کد خبر: ۵۵۵۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

دیدار ولیعهد ابوظبی با پادشاه عربستان در غیاب بن سلمان

ولیعهد ابوظبی در سفری به عربستان با پادشاه این کشور دیدار و بر بر روابط "متکی بر اصول برادرانه و نزدیک" دو کشور تاکید کرد. او گفت: امارات همواره در جبهه مشترکی با عربستان سعودی باقی خواهد ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد بن زائد، ولیعهد امارات در دیدارش با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی اظهار داشت: روابط بین دو کشور دوست نمونه‌ای است که باید الگوی روابط میان کشورها قرار بگیرد. روابط ریاض و ابوظبی نمونه‌ای از آگاهی مشترک از ماهیت تغییرات منطقه‌ای و بین‌المللی موجود است .

در این دیدار 17 شاهزاده و چندین مقام ارشد حکومت سعودی حضور داشتند اما محمد بن سلمان در آن حضور نداشت. بسیار نادر است که ولیعهد در نشستی در این سطح غایب باشد به ویژه اینکه او روابط بسیار نزدیکی با ولیعهد ابوظبی دارد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، ولیعهد ابوظبی در این دیدار "برنقش محوری عربستان سعودی در مقابله با خطراتی که کشورهای عربی را تهدید می‌کند و تاکید کرد و اطمینان خاطر داد که عربستان سعودی با خردورزی رهبران‌اش و استقامت مردم این کشور همچنان به نقش محوری خود در حفاظت از منافع کشورهای عربی و ایجاد شرایط پیشرفت و توسعه برای ملت‌های منطقه ادامه خواهد داد."

فعالان عربستانی گفته‌اند که غیبت بن سلمان از این دیدار احتمالا به حوادث اخیر به ویژه مساله قتل جمال خاشقجی، فعال عربستانی مخالف خاندان سعودی مربوط باشد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین