غیرقانونی آمریکا با بهانه تروریسم کلید خورد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ آشنا افزود: اعتراف موساد و تبریک زود هنگام پمپئو دم خروس را نشان داد. خلاص کردن عربستان از فشار بین المللی قتل خاشقجی هدف دیگر این توطئه است؛ غافل از آنکه دست ایران پر است و موساد کیس سوخته را حراج کرده است.

امیر عبدالهیان: سناریوسازی صهیونیست‌ها در دانمارک بی پاسخ نخواهد ماند

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: سناریوسازی صهیونیست‌ها در دانمارک علیه روابط تهران و اروپا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

حسین امیرعبدالهیان در صفحه اینستاگرام خود در یادداشتی نوشت: ابزار تحریم به پایان خط رسیده، روز 13 آبان جز دمیدن در تحریم روانی،‌ خبری نیست. سناریوسازی صهیونیست‌ها در دانمارک علیه روابط تهران و اروپا و تلاش تل آویو برای ضربه اقتصادی به جمهوری اسلامی بی پاسخ نخواهد ماند.

تقلایی برای همراهی اروپا با تحریم‌ها و نجات سعودی‌ها

خبرگزاری ایسنا نیز نوشته است: در پی شکست پروژه «الف» ضدانقلابان تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و دست نشاندگان سعودی‌شان در منطقه، دانمارک برای پیشبرد سیاست‌های ضد ایرانی غرب (پروژه «ب») وارد کارزار شد.

در این راستا رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز به انتشار گسترده موضوع ادعایی دست داشتن یک ایرانی در یک اقدام تروریستی در دانمارک پرداختند.

روزنامه اورشلیم پست، چاپ رژیم صهیونیستی به نقل از یک خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال ادعا کرد که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این رابطه با وزیر امور خارجه دانمارک دیدار و همبستگی خود را با این کشور اعلام کرده است. با این حال، مشخص نیست که واکنش اتحادیه اروپا چیزی فراتر از این خواهد بود یا نه.

ساموئل سون روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت که سرویس اطلاعات امنیت دانمارک ماهیت این طرح را فاش و مشخص کرده است که این طرح به طور کاملا شفاف از سوی سرویس اطلاعات ایران برنامه‌ریزی شده بود.

وزیر امورخاجه دانمارک همچنین مدعی شد که این رفتارهای ایران تنها محدود به دانمارک نیست و کشورهای دیگر نیز همچون کوپنهاگ نگران چنین رفتارهایی هستند.

در ادامه واکنش‌ها به این ادعای دانمارک، ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان نیز در گفت و گو با اورشلیم پست مدعی شد که طرح‌های تروریستی ایران در اروپا در حال افزایش است و باید منابع مالی که ایران از آن‌ها برای طراحی و اجرای چنین حملاتی بهره می‌برد، قطع شوند.

همچنین وزیر امور خارجه لتونی با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود از دانمارک حمایت و تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید در پاسخ به این مسئله یک اقدام متحد و مؤثر اتخاذ کند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی این رویداد ممکن است موجب اختلاف نظر در اتحادیه اروپا در شرایطی شود که این اتحادیه برای تسهیل کانال‌های پرداخت به ایران پس از اجرای تحریم‌های آمریکا از پنجم نوامبر تلاش می‌کند.

با این حال اورشلیم پست اذعان کرد: به نظر نمی‌آید در روزهای باقی مانده تا پنج نوامبر حمایت کافی در اروپا برای اتخاذ یک تصمیم هماهنگ و بزرگ ( علیه ایران ) وجود داشته باشد.

در همین حال مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در اقدامی هماهنگ گفت که از دانمارک حمایت می‌کند. وی در پیام توییتری خود مدعی شد: به دولت دانمارک تبریک می‌گوییم که یک آدم‌کش از ایران را دستگیر کرده است. اروپا به مدت نزدیک به ۴۰ سال هدف حملات تروریستی بوده که ایران از آن حمایت مالی می‌کرده است. ما متحدان و شرکای خود را فرا می‌خوانیم تا با تهدیدات ایران برای صلح و امنیت مقابله کنند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخبار مغرضانه منتشر شده در خصوص طرح عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی را قویا تکذیب کرد و آن را در  ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی خواند.

محمد جواد ظریف در توییتر خود نوشت: اولویت ما در ایران داشتن روابط مستحکم با همسایگان است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیر خود به ترکیه و پاکستان در صفحه توییتر خود نوشت: اقدامات انحرافی و کینه توزانه موساد، (که بعدا به آن خواهم پرداخت) تنها تعهد ما را به برقراری ارتباط سازنده با جهان تقویت می‌کند.

در پاکستان مذاکرات مهمی داشتم. یک روز پیش از آن هم نشست سه جانبه با ترکیه و آذربایجان برگزار کردیم. اولویت ما روابط مستحکم با همسایگان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
دلواپسای خودمون از جمله کیهان هم کاملا با این طرح ها هماهنگ هستن..از مخالفت برجام تا مخالفت با همکاری با اروپا و خیلی چیزهای دیگر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین