کد خبر: ۵۵۴۵۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
در پی خروح آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‎های یکجانبه علیه ایران

نامه‌ای سرگشاده محقق‌داماد به پاپ فرانسیس: ترامپ را ارشاد کنید!

عضو پیوسته فرهنگستان علوم در نامه‌ای سرگشاده به پاپ فرانسیس از او درخواست کرد تا ترامپ را به عنوان رئیس یک کشور بزرگ مسیحی مورد ارشاد قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
«سیدمصطفی محقق‌داماد» رئیس بخش مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران در نامه سرگشاده‌ای به عالیجناب پاپ فرانسیس که امروز، شنبه منتشر کرد، نوشت: 

«حضرت عالیجناب پاپ فرانسیس

تا آنجا که ما از تعلیمات حضرت مسیح (س)، پیامبر بزرگ خداوند اطلاع داریم مسیحیت با خدمت به انسانها آمیخته است. بنابراین از آن مقام مقدس به عنوان پیشوای مسیحیان جهان انتظار می‌رود که نسبت به ستمی که از سوی رئیس یک کشور بزرگ مسیحی برملت ایران می‌رود، بی تفاوت نباشند.

عالیجنابا

دولت ایران به نمایندگی از ملت قراردادی با رئیس وقت دولت امریکا منعقد کرد. این قرارداد مورد تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورا قرار گرفت. به گواهی سازمان جهانی انرژی اتمی از سوی ایران هیچگونه تخلفی در پایبندی به این پیمان دیده نشده است. اما با کمال تأسف رئیس جمهور فعلی کشور آمریکا یک‌جانبه مرتکب عهدشکنی شده است. اصل وفای به عهد اصلی است که مورد احترام و تأکید همه ادیان و خردمندان جهان است. علاوه بر عهدشکنی تصمیمات حادی علیه ایران که مستقیماً سختی آنها متوجه ملت و مردم ایران می‌گردد، اتخاذ نموده است. رنجی که مردم ایران از ناحیه تحریم‌ها متحمل خواهند شد، برهیچ کس پوشیده نمی باشد و صرفاً محدود به غذا و دارو نمی‌گردد و بر سراسر زندگی روزمره مردم موثر است.

کدام وجدان انسانی می‌پذیرد و می‌تواند تحمل کند که کودکان، سالخوردگان، مستمندان، زنان باردار و بسیاری گروه‌های مشابه ضعیف و ناتوان که از نظر موازین انسان‌دوستانه همواره باید مورد محبت دیگر انسانها قرار گیرند در این گونه تصمیمات غیر انسانی دچار سختی شوند و شاید به علت کمبود وسائل و امکانات جان خود را از دست بدهند؟ با کمال تأسف این تصمیمات از سوی رئیس کشوری انجام می‌گیرد که اکثریت قاطع مردم آن مفتخر به پیروی از عیسی مسیح (ص)، پیامبر صلح، دوستی و مبشر محبت و عشق به انسانها می‌باشند. تأسف بالاتر آنکه این تصمیمات تلخ و ناگوار در زمانی صورت می‌گیرد که شخصی مانند حضرتعالی پیشوائی مسیحیان جهان را بر عهده دارید و مورد احترام پیروان سایر ادیان نیز می‌باشید.

این جانب به عنوان یکی از معلمین دینی که مفتخر به همکاری با آن‌ جناب در پژوهش‌های گوناگون هستم از پیشگاه آن مقام مقدس استدعا دارم که به هر طریق ممکن در این امر مداخله و ارشادات لازم را مبذول فرمایید.»

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
0
0
آفرین ان شالله موثر باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
تو که اینقدر نگران زندگی مردم هستی از مسولین بپرس چرا دارند هواپیمای روسی میخرند. چرا دلار رو گرون کردند. سر پاپ رو هم میخوای شیره بمالی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
انسان لذت میبرد وقتی عالم دینی با اشاره به رهنمود حضرت مسیح و با استدلال، طرف مقابل را مورد خطاب قرار میدهد و از پیشوای دینی مسیحیت کمک میخواهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
مشکل اینجاست که ترامپ پروتستانه و کاتولیک ها را قبول نداره.مثل اینه که از یک سنی بخواهی یک شیعه را ارشاد کنه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین