کد خبر: ۵۵۴۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

انتخاب ناظران مجلس بر صدا و سیما و هیات نظارت مطبوعات

دو عضو ناظر مجلس شورای اسلامی بر سازمان صدا و سیما و یک عضو ناظر مجلس بر هیات نظارت بر مطبوعات با رای نمایندگان انتخاب شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز - یکشنبه- خانه ملت، «سید احسان قاضی زاده هاشمی» را با 103 رای و « غلامرضا کاتب » نماینده مردم گرمسار را با 90 رای از 180 نماینده حاضر به عنوان ناظر مجلس بر سازمان صدا و سیما انتخاب کردند.

این دو نماینده در دوره قبل نیز ناظران مجلس در این شورا بودند.

شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازوی نظارتی، مسئول ارائه مستقیم گزارش‌ها و ارزیابی‌های قوای سه‌گانه نظام از عملکرد رسانه ملی به رهبر جمهوری اسلامی است.

این شورا از 6 عضو (2 نفر به انتخاب رییس‌جمهوری، 2 نفر به انتخاب رییس قوهٔ قضاییه و 2 نفر به انتخاب مجلس شورای اسلامی) تشکیل می‌شود.

اعضای فعلی این شورا غلامحسین محسنی اژه‌ای و محمد جواد لاریجانی از طرف قوهٔ قضاییه، عبدالرضا رحمانی فضلی و حسام‌الدین آشنا از طرف قوهٔ مجریه و سید احسان قاضی‌زاده هاشمی و غلامرضا کاتب به انتخاب قوهٔ مقننه هستند.

نمایندگان امروز همچنین نمایندگان «محمد علی وکیلی » نماینده مردم تهران را با 126 رای از 196 نماینده حاضر به عنوان عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کردند.

وکیلی نیز در دوره قبل ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات بود.

اعضای هیات نظارت بر مطبوعات، طبق قانون مطبوعات شامل:یکی از قضات به انتخاب رییس قوه قضاییه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار وی،یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، یکی از استادان دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی، یکی از مدیران مسئول مطبوعات به انتخاب آنان، یکی از اساتید حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا هستند.

هیات نظارت بر مطبوعات به موجب مواد 10 و 11 قانون مطبوعات شکل گرفته‌است. دبیرخانه این هیات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز همچنین با 131 رای « منوچهر جمالی» نماینده مردم رودبار و همچنین با 123 رای «ذبیح الله نیکفر » نماینده مردم لاهیجان را از مجموع 196 رای به عنوان ناظران مجلس در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات انتخاب کردند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین