کد خبر: ۵۵۵۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

دبیر ستاد مرکزی اربعین: 2 میلیون و 40 هزار نفر برای سفر اربعین از مرزهای ایران خارج شدند

از اربعین سال گذشته اقدامات برای اربعین سال جاری شروع شد و انسجامی که در این حوزه وجود دارد، بعد از انقلاب در موضوعات دیگر مشاهده نشده و همه افراد و بخش ها همکاری و اتحاد بی سابقه ای برای برگزاری این حماسه دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: 2 میلیون و 40هزار نفر از مرزهای ایران به کشور عراق برای سفر اربعین رفتند که از این تعداد 142هزار نفر اتباع خارجی بودند که نسبت به سال قبل 46 درصد افزایش یافته است.

حسین ذوالفقاری، صبح امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی در قم عنوان کرد: ستاد اربعین به نوعی ستاد نظام است، زیرا مجموعه ای از بخش های مختلف کشور عضو ستاد اربعین هستند، یک ستاد اربعین مرکزی و 31ستاد اربعین در مراکز استان ها وجود دارد و 400 ستاد اربعین در سال جاری در شهرستان‌ها شکیل شد و همچنین یک ستاد اربعین در عراق شکل گرفت.

وی افزود: از اربعین سال گذشته اقدامات برای اربعین سال جاری شروع شد و انسجامی که در این حوزه وجود دارد، بعد از انقلاب در موضوعات دیگر مشاهده نشده و همه افراد و بخش ها همکاری و اتحاد بی سابقه ای برای برگزاری این حماسه دارند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: 2میلیون و 40هزار نفر از مرز های ایران به کشور عراق برای سفر اربعین رفتند که از این تعداد142هزار نفر اتباع خارجی بودند که نسبت به سال قبل 46درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: وضعیت زیرساخت‌ها برای سفر اربعین در بخش‎‌های مختلف ارتقا پیدا کرده است و تقریبا به وضعیت قابل قبولی رسیده است؛ در حوزه بهداشت، درمان و فرهنگی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

ذوالفقاری تصریح کرد: امسال در حوزه صدور ویزا، 24دفتر صدور ویزا در کشور ایجاد شد تا سرعت افزایش یابد و همچین با هماهنگی های انجام شده، از صدور ویزاهای جعلی جلوگیری شد؛ همچنین همواره تلاش های بسیاری برای لغو روادید انجام شده است ولی مسئولان عراقی این نگرانی را دارند که میزان جمعیت بالاتر از سطح زیرساخت‌های کشور عراق باشد و با مشکل روبه رو شوند.

وی گفت: امسال با توجه به افزایش قیمت ارز، از دولت درخواست شد که روادید با قیمت ارز رسمی یا بازار ثانویه صادر شود که ابتدا قیمت ارز ثانویه پذیرفته شد و 300هزار نفر با ارز ثانویه 8هزار و 550تومان ثبت نام کردند، سپس با موافقت دولت این قیمت به 4هزار و 800تومان کاهش یافت و الباقی پول زائرینی که قیمت بالاتری پرداخت کرده بودند، عودت داده شد.

معاون سیاسی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: 188هزار نفر برای دریافت ارز ثبت نام کردند که عمدتا دریافت کردند، البته در کشور عراق یکسری از زائرین با مشکل مواجه شدند؛ اگر موضوع ارز اینگونه ایجاد نمی‌شد، اربعین امسال نسبت به سال‌های قبل به شکل بسیار بهتری اجرا می‌شد.

وی ادامه داد: 5باجه برای دریافت ارز در عراق توسط بانک مرکزی ایجاد شد که این موضوع بدون هماهنگی ستاد اربعین بود و باعث ایجاد مشکلاتی شد و این تعداد باجه به هیچ عنوان پاسخگو زائرین نبود.

ذوالفقاری عنوان کرد: 14هزار اتوبوس در داخل شهرهای کشور وجود دارد که 80 درصد آن‌ها در ایام اربعین برای مرزهای سه گانه اختصاص پیدا می‌کند؛ 242هزار نفر در یک روز از مرز مهران وارد کشور شدند که آمار بسیار بالایی است و کنترل و ساماندهی این تعداد بسیار دشوار است.

وی اضافه کرد: 5 هزار کامیون برای انتقال اقلام غذایی و بیش از یکهزار اتوبوس برای حمل و نقل زائرین به کشور عراق اعزام شد که طبق توافقنامه با کشور عراق، یک ریال عوارض برای این موضوع پرداخت نشده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
2 میلیون نفر اگر نفری 500 دلار ارز گرفته باشند می شود یک میلیارد دلار خروج ارز از کشور.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین