کد خبر: ۵۵۵۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
پلیس دانمارک گفته که اقدام افراد بازداشت‎شده، قوانین دانمارک را نقض کرده است

دستگیری سه عضو یک گروه مخالف ایران در دانمارک به ظن تمجید از حمله تروریستی اهواز

پلیس دانمارک سه عضو یک گروهک مخالف ایران را به ظن تمجید از حمله تروریستی اهواز دستگیر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
پلیس دانمارک امروز (چهارشنبه) خبر داد سه عضو یک گروهک مخالف ایران را به ظن تمجید از حمله ۲۲ سپتامبر (حمه تروریستی اهواز) دستگیری سه عضو یک گروه مخالف ایران در دانمارک به ظن تمجید از حمله تروریستی اهوازدستگیر کرده است. 

به گزارش آفتاب‏‎نیوز به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، سخنگوی پلیس دانمارک گفت که اقدام این افراد، قوانین دانمارک را نقض کرده است و آن‌ها جریمه شده یا تا دو سال حبس خواهند گذراند. سخنگوی پلیس دانمارک همچنین گفت، این سه نفر از اعضای گروهک الاهوازیه هستند. 

در روز سی‌ویکم شهریور ماه سال جاری و در جریان برگزاری رژه سراسری نیروهای مسلح ایران در سراسر کشور، چند عنصر تروریست به مراسم رژه در شهر اهواز حمله کردند که در نتیجه آن حداقل ۲۵ نفر از جمله مردم عادی و کودکان به شهادت رسیدند و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند. 

بعد از این حادثه تروریستی، «یعقوب حر تُستری» سخنگوی گروهک تروریستی «الاهوازیه» مستقر در شهر «کپنهاگ» دانمارک، حمله تروریستی به مراسم رژه در شهر اهواز را تحسین کرد. تستری در روز سی‌ویکم شهریور و بعد از حمله تروریستی اهواز با شبکه معاند «ایران اینتر نشنال» واقع در لندن نیز مصاحبه کرد و از حمله تروریستی در اهواز تمجید کرده بود. 

بعد از این مصاحبه، «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس، ضمن اعتراض به این اقدام شبکه فارسی زبان مستقر در لندن از شکایت ایران در ارتباط با این مسئله خبر داده بود. 

بعد از مدتی روزنامه گاردین گزارش داد شبکه فارسی‌زبان ایران اینترنشنال با بودجه سعودی در لندن مدیریت می‌شود. همچنین «آفکام» سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای در انگلیس نیز به دلیل مصاحبه این شبکه مستقر در لندن با عضو الاهوازیه که حمله تروریستی در ایران را تحسین کرده بود، از پیگیری موضوع خبر داد. 

بعد از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، وزارت خارجه ایران سفرای هلند و دانمارک را به دلیل اقامت برخی از اعضای گروهک تروریستی الاهوازیه در این دو کشور، برای ارائه توضیحات احضار کرد. وزارت خارجه دانمارک در واکنش ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اهواز گفته بود این کشور در این باره تحقیق خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین