کد خبر: ۵۵۵۸۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
چین، روسیه و اتحادیه اروپا مخالف اقدام یکجانبه آمریکا علیه ایران و متعهد به ادامه تجارت با تهران هستند

انتقاد از رویکرد ترامپ در قبال ایران| سفیر سابق کانادا در عربستان: بازگشت سلطنت‌طلبان به ایران یک توهم است| موانع زیادی پیش‌ روی تحریم‌های ترامپ علیه ایران وجود دارد

"به اپوزیسیون ایرانی خارج از آن کشور نگاه کنید؛ مجاهدین خلق (منافقین) گروهی تروریستی با کیش شخصیت و پرستش رهبرشان هستند و محبوبیتی در داخل ندارند و بازگشت سلطنت‌طلبان و نظام پادشاهی به ایران نیز صرفا یک توهم است/بریتانیا از تحریم آمریکا علیه ایران ناراضی است و از رویکرد ترامپ مایوس شده است"
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- "دنیس هوراک" سفیر سابق کانادا در عربستان سعودی که در آگوست سال 2018 میلادی ماموریت‌اش پایان یافت در انتقاد از رویکرد ترامپ در قبال ایران| سفیر سابق کانادا در عربستان: بازگشت سلطنت‌طلبان به ایران یک توهم استیادداشتی در روزنامه "تورنتو استار" کانادا ضمن انتقاد از رویکرد تحریمی ترامپ در قبال ایران به ناکارآمدبودن این تحریم‌ها در رساندن او به هدف‌اش اشاره می‌کند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این دیپلمات پرسابقه کانادایی می‌نویسد: "تصمیم آمریکا برای مجازات تحریمی علیه بخش نفتی، بانک‌ها و حمل و نقل ایران در روزهای اخیر اجرایی شده است. واقعیت آن است که ایجاد یک رژیم تحریم بین‌المللی کار دشواری است. بازیگران کلیدی بین‌المللی مانند چین، روسیه و اتحادیه اروپا مخالف اقدام یکجانبه امریکا علیه ایران و متعهد به ادامه تجارت با تهران هستند. واقعیت آن است که تحریم‌ها تنها سبب تضعیف اقتصاد ایران می‌شوند  و باعث افزایش احساس ناامیدی مردم می‌شوند. علیرغم افزایش فشار و مصائب اقتصادی اما لزوما این موضوع به انعطاف‌پذیری دیپلماتیک ایران نمی‌انجامند. ایران خود را محاصره شده توسط دشمنان می‌بیند و به همین خاطر است که برنامه موشکی تدافعی خود را گسترش می‌دهد که قابلیت بازدارندگی برای آن کشور دارد. ایران از حزب‌الله لبنان بیش از گذشته حمایت می‌کند و نفوذ خود را گسترش داده و از انصارالله حمایت می‌کند. تلاش ترامپ این است که ایران را پای میز مذاکره بکشاند تا بر سر این سرمایه‌های اساسی توافقی تازه با تهران داشته باشد. علیرغم آنکه امریکا می‌گوید هدف‌اش از تحریم‌های تازه تغییر رفتار ایران است، واقعیت آن است که موضوع اصلی بر سر تغییر نظام سیاسی در ایران است. از زمان پیروزی انقلاب در ایران نیز این موضوع در دستور کار امریکا بوده است". 

این دیپلمان سابق کانادایی که در فاصله سال‌های 2009 تا 2012 در ایران نیز مشغول به فعالیت بوده است می‌نویسد: "اگر هدف امریکا تغییر نظام سیاسی در ایران است باید پرسید چه آلترناتیو یا بدیلی برای نظام سیاسی فعلی وجود دارد؟ هیچ جایگزین واقعی‌ای وجود ندارد. اپوزیسیون خارج از کشور در داخل ایران جاذبه و کشش کمی دارند. به مجاهدین خلق (منافقین) نگاه کنید گروهی که بیشتر به یک فرقه تروریستی شبیه است با کیش شخصیت و پرستش رهبری‌اش و یا به سلطنت‌طلبان نگاه کنید که بازگشت‌شان به ایران و نظام پادشاهی مطلوب‌شان یک توهم است."

این دیپلمات کانادایی که سابقه سه دهه فعالیت دیپلماتیک را در کارنامه خود دارد، در پایان می‌نویسد: "در حالی که نمی‌توان دشوای‌های ایجادشده برای طبقه متوسط ایران بر اثر تحریم‌های آمریکا را نادیده گرفت اما واقعیت آن است که برای ایران، اولویت اصلی بقای خود است. واقعیت آن است که میلیون‌های ایرانی کماکان به حمایت از نظام ادامه می‌دهند و از آن دفاع می‌کنند".

سفیر بریتانیا در واشنگتن: بریتانیا از تحریم امریکا علیه ایران ناراضی و از رویکرد ترامپ مایوس شده است 

همچنین"کیم داروچ" سفیر بریتانیا در امریکا در گفت‌و‎گو با شبکه خبری "سی بی اس"‌نیوز گفته است که بریتانیا از رویکرد تحریمی امریکا علیه ایران ناراضی است و این سیاست ترامپ در قبال دولت ایران، بریتانیایی‌ها را نسبت به امریکا "مایوس" کرده است. 

انتقاد از رویکرد ترامپ در قبال ایران| سفیر سابق کانادا در عربستان: بازگشت سلطنت‌طلبان به ایران یک توهم است

او در گفت و گو با شبکه خبری سی بی اس‌نیوز درباره آینده برجام و رویکرد ترامپ در قبال آن بحث و گفت‌و‌گو کرده است. 

داروچ گفته است که بریتانیا در دوران ریاست جمهوری اوباما به برجام پیوست چرا که بر این باور بود که توافق هسته‌ای با ایران در راستای تامین منافع و امنیت بریتانیا است. او گفته است که بریتانیا قصد دارد مادامی که ایران به مفاد برجام پایبند باشد در آن توافق باقی بماند. 

سفیر بریتانیا در واشنگتن در ادامه این گفت‌وگو افزوده است: "ما از خروج امریکا از برجام ناراضی هستیم. همچنین، مخالف تحریم دوباره ایران از سوی امریکا هستیم. اختلاف ما با امریکا بر سر برجام است. ما امیدواریم که ایران نسبت به تعهدات‌اش در برجام پایبند باقی بماند. خروج احتمالی ایران از برجام باعث پشیمانی و تاسف خواهد بود". 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
به سلطنت‌طلبان نگاه کنید که بازگشت‌شان به ایران و نظام پادشاهی مطلوب‌شان یک توهم است."؟؟؟؟؟؟؟؟ / خیر جانم سخت در اشتباهی یک واقیعت است نه توهم / این شما ها هستین که توهم زدین؟؟ههههههههه
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
1
0
ای کاش نصف زمان جنگ ملت به دولت اعتماد داشت اونوقت میشد درب چاههای نفت را ببندید وترامپ وپوتین فرصت طلب و....بواقع میفهمیدند تهدبد وتحریم مردم شرافتمند ایران را نمیتواند از پای درآورد خودشان هم به غلط کردن میا فتادند هیهات مناالذله را امام حسین علیه السلام گفتند که ما یاد بگیریم والبته ما یاد نگرفتیم و با اختلاس و،،،واختلاف به این روزهای تلخ رسیدیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین