کد خبر: ۵۵۶۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

نتانیاهو: با غزه باید همچون داعش برخورد کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که پاریس رفته بود، گفت که نشست "بسیار مهمی" با پوتین داشته است. او همچنین گفت که هیچ راه‌حل سیاسی برای مساله نوارغزه وجود ندارد و با این منطقه باید همچون داعش برخورد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بنیامین نتانیاهو، ‌نخست‌وزیر اسرائیل گفت: ما خواهان پیشگیری از یک سقوط انسانی در نوارغزه هستیم و این کاری است که ما انجام می‌دهیم.

 او در گفت‌وگو با خبرنگاران در محل اجلاس صلح پاریس که به میزبانی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برگزار شده بود، گفت که با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگو داشته است.

نخست‌وزیر اسرائیل اظهار داشت: گفت‌وگو با پوتین خوب و به جا بود و من حتی می‌گویم که بسیار اهمیت داشت.

این اولین گفت‌وگوی رهبران اسرائیل و روسیه از زمان سرنگون شدن یک هواپیمای روسیه‌ای در سوریه در ماه سپتامبر است که روسیه، اسرائیل را مقصر آن دانست.

نتانیاهو درمورد وضعیت نوارغزه جایی که مصر و سازمان ملل برای حصول یک توافق میانجی‌گری می‌کنند، گفت: من هرآنچه که می‌توانم برای جلوگیری از یک جنگ غیرضروری انجام می‌دهم. در درجه اول هدف ما آرامش و پس از آن یک توافق است. ما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم. تصمیم برای ادامه این پروسه من فکر می‌کنم که تصمیم درستی است.

او درباره بحران فعلی در غزه گفت: باور کنید که ما یک قدم با به‌کارگیری حداکثر قوا فاصله داریم و من فکر می‌کنم حماس این را درک کرده است. در حال حاضر چیزی که ثبات نوارغزه را از بین می‌برد، تنش‌های داخلی است و ما تلاش می‌کنیم که جلوی آن را بگیریم.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر دفتر نتانیاهو تلاش‌های ناموفقی برای برنامه‌ریزی یک نشست بین نتانیاهو و پوتین داشته بود.

براساس گزارش رسانه‌های روسیه، پوتین نشست داشتن با نتانیاهو در اجلاس را رد کرده است.

اسرائیل حادثه سرنگونی هواپیمای ایلوشین روسیه در ماه سپتامبر در سوریه را ناشی از بی احتیاطی ارتش سوریه دانسته و در حالی که روسیه اقدامات نیروی هوایی اسرائیل را دلیل این اتفاق اعلام کرده بود.

دو هفته پیش یک مقام ارشد دیپلماتیک اعلام کرده بود که انتظار دارد نتانیاهو با پوتین در پاریس دیدار داشته باشد.

نتانیاهو در ماه اکتبر نیز گفته بود: با پوتین توافق کردیم در آینده‌ای نزدیک به منظور ادامه هماهنگی امنیتی با اهمیت بین ارتش‌های دو طرف دیدار داشته باشیم.

منابعی در دفتر نخست‌وزیر اسرائیل چند روز پیش گفتند که ساختار کلی کنفرانس پاریس به همراه یک برنامه فشرده و عدم وجود اتاق‌های جانبی باعث شده که شرایط مناسبی برای برگزاری نشست‌های حاشیه‌ای بین رهبران وجود نداشته باشد.

این در حالی است که به دنبال رخداد حملات اخیر ارتش صهیونیستی به نوارغزه اعلام شد که نتانیاهو در میانه سفرش به پاریس آنجا را ترک کرده و به اسرائیل بازگشته است.

نخست‌وزیر اسرائیل درباره اینکه آیا برای ایجاد دوباره روابط با حزب دموکرات آمریکا بعد از پیروزی این حزب در انتخابات میان دوره‌ای کنگره تلاش می‌کند، وجود اختلاف فزاینده میان این حزب و اسرائیل را رد کرد.

او ادامه داد: من مجبور به ایجاد دوباره روابط نیستم زیرا این روابط برقرار هستند.

نتانیاهو گفت که با هر دو گروه نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا روابط خوبی داشته و بعد از انتخابات با تعدادی از آنها تماس گرفته است.

او تاکید کرد: حمایت هر دو حزب از اسرائیل اهمیتی حیاتی دارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین