کد خبر: ۵۵۵۲۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
این خبر به روزرسانی شده است

پیروزی دموکراتها در مجلس‌نمایندگان|سنا همچنان در اختیار جمهوری‌خواهان|پیروزی‌بزرگ برای زنان

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا روز سه‌شنبه از ایالت‌های شرقی آمریکا آغاز شد. ایالت‌های کنتاکی و ایندیانا نخستین ایالت‌هایی بودند که صندوق رأی در آنها بازگشایی شد. در این انتخابات، حزب جمهوریخواه - حزب رئیس جمهوری - اکثریت خود در مجلس نمایندگان را پس از هشت سال از دست داد اما توانست اکثریت خود در سنا را افزایش دهد. دونالد ترامپ نتیجه انتخابات را موفقیت برای دولت توصیف کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا نشان می‌دهد که دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند. این در حالی است جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده‌اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شماری از نامزدهای حزب دموکرات در ایالت‌های ویرجینیا، مین، پنسیلوانیا، تگزاس، مینسوتا موفق شده‌اند نمایندگان کنونی جمهوریخواه در مجلس نمایندگان را شکست دهند. دموکراتها تاکنون ۲۲۲ کرسی مجلس نمایندگان را تصاحب کرده‌اند. این در حالی است که جمهوریخواهان ۱۹۹ کرسی به دست آورده‌اند.


دموکراتها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند| سنا برای جمهوری‌خواهان می‎ماند| پیروزی بزرگ برای زنان
پیروزی دموکراتها در مجلس‌نمایندگان|سنا همچنان در اختیار جمهوری‌خواهان|پیروزی‌بزرگ برای زنان

در مقابل جمهوریخواهان تاکنون با پیروزی در انتخابات مجلس سنا در ایالت‌های تنسی، تگزاس، میسوری، ایندیانا و داکاتوی شمالی موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شدند.

نانسی پلوسی، رهبر دموکراتها در مجلس نمایندگان به احتمال زیاد با پیروزی اکثریت نامزدهای این حزب در انتخابات مجلس نمایندگان بار دیگر پس از هشت سال به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب خواهد شد. نانسی پلوسی پیش از این از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ رئیس مجلس نمایندگان بود.

او اولین زنی است که در تاریخ ایالات متحده به ریاست مجلس نمایندگان رسیده است.

دموکراتها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند| سنا برای جمهوری‌خواهان می‎ماند| پیروزی بزرگ برای زنان آمریکا

به نوشته یورونیوز؛ او سه شنبه شب در سخنرانی خود پس از پیروزی دموکراتها در انتخابات مجلس نمایندگان گفت: «فردا روز جدیدی در تاریخ آمریکا خواهد بود.» رهبر دموکراتها در مجلس نمایندگان اولویت مجلس نمایندگان آینده را کنترا قدرت دولت دونالد ترامپ دانست.

وی همچنین بر اهمیت دفاع از قانون بیمه درمانی که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به تصویب رسیده است تاکید کرد. دونالد ترامپ پیش از این تلاش کرده بود این قانون را ملغی کند.

انتخابات میان دوره ای امسال برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و قدرت سیاسی او در دو سال باقی مانده از دوران ریاست جمهوری اش اهمیت زیادی دارد. رئیس جمهوری ایالات متحده در اولین واکنش به نتایج انتخابات میان دوره ای در صفحه توئیتر خود از «موفقیتی فوق العاده» سخن گفت.

رای دهندگان آمریکایی روز سه شنبه برای انتخاب ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان، یک سوم اعضای مجلس سنا و شماری از فرمانداران ایالت های مختلف به پای صندوق های رای رفتند.

تد کروز، سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس موفق شد نامزد حزب دموکرات را شکست دهد. تد کروز در سال ۲۰۱۶ رقیب دونالد ترامپ برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری بود.

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ موفق شد برای یک دوره شش ساله دیگر به عضویت در مجلس سنا انتخاب شود.

شکست کریس کوباچ، نامزد مورد حمایت ترامپ در انتخابات فرمانداری کانزاس

کریس کوباچ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات فرمانداری ایالت کانزاس از لورا کلی، نامزد حزب دموکرات شکست خورد. کریس کویاچ در انتخابات مقدماتی ایالت کانزاس برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه با حمایت دونالد ترامپ موفق به پیروزی شده بود.

او در حالی در انتخابات فرمانداری کانزاس شکست خورد که این ایالت از جمله ایالتهایی است که دونالد ترامپ دو سال پیش به راحتی در آن به پیروزی دست یافته بود.

جرد پولیس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات فرمانداری ایالت کلورادو به پیروزی رسید. او اولین فرد همجنسگرایی است که در تاریخ آمریکا در یک انتخابات فرمانداری به پیروزی دست می یابد. او موفق شد والکر استاپلتون، نامزد حزب جمهوریخواه را شکست دهد.

میت رامنی، نامزد ناکام حزب حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ موفق شد از ایالت یوتا به مجلس سنا راه یابد. میت رامنی از باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده بود. او در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از دونالد ترامپ انتقاد کرده بود.

انتخاب دو زن مسلمان به عنوان عضو کنگره

رشیده طالب و الهان عمر، دو نامزد مسلمان حزب دموکرات موفق شدند از ایالت های میشیگان و مینسوتا به مجلس نمایندگان راه یایند. آنها اولین زنان مسلمانی هستند که در تاریخ آمریکا به عضویت در کنگره این کشور انتخاب شده اند.

دموکراتها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند| سنا برای جمهوری‌خواهان می‎ماند| پیروزی بزرگ برای زنان آمریکا

الهان عمر، نامزد سومالیایی‌تبار حزب دموکرات موفق شد از ایالت مینسوتا به مجلس نمایندگان راه یابد. رشیده طالب، نامزد فلسطینی تبار حزب دموکرات نیز از ایالت میشیگان به مجلس نمایندگان راه یافت.

مهاجران سومالی تبار جمعیت قابل توجهی در ایالت مینه‌سوتا، و شهرهایی چون مینیاپولیس دارند و اکنون می‌توانند نماینده‌ای هم در واشنگتن داشته باشند.

شهر دیربورن در ایالت میشیگان هم با میزبانی جمعیت نیم میلیونی مسلمانان، پایتخت مسلمانان در آمریکای شمالی نامیده می‌شود.

شکست سه سناتور دموکرات

سه سناتور دموکرات در انتخابات میان دوره ای در ایالتهای که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ در آنها به پیروزی دست یافته بود شکست خوردند. کلر مک کسکیل، سناتور ایالت میسوری از جاش هالی، نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ شکست خورد.

جو دانلی، سناتور ایالت ایندیانا نیز از مایک براون، نامزد حزب جمهوریخواه در این ایالت شکست خورد. هیدی هیتکمپ، سناتور ایالت داکاتوی شمالی نیز نتوانست کرسی خود را حفظ کند.

هیدی هیتکمپ از کوین کریمر، رقیب جمهوریخواه خود شکست خورد.

ترامپ: پیروزی بزرگی بود

 در حالی که دموکرات‌ها توانسته‌اند کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند و از فردا کاخ سفید مانعی جدی بر سر پیش برد برنامه‌های خود خواهد داشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری در توییتر عملکرد حزب خودش را یک "پیروزی بزرگ" نامیده و از همه رای‌دهندگان تشکر کرده است. اشاره رئیس جمهوری امریکا می تواند به تحکیم اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا باشد و همچنین پیروزی در برخی از انتخابات فرمانداران ایالت‌ها.

پیروزی بزرگ برای زنان

به نوشته بی بی سی، هنوز نتایج صد کرسی مجلس نمایندگان اعلام نشده اما تا همین حالا هم حدود ۶۰ زن موفق به ورود به کنگره شده‌اند که رکوردی کم سابقه در ایالات متحده است.

دموکراتها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند| سنا برای جمهوری‌خواهان می‎ماند| پیروزی بزرگ برای زنان آمریکا

الکساندریا اوکاسیو کورتز دمکرات از نیویورک جوان‌ترین زنی است - ۲۹ ساله - که به مجلس نمایندگان راه می‌یابد

دموکراتها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند| سنا برای جمهوری‌خواهان می‎ماند| پیروزی بزرگ برای زنان آمریکا

یک زن ایرانی - آمریکایی به مجلس نمایندگان فلوریدا راه یافت

یک زن ایرانی-آمریکایی توانست برای نخستین‌بار در ایالت فلوریدا به مجلس نمایندگان این ایالت آمریکا راه یابد. آنا اسکیمانی که از پدر و مادری ایرانی در ایالت فلوریدای آمریکا به دنیا آمده توانست به مجلس این ایالت راه پیدا کند.

دموکراتها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند| سنا برای جمهوری‌خواهان می‎ماند| پیروزی بزرگ برای زنان

پیروزی الیزابت وارن، نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰

الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست همان طور که پیش بینی می شد توانست بار دیگر به از این ایالت به سنای آمریکا راه پیدا کند. از الیزابت وارن به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نام برده می شود.

دموکراتها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند| سنا برای جمهوری‌خواهان می‎ماند| پیروزی بزرگ برای زنان

این سناتور دموکرات در سخنرانی سه شنبه شب خود بر نقش زنان در «مقاومت در برابر ترامپ» تاکید کرد.

دو زن از بومیان آمریکا برای اولین بار به عنوان عضو کنگره انتخاب شدند

دموکراتها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند| سنا برای جمهوری‌خواهان می‎ماند| پیروزی بزرگ برای زنان

شاریس دیویدز و دب هالاند، دو زن از تبار بومیان آمریکا هستند که در انتخابات میان دوره ای به عنوان عضو مجلس نمایندگان انتخاب شدند. شاریس دیویدز از یکی از حوزه های انتخابیه ایالت کانزاس و دب هالاند از یکی از حوزه های انتخابیه ایالت نیومکزیکو به مجلس نمایندگان راه یافتند. این برای اولین بار است که زنی از تبار بومیان آمریکا به کنگره راه می یابد.

برادر مایک پنس به عضویت مجلس نمایندگان انتخاب شد

گرگ پنس، برادر معاون رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات میان دوره ای به عنوان عضو مجلس نمایندگان انتخاب شد. برادر بزرگتر مایک پنس از یکی از حوزه های انتخابیه ایالت ایندیانا به کنگره ایالات متحده راه یافت. مایک پنس پیروزی برادرش را به وی تبریک گفت.

دموکراتها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند| سنا برای جمهوری‌خواهان می‎ماند| پیروزی بزرگ برای زنان

ترامپ نتیجه انتخابات را 'تاییدی' بر ریاست جمهوری خود تلقی می‌کند

حزب جمهوریخواه دونالد ترامپ توانست با کسب کرسی‌های متعلق به ایالت‌های فلوریدا، میسوری، ایندیانا و داکوتای شمالی اکثریت خود در سنا را افزایش دهد. به گفته ناظران، آقای ترامپ به خصوص پیروزی در دو ایالت فلوریدا و میسوری، که گرایش حزبی مشخصی ندارند را به منزله حمایت مردم از سیاست‌ها و تاییدیه‌ای بر ریاست جمهوری خود تلقی خواهد کرد.

وی پیشتر نتیجه انتخابات را یک پیروزی بزرگ توصیف کرده است.

هر یک از ایالت های آمریکا دارای دو کرسی در مجلس سناست و با نتیجه انتخابات اخیر، هر دو کرسی فلوریدا به جمهوریخواهان تعلق می‌گیرد.

تا کنون نتیجه انتخابات برای کرسی ایالت نوادا در سنا اعلام نشده و احتمال دارد دموکرات‌ها بتوانند دست کم در این ایالت به موفقیت برسند.

در جریان مبارزات انتخاباتی، فعالیت ترامپ بر حمایت از نامزدهای جمهوریخواه در سنا متمرکز بود و احتمالا او نتیجه مثبت انتخابات این مجلس را نوعی پیروزی برای خود تلقی خواهد کرد.

با در دست داشتن سنا، رئیس جمهوری می‌تواند به تایید افراد مورد برای سمت‌های مهم اجرایی و قضایی و همچنین حمایت کمیته‌های نیرومند سنا از جمله کمیته سیاست خارجی اطمینان بیشتری داشته باشد.

عضویت مجلس نمایندگان آمریکا تنوع بیشتری یافته است

ببا آشکار شدن نتایج اولیه شمارش آرا در انتخابات کنگره آمریکا؛ به نظر می‌رسد که در این دوره، نمایندگانی با پسزمینه و خصوصیات نژادی و فرهنگی متنوع‌تری به این مجلس راه یافته‌اند.

در میان تازه انتخاب شدگان دو زن مسلمان، یک بومی آمریکایی و یک زن بیست و نه ساله دیده ‌می‌شوند که جوانترین عضو کنگره تا این زمان است.

همچنین، یک زن آمریکایی ایرانی‌تبار نیز به عضویت مجلس نمایندگان ایالت فلوریدا انتخاب شده است.

نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان که انتظار می‌رود با کسب اکثریت توسط دموکرات‌ها بار دیگر به این سمت برسد،گفته است که موفقیت این حزب در انتخابات اخیر مکانیسم نظارت و بازرسی قوا بر یکدیگر را احیا می‌کند.

از دست دادن اکثریت حزب رئیس جمهوری در کنگره در انتخابات میاندوره‌ای آمریکا امری عادی بوده است و گاه از آن به عنوان رای اعتراضی مردم نسبت به سیاست‌های دولت نام برده می‌شود. رهبران حزب جمهوریخواه گفته‌اند که در مقایسه با بعضی انتخابات میاندوره‌ای در گذشته، از جمله اولین انتخابات میاندوره‌ای ریاست جمهوری باراک اوباما، نتیجه این انتخابات دلگرم کننده بوده است. در آن انتخابات، حزب دموکرات - حزب آقای اوباما - در کسب کرسی‌های مجلس نمایندگان شکست سنگینی خورد.

با از دست رفتن اکثریت حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان، دونالد ترامپ در دو سال باقیمانده از این دوره ریاست جمهوری در پیشبرد سیاست‌های خود به خصوص در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی داخلی، با مقاومت بیشتری از سوی کنگره مواجه خواهد بود.

****

چند نکته درباره انتخابات میان دوره‎ای آمریکا

*در انتخابات روز سه‌شنبه تمامی ٤٣٥ کرسی‌ مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به رای گذاشته شده است

*رای‌گیری برای انتخاب یک سوم کرسی‌های مجلس سنا (۳۵ نفر) هم امروز برگزار می‌شود

*هم اکنون کنترل هر دو مجلس کنگره آمریکا در اختیار جمهوری‌خواهان است. آنها کاخ‌سفید را هم تحت ریاست دونالد ترامپ دارند

*دموکرات‌ها امیدوارند دستکم با کسب بیست و سه کرسی در مجلس نمایندگان، کنترل بخشی از حاکمیت کشور را به دست بیاورند

*صف‌های طولانی در مقابل حوزه‌های رای‌گیری شکل گرفته و آمار رای‌های زودهنگام حکایت از مشارکت کم‌سابقه مردم آمریکا در این انتخابات دارد

*اختلاف ساعت میان شرق و غرب آمریکا باعث خواهد شد نتایج نهایی انتخابات امروز صبح چهارشنبه قطعی شود


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
خوش بحال امریکایی های ایران تبار .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
توی یک کشور که می گن قانون نداره یک زن مسلمان میشه نماینده مجلس اونوقت اینجا یک نفر زرتشتی انتخاب میشه توسط مردم راه به شورای شهرش نمی دن و برای این موضوع کوچک شورای نگهبان نظر میده .اینجا تبلور دموکراسی هست!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین