کد خبر: ۵۵۵۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

برای نخستین‌بار: یک زن ایرانی - آمریکایی به مجلس نمایندگان فلوریدا راه یافت+عکس

یک زن ایرانی-آمریکایی توانست برای نخستین بار در ایالت فلوریدا به مجلس نمایندگان این ایالت آمریکا راه یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
آنا اسکیمانی که از پدر و مادری ایرانی در ایالت فلوریدای آمریکا به دنیا آمده توانست به مجلس این ایالت راه پیدا کند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ خانم اسکیمانی، ۲۸ سال سن دارد و با افتخار از ایرانی - آمریکایی بودن خود می‌گوید. ایرانی - آمریکایی‌ها وقتی که برای انتخابات نامزد می‌شوند، کمتر بخش ایرانی هویت خود را هویدا می‌کنند.

برای نخستین‌بار: یک زن ایرانی - آمریکایی به مجلس نمایندگان فلوریدا راه یافت+عکس

"افتخار به ایرانی بودن"

او گفته است: "به نظرم خیلی مهم است که نامزدها نشان دهند اصیل و صادقند." او می‌گوید که اصلا به این نتیجه نرسیده که باید بخشی از هویتش را پنهان کند: "ایرانی - آمریکایی بودن بخش بزرگی از هویت من است." "مادرم همیشه دقت می کرد که ما هویت خودمان را بشناسیم و نوروز را هم جشن بگیریم. من همیشه به هویت ایرانی‌ام مفتخر بودم و همیشه این بخش از هویتم را به دوستان آمریکایی‌ام نشان می‌دادم."

خانم اسکیمانی وقتی که سیزده ساله بوده، مادرش را به خاطر ابتلا به سرطان از دست داده است.

خانم اسکیمانی می‌گوید: «وقتی من می‌توانم با افتخار بگویم که ایرانی - آمریکایی هستم و نخستین ایرانی آمریکایی هستم که در فلوریدا به یک مقام انتخابی رسیده‌ام، باید این کار را بکنم تا به بقیه هم کمک کنم که بقیه اعضای جامعه ایرانی هم چنین کنند و به ایرانی بودن خود مفتخر باشند.»

فلوریدا یکی از ایالت‌های محافظه‌کار آمریکا به حساب می‌آید که در این انتخابات هم فرماندار و سناتور محافظه‌کار را به دموکرات ها ترجیح داد. 

خانم اسکیمانی در دوره کارشناسی، علوم سیاسی و مطالعات زنان خوانده و در دوره کارشناسی ارشد، مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد و مدیریت دولتی. او دانشجوی دوره دکتری است و در یکی از دانشگاه‌های فلوریدا تدریس می‌کند.

قدم بعدی

یکی از مهم‌ترین وظایف نمایندگان مجلس ایالتی، تصویب بودجه ایالت است که در مورد فلوریدا بودجه‌ای ۸۹ میلیارد دلاری است.

بخش عمده این بودجه برای آموزش، بهداشت، نیروهای امدادی و مسائل محیط زیستی خرج می‌شود: «یکی از نکات مهم برای ما این است که برای آموزش و پرورش، بهداشت و محیط زیست خرج کنیم.»

او می‌گوید که می‌خواهد تمام توان خود را بگذارد تا در دوره دوساله نمایندگی‌اش بتواند به مردم ایالت فلوریدا کمک کند: «بعد از آن فکر می‌کنم که می‌خواهم چه کنم و آیا می‌خواهم به سیاست در سطح ملی رو بیاورم یا نه.»

منبع: بی بی سی


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
مبارکتون باشه!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین