کد خبر: ۵۵۵۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

کرملین: انتخابات کنگره آمریکا را به دقت دنبال می‌کنیم

سخنگوی کرملین امروز سه‌شنبه تاکید کرد، روسیه به دقت انتخابات میان دوره کنگره آمریکا را دنبال می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
رای‌دهندگان آمریکایی امروز برای شرکت در انتخابات کنگره و تعیین ۴۳۵ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و یک‌سوم سنای ۱۰۰ عضوی و سایر مقام‌های محلی به پای صندوق رای می‌روند. نتیجه انتخابات ۲۰۱۸ کنگره مشخص می‌کند که آیا جمهوری‌خواهان قادر به ادامه کنترلشان بر دو مجلس کنگره خواهند بود یا خیر. بسیاری از نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که دموکرات‌ها احتمالا کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست بگیرند؛ اتفاقی که می‌تواند این قوه قانونگذاری را دچار تفرقه کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه درباره پیگیری اخبار انتخابات آمریکا گفت: خب درباره آمریکا باید بگویم که از طریق رسانه‌ها اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها را دنبال می‌کنیم. به هر حال این مساله از دید ما دور نمی‌ماند و به هر روشی آن را پیگیری می‌کنیم.

‌پسکوف همچنین تاکید کرد، مسکو معتقد است تا به اکنون هیچ چشم‌اندازی برای عادی‌سازی روابط میان روسیه و آمریکا به چشم نمی‌خورد و انتخابات آمریکا به حل تنش‌های دوجانبه کمکی نخواهد کرد.

سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه افزود: معتقدیم که نباید امید واهی داشت و گمان می‌کنیم که این انتخابات‌ها هیچ‌گونه شفافیتی (در روابط) ایجاد نمی‌کند. به عبارت دیگر باید بگویم که هیچ چشم‌انداز مشخصی برای عادی‌سازی روابط وجود ندارد.

دیمیتری پسکوف همچنین درباره اتهام‌زنی تازه مبنی بر مداخله روسیه در این انتخابات اظهارنظری نکرد و تاکید کرد: "کرملین به برخی تحلیل‌های امنیت سایبری انتزاعی واکنش نشان نمی‌دهد، زیرا ما نمی‌دانیم آنها چه کسانی هستند و آیا اصلا اطلاعاتی از امنیت سایبری و موارد دیگر دارند یا خیر. آمادگی ندارم تا درباره چنین عقایدی اظهارنظر کنم."

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین