کد خبر: ۵۵۵۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸

ترامپ: می‌خواهم تحریم‌های نفتی ایران را آرام‌تر اجرا کنم

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است که اگر می‌خواست می‌توانست امروز صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما برای اجتناب از افزایش ناگهانی قیمت‌ها، می‌خواهد در مسیر «صفر» کردن صادرات نفت ایران، آهسته آهسته گام بردارد.
آفتاب‌‌نیوز :
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین روز اجرای دور جدید تحریم‌های ایران که قبلاً شیر فلکه نفت صادراتی ایران را ببندد، از تلاش برای اعمال تدریجی تحریم‌های نفتی سخن گفت.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه 14 آبان از شروع اجرای دور دوم تحریم‌های پسابرجام خبر داد. پامپئو گفت که ۸ کشور چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه در فهرست کشورهای معاف از تحریم خرید نفت ایرانی هستند؛ این کشورها البته باید برای استفاده از این معافیت مشروط، میزان خرید نفت از ایران را به صورت قابل‌توجهی کاهش دهند.

همه این‌ها در حالی رخ می‌دهد که مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که در اولین روز اجرای تحریم‌های نفتی، صادرات نفت ایران باید به صفر برسد. امروز ترامپ به نگرانی‌ها از تأثیر تحریم نفتی ایران بر قیمت نفت سخن گفته و تأکید کرده که اعمال تحریم‌ها باید بگونه‌ای باشد که باعث وارد آمدن شوک به بازار نشود.

رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص گفته: «ما سخت‌ترین تحریم‌هایی که تاکنون اعمال شده را اعمال کرده‌ایم ولی در خصوص نفت می‌خواهیم که آهسته‌تر گام برداریم چون من نمی‌خواهم که قیمت نفت در دنیا بالا برود.»

ترامپ البته بعد از اشاره به این منطق روشن، باز هم به شعار قدیمی خود بازگشته و بدون اشاره به مکانیزم اجرای آن، گفته: «این (بالا رفتن قیمت نفت) البته ارتباطی به ایران ندارد. من می‌توانستم (صادرات) نفت ایران را به یکباره به صفر برسانم اما این باعث وارد آمدن شوک به بازار می‌شد. من نمی‌خواهم قیمت‌ها بالا برود.»

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین