کد خبر: ۵۵۶۱۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
مقام‌های اطلاعاتی نزدیک به بن سلمان با گروهی از تاجران درباره ترور مقام‌های ایرانی صحبت کرده‌اند

افشای توطئه بزرگ عربستان علیه ایران؛ یک نقشه چندمیلیاردی برای خرابکاری و ترور مقامات ایرانی

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد مقام های اطلاعاتی نزدیک به ولیعهد سعودی یک سال پیش در تدارک نقشه چند میلیارد دلاری برای خرابکاری در ایران و ترور مقام های ایرانی بوده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
نیویورک تایمز به نقل از سه مقام آگاه نوشت که مقام های اطلاعاتی نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سال گذشته با گروهی از تاجران درباره ترور مقام‌های ایرانی توسط شرکت های خصوصی صحبت کرده‌اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این بحث‌ها زمانی میان مقام های سعودی انجام شده که بن سلمان به عنوان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان مشغول تحکیم قدرت خود و توسعه عملیات نظامی و اطلاعاتی سعودی ها در خارج از کشورشان بود.

افشای توطئه بزرگ عربستان علیه ایران

این موضوع نشان می دهد که مقام های بلندپایه سعودی یک سال پیش از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار معترض و همزمان با قدرت گرفتن بن سلمان، ترور مخالفان را بررسی می کرده اند.

به نوشته نیویورک تایمز، مقام های عربستان قتل خاشقچی را عملیاتی خودسر به دستور ژنرال احمد العسیری توصیف کرده اند اما العسیری در مارس سال 2017 (فروردین 96) در نشستی حضور داشته که طی آن برخی تاجران نقشه ای 2 میلیارد دلاری برای تخریب اقتصاد ایران تهیه کرده اند.

افشای توطئه بزرگ عربستان علیه ایران

در این نشست که بخشی از سلسله نشست هایی بوده که این افراد در آن تلاش کرده اند سرمایه سعودی های برای این نقشه ها را جذب کنند، العسیری بحث ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران را مطرح کرده است.

«جرج نادر»تاجر لبنانی-آمریکایی این نشست را ترتیب داده و مقام های کاخ سفید را در جریان نقشه ضدایرانی سعودی ها قرار داده است. همچنین یک صهیونیست به نام جوئل زامل که روابط نزدیکی با سازمان های جاسوسی رژیم صهیونیستی دارد در این جلسه حاضر بوده است.

نادر و زامل هر دو به عنوان شاهد در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا حضور دارند و «رابرت مولر» بازپرس ویژه این پرونده درباره گفت و گوهای آنان با مقام های سعودی و آمریکایی پیرامون این توطئه بازجویی کرده است.

نیویورک تایمز نوشت که در تحقیقات این روزنامه پیرامون توطئه سعودی ها، هم دولت سعودی و هم نادر و زامل از اظهار نظر دراین باره خودداری کردند.

به گفته منابع این روزنامه، مقام های سعودی در نشست مارس 2017 با بیان اینکه قصد ترور مقام های ایرانی را دارند، از تاجران حاضر درباره اینکه آیا حاضر به انجام چنین عملیاتی هستند؟، پرسش هایی مطرح کردند، اما آن ها گفته اند که باید در این باره با وکلای خود مشورت کنند.

این تاجران با راهنمایی وکلایشان درخواست سعودی ها را رد کرده اند اما نادر به مقام های سعودی گفته است به یک شرکت مستقر در لندن که توسط ماموران بازنشسته عملیات ویژه انگلیس هدایت می شود، مراجعه کنند. مشخص نیست که منظور او کدام شرکت بوده است.

ژنرال العسیری که ماه گذشته در پی رسوایی قتل خاشقچی اخراج شد، سخنگوی ائتلاف سعودی در جنگ یمن بود. وی مرتبا به واشنگتن سفر می کرد و در آنجا لابی گران سعودی او را به اندیشکده هایی می بردند که ارزیابی های مثبتی درباره جنگ ویرانگر یمن ارائه می کردند.

نادر و زامل از اول سال 2016 نقشه خود را آغاز کرده و پیرامون یک کارزار جنگ اقتصادی علیه ایران مشابه آنچه آمریکا و رژیم صهیونیستی در دهه گذشته انجام داده بودند، بحث کردند.

آن ها عملیاتی مثل افشای اموال پنهانی سپاه قدس در سراسر جهان، ایجاد حساب های کاربری جعلی به زبان فارسی برای دامن زدن به آشوب در ایران، تامین مالی گروه های ایرانی مخالف دولت و ایراد اتهام های علنی علیه مقام های ایرانی برای ایجاد شکاف میان آنان را طرح ریزی کردند.

نادر که مشاور ولیعهد امارات نیز هست به همراه زامل بر این عقیده بودند که پیروزی احتمالی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به معنای تداوم برجام بوده و اشتهای واشنگتن برای فلج کردن اقتصاد ایران را کاهش می دهد. لذا این دو تصمیم گرفتند که نقشه خود را به مقام های سعودی و اماراتی ارائه کنند؛ آن ها حتی این نقشه را در جریان نشتسی در بلژیک در اختیار ژنرال العسیری گذاشتند.

با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سال 2016 محاسبات نادر و زامل به هم ریخت و این دو برای متقاعد کردن مقام های تیم انتقالی ترامپ و نظامیان سعودی درباره نقشه ضدایرانی خود به نیویورک سفر کردند.

نادر و زامل به «اریک پرینس» رئیس شرکت بلک واتر مراجعه کرده و وقتی از طرح های شبه نظامی خود پرینس علیه ایران مطلع شدند، بخش هایی از نقشه خود را به او ارائه دادند.

این دو همچنین در هتلی در نیویورک با ژنرال العسیری ملاقات کرده و او را از جزئیات نقشه خود مطلع کردند اما العسیری گفت که این طرح به قدری تحریک آمیز و موجب بی ثباتی است که باید پیش از آنکه عربستان هزینه های مالی آن را بپردازد، تایید دولت تازه کار ترامپ را دریافت کند.

نادر پس از به قدرت رسیدن ترامپ بارها با مقام های کاخ سفید درباره نقشه تخریب اقتصاد ایران گفت و گو کرد.

یک مقام نزدیک به بن سلمان به نیویورک تایمز گفت که علاقه ژنرال العسیری به نقشه ترور چیز عجیبی نبوده اما نمایانگر سیاست رسمی عربستان نیست. به گفته این مقام سعودی، تحقیقات عربستان نشان داده که العسیری به عنوان یک فرد ترد شده قصد داشته است با انجام عملیات خودسرانه، بن سلمان را تحت تاثیر قرار داده و به او نزدیک شود.

اما به نوشته نیویورک تایمز، نزدیکی العسیری به بن سلمان به شکلی که در همه نشست هایی که وی در ریاض داشته در کنار او بوده است، باورپذیری این ادعاها را که برای تطهیر بن سلمان مطرح می شود، دشوار می کند. این همان استدلالی است که آژانس های اطلاعاتی غربی را به این نتیجه رسانده که بن سلمان در جریان قتل خاشقچی توسط العسیری بوده است.

افزون بر این، همانگونه که مقام های سعودی تایید کرده اند، ژنرال العسیری در همان زمانی با نادر دیدار کرده که نادر با بن سلمان ملاقات کرده بود. در ایمیلی متعلق به نادر که به دست نیویورک تایمز رسیده، این تاجر لبنانی-آمریکایی به مکالمه هایی با بن سلمان اشاره کرده که درباره پروژه های مطرح شده با العسیری بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
1
0
سلام، اگر یک تار مو از سر سردار سلیمانی عزیز ما کم شود آل سعود باید مرگ خودراپیش بینی کند چراکه ما به انتقام سردار نه یک نفر ونه ده نفر بلکه بنیان آل سعود را متلاشی می کنیم.سردار سلیمانی در تک تک سلولهای قلبهای ما ایرانی ها جا دارد.هر آسیبی که به ایشان وسایر اسطوره های سیاسی ونظامی ملی ما برسدموجب خواهد شد که ریشه های آل سعود را خشک کنیم.این عقب مانده های ذهنی فکر می کنند که تهدیدی بزرگ را می خواهند عملی کننددر حالیکه مغزهای متفکر اربابان آنها یعنی امریکا واسرائیل اگر توان این کارها را داشتندآنرا خیلی زودتر از اینکه این مسئله به فکراین ملیجک ودلقکهای دست آموز اسرائیل وامریکابرسد عملی می کردند.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
1
حالا بگید دشمن واقعی ما کیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
0
بن سلمان. ریشه همه بی نظمی ها در منطقه را . هماهنک نبودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
من به عنوان يك عاشق به آرمان إمام راحل يعني تقويت انقلاب اسلامي ، شديداً نگران اين موضوع هستم كه اين بن سلمان ديوانهء قدرت ، براي فرار از جنجال. قتل خاشقجي و به فراموشي سپردن وانحراف افكار جهاني از اين جنايت ، دست به اقدامي بدتر بزند و به اميد حمايت امريكا به جمهوري اسلامي تعرضي نمايد ! بنا بر اين مقامات نظامي ايران بايد ٢٤ ساعته اين دو كشور درمانده در باتلاق يمن را رصد نمده و مقامات اطلاعاتي ، امنيتي هم مراقب نفوذ دشمن در داخل كشور باشند ! نسبت به ترور سردار رشيد سليماني عزيز هم دعاي خير يك ملت بزرگ وعنايت خداوندي حافظ و نگهبان ايشان است ، سردار ما در اوج حملات داعش يكسره در جبهه هاي عراق و سوريه و در خط مقدم حضور داشتند و دشمن اگر توان به شهادت رسانيدن اين سردار عزيز اسلام را داشت ، آنجا بهترين فرصت بود ! در عين حال احتياط شرط عقل است !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین