کد خبر: ۵۵۴۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸

توییتر 10 هزار حساب کاربری جعلی را مسدود کرد

در آستانه انتخابات آمریکا، توییتر هزاران حساب کاربری را مسدود کرد که خواستار بایکوت انتخابات شده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
توییتر حدود ۱۰ هزار حساب جعلی کاربری را مسدود کرده است. توییتر اعلام کرده است که هدف از ایجاد این حساب‌های جعلی آسیب رساندن به حیثیت جناح دموکرات در آمریکا بوده است. گفته می‌شود که عده‌ای خواستار ایجاد این تصور در جامعه بوده‌اند که گویا نیروهای وابسته به حزب دموکرات آمریکا خواستار بایکوت این انتخابات هستند.

موضوع از طریق طرفداران حزب دموکرات به اطلاع مسئولان شبکه توییتر رسیده بود. گفته می‌شود که این حساب‌های جعلی در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر توسط مسئولان این شبکه ردگیری و مسدود شده‌اند.

سایت "تاگس‌شاو" وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان با انتشار گزارشی خبر مسدود شدن هزاران حساب کاربری توییتر را منتشر کرده است. این خبر ابتدا در نشریه اینترنتی "تک‌کرانچ" منتشر شده بود. در گزارش این نشریه آمده بود که شماری از اعضای کمیته انتخاباتی کنگره حزب دموکرات و شماری از طرفداران این حزب در این باره اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

سخنگوی توییتر خبر مسدود کردن این حساب‌های کاربری را رسانه‌ای کرده است. گفته می‌شود که این حساب‌های کاربری با هدف ارسال خودکار اخبار کذب و ناصحیح در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا ایجاد شده بودند و موازین تعریف شده از سوی توییتر را نقض می‌کرده‌اند.

بر اساس اخبار منتشر شده هنوز اطلاع دقیقی درباره عاملان ایجاد چنین حساب‌های جعلی منتشر نشده است. این نخستین باری نیست که در آمریکا، شبکه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات ناگزیر به مسدود کردن حساب‌های جعلی می‌شوند.

در سال ۲۰۱۶ و در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، توییتر ناگزیر به مسدود کردن میلیون‌ها حساب جعلی کاربری شده بود. سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا بر این باورند که روسیه در پخش و نشر اخبار ناصحیح در آن انتخابات نقش داشته است.

در حال حاضر هر ماه ۳۳۵ میلیون نفر از شبکه خبری توییتر برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنند. جک دورسی، رئیس توییتر در ماه ژوئیه سال جاری اعلام کرده بود که توییتر برای مقابله با نشر اخبار غلط و مقابله با ایجاد حساب‌های کاربری جعلی از راهکار جدیدی استفاده می‌کند. باید یادآور شد که این حساب‌ها حتی ماه‌ها پس از استفاده از این راهکار فنی جدید، هم‌چنان فعال بوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین