کد خبر: ۵۵۵۳۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶

شگفتی‌سازی علی نسب در شطرنج قهرمانی جهان/ صعود دختر ایرانی به دور سوم

مبینا علی نسب توانست قاطعانه در هر دو بازی دور دوم رقابت های شطرنج قهرمانی بانوان جهان به برتری برسد و به دور بعد راه یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
مبینا علی نسب نماینده شطرنج ایران در رقابت‌های 2018 قهرمانی بانوان جهان در بازی دوم دور دوم هم مقابل مونیکو سوکو استاد بزرگ لهستان با ریتینگ ۲۴۶۳ به برتری رسید.

علی نسب با دو امتیاز از دور دوم به دور بعد صعود کرد. او پیش از این نیز با رسیدن به دور دوم این رقابت‌ها تاریخ سازی کرده بود.

جایزه حضور در دور نخست این رقابت‌ها (حتی در صورت حذف) 3750 دلار بود که علی نسب با صعود به دور دوم جایزه اش را به 5500 دلار افزایش داد. اکنون او با صعود به دور سوم جایزه خود را به 8000 دلار افزایش داد.

مبینا علی نسب پیش از این در دور نخست این رقابت ها هم مقابل الیزابت پتز آلمانی یک پیروزی و یک تساوی به دست آورده بود و با کسب 1.5 امتیاز به دور دوم این رقابتها راه یافته بود‌‌. این اولین صعود دختران ایران به دور دوم و سوم رقابت های قهرمانی جهان بانوان است.

به گزارش ایسنا، مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان ۲۰۱۸ از ۱۱ آبان ماه تا ۲ آذر به میزبانی روسیه در شهر خانتی مانسیسک در حال برگزاری است. ۶۴ شطرنج‌باز از کشورهای جهان به صورت تک حذفی در دور نخست رقابت کردند و 32 ورزشکار به دور دوم راه یافتند. علی نسب تنها نماینده ایران در این مسابقات است که تاریخ ساز شد و به دور دوم این رقابت ها راه یافت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین