کد خبر: ۵۵۶۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

فارین‌پالسی: پیروزی دموکرات‌ها برای ترامپ بد و برای پوتین بدترین خبر بود

کرملین باید از هم اکنون در انتظار وضع و تصویب تحریم‌های بیشتر ضد روسی در مجلس نمایندگانی باشد که اکثریت نمایندگان‌اش از حزب دموکرات هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- نشریه "فارین پالسی" با اشاره به نتیجه انتخابات کنگره آمریکا می‌نویسد: نتایج انتخابات مجلس نمایندگان یک عقب‌گرد برای ترامپ بود اما ممکن است بدترین سناریو برای پوتین رهبر روسیه باشد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ اکثریت نمایندگان دموکرات در این مجلس امیدوارند تا تحقیقات بیشتری در مورد دخالت روسیه در انتخابات امریکا انجام شود. همچنین، احتمال آنکه تحریم‌های بیشتری علیه مسکو به دلیل مداخله آن کشور در اوکراین و سوریه و همچنین مسمومیت یک جاسوس سابق روسیه در لندن اعمال کنند، وجود دارد.

فارین‌پالسی: پیروزی دموکرات‌ها برای ترامپ بد و برای پوتین بدترین خبر بود

جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان اما اشتیاق زیادی برای به چالش کشیدن موضع ترامپ در قبال روسیه نداشته‌اند و از پنج پرونده کنگره درباره تحقیق پیرامون دخالت روسیه در انتخابات امریکا در کمیته اطلاعات سنای امریکا که توسط سناتور جمهوریخواه "ریچارد بور" و سناتور دموکرات "مارک وارنر" اداره می‌شد، تنها یک پرونده مورد بررسی قرار گرفت. 

با این حال، اکنون با در اکثریت قرار گرفتن دموکرات‌ها، احتمالا بازی تغییر خواهد کرد. در ماه مارس بود که کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان که اکثر کرسی‌های آن در دست جمهوریخواهان بود تحقیقات درباره پرونده مرتبط با روسیه را متوقف کرد و نتیجه گرفت که هیج شواهدی از تبانی و ارتباط میان کارزار انتخاباتی ترامپ و روسیه وجود نداشته است. در مقابل، کمیته تحت کنترل دموکرات‌ها سند 21 صفحه‌ای را منتشر کرد که اشاره شده بود بررسی‌ها کامل نبوده‌اند. در این سند نام 70 شخص و سازمانی از سوی دموکرات‌ها برده شد که آنان معتقدند مهم است اطلاعات بیشتری درباره ارتباط احتمالی میان کارزار ترامپ با روسیه داشته باشند. اکنون انتظار می‌رود دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان علاوه بر بررسی به پرونده تخلفات مالی ترامپ، موضوع ارتباط او با روسیه را نیز دوباره مورد بررسی قرار دهند.

این نشریه در ادامه می‌افزاید: "گزارش‌ها نشان می‌دهند طبق لایحه وسیع‌تری که قرار است در کنگره مطرح شود، موضوع دفاع از امنیت امریکا در برابر تجاوز کرملین مطرح خواهد شد که هدف آن جلوگیری از دخالت روسیه در انتخابات امریکا و محدودسازی فعالیت روسیه در اوکراین و سوریه است. 

در این تحریم‌ها پروژه‌های انرژی روسیه و بانک‌های دولتی آن کشور هدف حمله قرار می‌گیرند. "لیندسی گراهام" از سناتورهای حامی این طرح گفته است که "طرحی جهنمی" برای روسیه خواهد بود. یک طرح دیگر در ماه ژانویه توسط سناتور دموکرات "کریس ون هولن" و سناتور جمهوریخواه "مارکو روبیو" مطرح شده بود که طبق آن تحریم‌ها به صورت خودکار علیه هر قدرت خارجی که مظنون به دخالت در انتخابات امریکاست به اجرا درخواهد آمد. احتمال آن زیاد است که هر دو طرح یاد شده به قانون تبدیل شوند. همچنین، چند نماینده کنگره اعلام کردند که اکثریت دموکرات‌های تازه راه‌یافته در مجلس نمایندگان بار دیگر موضوع روسیه را در کمیته امور روابط خارجی آن مجلس مطرح کنند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین