کد خبر: ۵۵۶۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

استاندار کرمانشاه: دولت در بازسازی مناطق زلزله‌زده کم کاری نکرده است

استاندار کرمانشاه گفت: دولت هیچ کم کاری در بازسازی مناطق زلزله زده استان نداشته و بدون هیچ منتی در حال بازسازی این مناطق است.
آفتاب‌‌نیوز :
هوشنگ بازوند، امروز(21 آبان) در مراسم یادبود درگذشتگان زلزله کرمانشاه که در روستای کوییک حسن سرپلذهاب برگزار شد، اظهار کرد: در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته علاوه بر درگذشت جمعی از مردم استان، حدود شش هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد شد که برای جبران این خسارت‌ها با قیمت‌های امروز باید 10 تا 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود.

وی به تلاش دولت برای جبران این خسارت‌ها و بازسازی کامل مناطق زلزله‌زده استان اشاره و تصریح کرد: تا امروز دولت برای بازسازی این مناطق 10 هزار و 855 میلیارد تومان بار مالی متحمل شده و بدون هیچ منتی تا پایان بازسازی در کنار مردم خواهد بود.

بازوند با بیان اینکه دولت در کمک به مردم مناطق زلزله زده استان پیشتاز است، گفت: مجموع کمک‌های مردم و هلال احمر 394 میلیارد تومان بوده، در حالی که دولت تنها برای کمک‌های بلاعوض 1552 میلیارد تومان، برای ما به تفاوت وام های ارزان قیمت بازسازی 2900 میلیارد تومان و برای سود امهال تسهیلات 1300 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی به روند بازسازی مناطق زلزله‌زده استان نیز اشاره کرد و گفت: چند ماه اول پس از وقوع زلزله صرف اسکان اضطراری و موقت زلزله‌زدگان شد و بخشی از زمان را نیز به دلیل بارندگی از دست دادیم و در واقع حدود 9 ماه زمان مفید داشتیم که در این مدت 70 هزار واحد مسکونی بازسازی یا تعمیر شده است.

بازوند افزود: اگر این روند را با زلزله ورزقان مقایسه کنیم می‌بینیم در آن حادثه در طول 18 ماه 21 هزار واحد بازسازی شد و مشخص می‌شود که سرعت بازسازی در کرمانشاه مناسب بوده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: از 68 هزار واحد تعمیری مناطق زلزله‌زده استان تاکنون تعمیر 53 هزار واحد به اتمام رسیده است. همچنین تاکنون 17 هزار واحد تخریبی احداث شده است.

وی گفت: این اقدامات با حمایت دولت و پای کار بودن خود مردم محقق شده و این قول را می‌دهیم که تا پایان بازسازی کنار مردم باشیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین