کد خبر: ۵۵۵۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

قتل خاشقجی مشکلات تشکیل «ناتوی عربی» را تشدید کرده است

سه منبع آمریکایی روز پنجشنبه گفته‌اند راهبرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تشکیل ائتلاف موسوم به ناتوی عربی از قبل هم دچار مشکل بود، اما قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به مشکلات آن افزوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 سه منبع آمریکایی روز پنجشنبه گفته‌اند راهبرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تشکیل ائتلاف موسوم به ناتوی عربی که از قبل هم دچار مشکل بود در نتیجه قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی با پیچیدگی‌های بیشتری مواجه شده است.

قتل جمال خاشقجی که روز 2 اکتبر (10 مهرماه) در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اتفاق افتاد فشارها علیه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور را به طرز بی‌سابقه‌ای شدت بخشیده است.

طرح تشکیل «ائتلاف راهبردی خاورمیانه» که به ناتوی عربی هم معروف شده قصد دارد کشورهای عربی شامل عربستان سعودی، امارات، کویت، قطر، عمان، بحرین، مصر و اردن را در قالب یک ائتلاف امنیتی، سیاسی و اقتصادی گرد هم آورده و آنها را علیه ایران متحد کند.

تشکیل این طرح از قبل به دلیل اختلافات میان کشورهای عربی و به خصوص اقدام چهار کشور عربی برای محاصره قطر با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده بود.

منابع آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز گفته‌اند قتل خاشقجی «مجموعه عدیده‌ای از مشکلات» را به مشکلات قبلی برای تشکیل ناتوی عربی اضافه کرده است. 

یکی از مشکلات به گفته این منابع است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چگونه می‌تواند بدون انتقادات گسترده از «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی برای شرکت در نشستی درباره تشکیل این ائتلاف دعوت به عمل آورد.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین