کد خبر: ۵۵۴۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
کانال مالی ایران پیشرفت خوبی داشته اما هنوز افتتاح نشده است

بیانیه مهم اتحادیه اروپا پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران

وزیران خارجه و دارایی آلمان، انگلیس و فرانسه به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک با اشاره به پیشرفت چشمگیر سازوکار مالی ویژه اتحادیه اروپا برای ایران گفتند: ما برای تکمیل این سامانه عزمی راسخ و مشترک داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
وزرای خارجه تروئیکای اروپایی در واکنش به تهدید آمریکا مبنی بر تحریم کانال مالی مخصوص تعامل بانکی با ایران، بیانیه‌ای صادر کرده و گفته‌اند که کار ایجاد این کانال، به خوبی پیش می‌رود.

وزرای خارجه سه طرف اروپایی برجام، ساعاتی پس از اعلام کلیات دور جدید تحریم‌های آمریکا، بیانیه‌ای مشترک در خصوص تلاش‌های ادامه‌دارشان برای مقابله با این تحریم‌ها منتشر کردند.

امروز «مایک پامپئو» و «استیو منوشین» وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا در یک کنفرانس خبری تلفنی، جزئیات بازگشت همه تحریم‌های رفع‌شده در نتیجه برجام را برای خبرنگاران توضیح دادند.

اروپا از چند ماه پیش اعلام کرده بود که برای مقابله با تحریم‌هایی که از 13 آبان شروع می شود، یک کانال مالی ویژه ایجاد می‌کند تا تعاملات مالی ایران و اروپا، برقرار باقی بماند. «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قول داده بود که این کانال تا 10 آبان باز شود ولی چند روز پیش اعلام شد که به دلیل پیدا نشدن جایی برای تأسیس دفتر این کانال، کار افتتاح به اوایل زمستان موکول می‌شود.

در بیانیه امروز وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا، کسانی که روزی از این کانال مالی استفاده کنند هم به تحریم تهدید شده بودند.

ساعتی پس از کنفرانس خبری مشترک پامپئو و منوشین، وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان همراه با خانم موگرینی، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند و در ابتدای آن نوشتند: «از اعمال مجدد تحریم‌های ایالات‌متحده که اقدامی است در سایه خروج اخیر آنها از برجام، عمیقاً متأسفیم.»

در ادامه این بیانیه از محاسن برجام و پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل متحد از آن گفته شده و البته از ایران هم خواسته شده که کماکان به برجام پایبند بماند. اروپایی‌ها در بندهای بعدی بیانیه خود نوشته‌اند: «هدف ما حمایت از اروپایی‌هایی است که در تجارتی مشروع، با ایرانیان وارد تعامل شده‌اند.»

یک بند کامل از این بیانیه، مختص کانال مالی ویژه ایران است که در آن نوشته: «به عنوان طرف‌های برجام، ما به کار روی حفاظت از کانال‌های مالی میان خود و ایران و ادامه صادرات نفت و گاز این کشور، متعهدیم. ما در این امور، همچون دیگر امور، با روسیه، چین که دیگر طرف‌های برجام هستند و با کشورهای ثالثی که به حمایت از برجام علاقه‌مند هستند، همکاری می‌کنیم. این تلاش‌ها در هفته‌های اخیر شدت یافته؛ علی‌الخصوص تلاش‌های مرتبط با ایجاد زمینه لازم برای اجرایی شدن ابتکار عمل اروپا در خصوص ایجاد ساز و کار ویژه که ایجاد آن در دست اقدام است. این ساز و کار، امکان ادامه تعلیق تحریم‌های ایران و ادامه کار بازرگانان اروپایی در زمینه تجارت مشروع با ایرانیان را ممکن خواهد ساخت.»

فارس 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
دقت کنیم که این سه کشور برای ایجاد سازوکار جدید عزم راسخ دارند ولی نمی گویند مثلا بعد از 100 روز به راه می افتد. واقعا اینا مارو بازیچه کردند. یعنی باور کنیم اورپا متحد استراتژیک خود را به خاطر ایران دور می زند!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین