کد خبر: ۵۵۵۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

چین 40 هزار میلیارد دلار کالا وارد می‌کند

آمارهای رسمی نشان می دهد که چین می خواهد در یک دوره 15 ساله میزان واردات خود از کشورها و مناطق دیگر جهان را به 40 هزار میلیارد دلار برساند.
آفتاب‌‌نیوز :
این آمار امروز چهارشنبه و همزمان با گشایش اولین نمایشگاه بزرگ اکسپو وارداتی چین در شهر شانگهای، بزرگترین شهر و مرکز اقتصادی و فرهنگی این کشور، در تارنمای وزارت بازرگانی چین منتشر شده است.

نمایشگاه وارداتی چین با حضور بیش از 172 کشور از جمله شماری از نمایندگان بزرگترین سازمان های بین المللی و کشورها و مناطق پنج قاره جهان در چین در حال برگزاری است و تا روز شنبه آینده به کار خود ادامه می دهد.

نزدیک به 400 هزار خریدار از کشورها و مناطق مختلف به همراه سه هزار و 600 شرکت در این نمایشگاه حضور یافته اند که بیش از 5 هزار نمونه تولیدی جدید در آن به معرض دید همگان قرار می گیرد.

دولت چین اعلام کرده است که این بزرگترین نمایشگاه وارداتی اکسپو محسوب می شود و بازار چین با یک میلیارد و 350 میلیون نفر جمعیت به روی کشورهای دیگر بازتر می شود.

نخستین نمایشگاه اکسپو بین المللی واردات چین از روز دوشنبه با حضور 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین در شهر شانگهای گشایش یافت تا 10 نوامبر (19 آبان) پذیرای بازدیدکنندگان در زمینه های تجهیزات هوشمند، تجهیزات الکترونیکی مصرفی، خودرو، کالاها و لوازم جانبی مصرفی، محصولات کشاورزی، خوراکی و تجهیزات پزشکی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه 172 کشور، منطقه و سازمان بین المللی از جمله شرکت هایی از جمهوری اسلامی ایران در قالب 4 غرفه تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین