کد خبر: ۵۵۵۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

تغذیه ناسالم عامل ۲۰ درصد مرگ و میرهای جهان در ۲۰۱۷

بنابر گزارش جدیدی که به بررسی وضعیت سلامت مردم دنیا پرداخته، تقریبا ۲۰ درصد از مرگ و میرهای سال ۲۰۱۷ در سراسر جهان به تغذیه ناسالم نسبت داده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
این گزارش که روی اطلاعات مربوط به سال ۲۰۱۷ میلادی متمرکز شده حاکیست بیماری‌های غیرواگیر نظیر سرطان و دیابت هم اکنون عامل تقریبا سه چهارم از ۵۵.۹ میلیون مورد مرگ و میر در سراسر جهان هستند.

پروفسور "جان نیوتن"، رئیس بخش بهبود سلامت در بهداشت عمومی انگلیس و از دستیاران این پروژه تحقیقاتی می‌گوید: بسیاری از این مشکلات و بیماری‌ها قابل پیشگیری هستند؛ عواملی چون فشار خون بالا و سیگار همچنان عامل نرخ بالای مرگ و میر و بیماری‌ها محسوب می‌شوند.

بنابراین گزارش، در سطح جهان بیماری‌های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر هستند و پس از آن اختلالات مربوط به رشد غیرطبیعی بافت‌ها شامل سرطان‌ها در جایگاه دوم و بیماری‌های مزمن تنفسی در رتبه سوم قرار می‌گیرد. در این سال همچنین در بین سرطان‌ها، سرطان ریه شایعترین عامل مرگ و میرها بوده است.

به نوشته روزنامه گاردین، این اطلاعات آشکار می‌سازد که رفتار ما در واقع بزرگترین تهدید برای زنده ماندن‌مان بوده و تغذیه ناسالم مهمترین فاکتور خطرزا محسوب می‌شود.

این گزارش تحت عنوان "مطالعه جهانی بار بیماری" یک بررسی بزرگ بین‌المللی است که عوامل و فاکتورهای خطرزای مرگ و بیماری را در هر یک از کشورهای جهان مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

کارشناسان می‌گویند: یافته‌های جدید نشان دهنده آن است که عوامل "مرگ و میر بر اثر بیماری" به سرعت از روی فاکتورهایی چون عفونت‌ها و مشکلات مربوط به زایمان به سمت بیماری‌هایی از قبیل سرطان و دیابت تغییر مسیر می‌دهند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین