کد خبر: ۵۵۶۴۰۲
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
ظریف در مقابل گروه فشار| چه‌کسانی از افشای پشت‌پرده فضاسازی‌های تبلیغاتی علیه "FATF" برآشفته شدند؟

از "پول‎های کثیف" تا "FATF" و نام‎هایی که ظریف نگفته| فرمان آتش علیه ظریف را چه کسی صادر کرد؟

روایت محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان از پشت‌پرده فضاسازی‌های تبلیغاتی علیه "FATF" و پولشویی‌های بزرگ در کشور با واکنش‎های گسترده‎ای مواجه شده است. برخی اظهارات او را واقعی و از سر دلسوزی برای کشور دانسته و برخی دیگر که از قضا مخالفان همیشگی ظریف و دولت روحانی نیز هستند، در هجمه‎ای گسترده به ظریف، سخنان وی را "دروغ" و "خیانت به نظام" دانسته و برخی از آنها نیز در رویکردی تندتر، خواستار محاکمه وزیر امور خارجه شده‎اند!
آفتاب‌‌نیوز :
سپهر کیانفر- زمانی که رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت روحانی در اظهاراتی نسبت به ورود "پول‎های کثیف" به انتخابات هشدار داده بود، برخی مخالفان دولت و چهره‎های تندرو جریان اصولگرا با حمله شدید به وی، او را به مجلس احضار و تهدید به استیضاح کردند. وزیر کشور نیز ضمن تکذیب اظهارات خود و عذرخواهی، گناه را به گردن رسانه‎ها انداخت و گفت که حرف‌هایش توسط رسانه‌ها بد فهمیده شده و منظورش بیشتر یک هشدار بوده است. حالا تقریبا همین مسئله درباره محمدجوادظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که از "پولشویی" در کشور سخن گفته، در حال تکرار است با این تفاوت که ظریف تا حالا از اظهاراتش عقب‎نشینی نکرده است. با این حال، ظریف به مجلس احضار شده تا به نمایندگان توضیح دهد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ ماجرا از آنجا آغاز شد که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا در گفت‎وگویی(اینجا) با اشاره به برخی مخالفت‎ها و فضاسازی‎ها علیه FATF، گفته است: در ایران خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند. فضایی درست کردند، کسانی که یک قلم معامله‌شان ممکن است ۳۰ هزار میلیاد تومان در آن منفعت جابجا شود. کل بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم تبلیغات و فضاسازی‌شان می‌کنند. مجموع بودجه دلاری و ریالی وزارت امور خارجه ١١٠٠ میلیارد تومان است؛ یعنی کمتر از بودجه برخی دستگاه‌های فرهنگی که با ارگان‌های قدرتمند کشور ارتباط دارند و ما نمی‌توانیم با آن فضاسازی مقابله کنیم. 

از

این اظهارات ظریف با واکنش‎هایی در کشور مواجه شده و برخی چهره‎های جریان اصولگرا که از مخالفان تندوتیز و همیشگی دولت روحانی و برجام نیز هستند به ظریف تاخته و ضمن اینکه در ادعایی، اظهارات وی را "تهمتی بزرگ به نظام" دانسته‎اند، خواستار تکذیب اظهارات ظریف درباره وجود پولشویی در کشور شده‎اند. 

از سویی دیگر و برخلاف ادعاهای چهره‎های مخالفان دولت، در اردوگاه اصلاح‎طلبان برخی به حمایت از ظریف برخاسته و اظهارات وزیر امور خارجه را از سر "دلسوزی برای کشور" و البته "متقن و قابل اعتماد" دانسته‎اند.


 نامسمت واکنش به اظهارات ظریف
حسین شریعتمداریمدیرمسئول روزنامه کیهان
چرا این پولشویان - به قول خودتان- صدها هزار میلیاردی را به مردم و مخصوصا به مراجع قضایی معرفی نمی‌کنید؟! اگر ادعایتان واقعیت دارد، خود‌داری شما از معرفی آنان خیانت به ملت و نظام و همدستی با پولشویان است! نیست؟!  این چه دولتی است که در سیستم بانکی آن هزاران میلیارد پولشویی صورت می‌پذیرد و این سیستم بانکی توان کشف آن را ندارد و برای مقابله با آن باید به بیگانگان متوسل شود (پذیرش FATF)!آقای رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده است که همه توان دولت را برای مقابله با مفسدان اقتصادی که پولشویی یکی از مصادیق آن است به کار می‌گیرد. آیا به رئیس‌جمهور اعتماد ندارید که عوامل هزاران میلیارد پولشویی را به ایشان معرفی نمی‌کنید؟! اگر به رئیس‌جمهور اعتماد ندارید در کابینه ایشان چه می‌کنید و اگر اعتماد دارید چرا پولشویان را معرفی نمی‌کنید؟!
احمدامیرآبادینماینده اصولگرای مجلس
ایشان بگوید اگر پولشویی انجام می‌شود، کجا انجام می‌شود؟ مگر پولشویی در بانک‌ها انجام نمی‌شود؟!وقتی خبر اظهارات ظریف را دیدم واقعاً متأسف و متعجب شدم از اینکه وزیر خارجه جمهوری اسلامی می‌گوید در کشور ما پولشویی گسترده وجود دارد. این اظهارات، کاملاً به معنای بازی در زمین دشمن است. وی قبلاً در دانشگاه گفته بود که آمریکا با یک بمب می‌تواند کل سیستم دفاعی ما را نابود کند!
سیدناصر موسوی لارگانینماینده اصولگرای مجلسهیچ کشوری مانند ما در سطح وسیع با این موضوع مبارزه نمی‌کند. پولشویی گسترده در کشور ادعای دشمنان، آمریکا و دیگر کشورهای همسو با آنها است چه معنا دارد که در داخل نیز ما همسو با آنها چنین حرفی را بزنیم. 
علی‌اکبر کریمی نماینده اصولگرای مجلستلاش برای عدم تصویب کنوانسیون CFT و ربط دادن این موضوع به کسانی که به دنبال پولشویی هستند به نظر می‌رسد که یک قضاوت غیرمنصفانه و غیرکارشناسی و البته اتهام واهی است که به مخالفین داده می‌شود و از آقای ظریف انتظار چنین اظهارنظر و موضعی نیست که بخواهد به طور تلویحی کسانی که با CFT مخالف بودند را به نوعی حامی پولشویی در کشور متهم کنند.
بیژن نوباوه
فعال سیاسی اصولگراطرفداران FATF همان طرفداران برجام هستند. این‌گونه اظهارنظرها که مخالفان پیوستن به FATF پولشویی‌های ۱۰۰۰ میلیاردی دارند، یک خیانت آشکار و بر ضدمنافع ملی است؛ الحمدالله چهره کسانی که این اتهامات را به مخالفان FATF در کشور می‌زنند، در برجام آن‌چنان برای مردم روشن شده است که دهه‌های آینده را باید دوران محاکمه این افراد دانست و دست‌کم می‌توان گفت که تاریخ آنها را محاکمه خواهد کرد و مردم خواهند فهمید که چه کسانی پشت این‌گونه تصمیم‌گیری‌ها بودند و چه جریانی در دستگاه دیپلماسی کشور این‌گونه اقدامات را هدایت می‌کرد.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمینماینده اصولگرای مجلساز این اظهارنظر تعجب کردم و برای او متأسفم. اظهارات عجیب و غریب ظریف بارها تکرار شده است، چرا که هنگام حضور او در دانشگاه تهران، وی به قدرت نظامی آمریکا اشاره کرده بود و بمب‌های این کشور را موجب تخریب زیاد در کشورمان دانسته بود و این کارش هنگام بررسی برجام در راستای اقدامات سیاسی دولت تلقی شده و به نظر می‌رسد که او در راستای منافع سیاسی دولت اظهارنظر می‌کند، اما بهتر است وقتی خسته است چیزی نگوید. 
نصرالله پژمان‌فر
نماینده اصولگرای مجلساین حق برای منتقدان و مخالفان FATF که آقای ظریف چنین اظهارنظری درمورد آن کرده است محفوظ است که از نظر حقوقی این موضوع را پیگیری کنند. 
حمیدرضا ترقی عضو  حزب مؤتلفه اسلامی
آقای ظریف یا عمدا این کار را می‌کند که در این صورت نظام باید تکلیفش را روشن کند و یا سهوا این حرف‌ها را می‌زند که به دشمن گرا بدهد و دشمن را در ادعاهایش نسبت به جمهوری اسلامی مستند کند که این هم جای سؤال دارد. هیچ کس با قانون مربوط به پولشویی مخالفت نکرده است. خود ما لایحه پولشویی را طراحی کرده و در مجلس تصویب کرده‌ایم و شورای نگهبان نیز آن را تائید کرده و کسی با مبارزه با پولشویی مخالفتی نکرده است.
جواد کریمی‌قدوسی
نماینده اصولگرای مجلساز مدتی قبل خبر نیمه‌موثقی مبنی بر اینکه ظریف از سمت خود در وزارت خارجه استعفا داده داشتیم اما سخنگوی وزارت خارجه آن را تکذیب کرد در حالی که تحلیل‌ ما آن است که محمدجواد ظریف دیر یا زود به مرز تقدیم استعفایش به دولت و رئیس‌جمهور خواهد رسید.  ظریف منشأ بسیاری از گرفتاری‌‌های فعلی کشورمان است زیرا تنها راهبرد دولت یازدهم و دوازدهم، راهبرد سیاست خارجی بوده و پیگیری این راهبرد سیاست خارجی از طریق مذاکره صورت گرفته و مغز متفکر و کانون این مذاکرات هم وزیر خارجه و تیمش بوده است.


بسیاری از نمایندگان و کارشناسان اقتصادی و فعالان سیاسی نیز به دفاع از اظهارات ظریف پرداخته و پولشویی در کشور را واقعیتی غیرقابل انکار دانسته‎اند.(جزئیات بیشتر)

 نامسمت واکنش به اظهارات ظریف
علیرضا رحیمی
نماینده اصلاح‌طلب مجلسنماینده ای که بدلیل افشای اسناد طبقه بندی وزارت اطلاعات در مجلس هنوز (با توهم مصونیتش) به مراجع امنیتی و قضایی پاسخگو نبوده برای واقعیتی تلخ در سخنان دکتر ظریف مدعی وی شده است!!  ظریف گوشه ای از پشت پرده مخالفت ها با FATF و لوایح- چهارگانه را عیان ساخته شما چرا برآشفته شده اید؟
پروانه مافینماینده اصلاح‌طلب مجلس سخنان وزیر امور خارجه با توجه به روحیه اعتدالی، منطقی و اخلاقگرا بودن ایشان، متقن و مبتنی بر اطلاعات است و می توان به آن اعتماد کرد. موضوع موسسات مالی از جمله همین موارد بود که برای دولت یازدهم و دوازدهم به یک معضل تبدیل شد. شدت مخالفت و مقاومت در برابر سخنان اخیر وزیر امور خارجه و مخالفت هابا شفاف سازی بیانگر این است که حتما اتفاقاتی رخ داده و ممکن است سهمی در این اتفاقات نادرست مانند پولشویی داشته باشند.
غلامرضا حیدری
نماینده اصلاح‌طلب مجلسقطعا ظریف اطلاعاتی دارد که ما نداریم. اگر او دغدغه منافع ملی را نداشته باشد آن افرادی که سفارت های عربستان را آتش می زنند دغدغه منافع ملی دارند؟ آقای ظریف نظام را متهم به پولشویی نکرد بلکه از واقعیاتی سخن گفت که در ایران وجود دارد و باید با آن مقابله کرد. امروز موضوعاتی وجود دارد که ما را به سمت تحریم ها کشانده که باید سرمنشا و علت آن را پیدا کنیم.
دیاکو حسینی


کارشناس ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوریباید توجه کنیم در کشوری که قوانین و استانداردهای سختگیرانه علیه پولشویی وجود ندارد و شفافیت مالی تضمین نشده، پولشویی یک امر رایج است و اگر شاهد و مدرکی برای پولشویی وجود نداشته باشد باید تعجب کنیم. در چنین کشورهایی وارد شدن پول‌های کثیف، پول‌های آلوده و پول‌های سیاه به سیستم مالی آنقدر طبیعی است که ممکن است همه مردم و فعالان اقتصادی حتی متوجه ناسالم بودن این پول‌ها نباشند. ظریف در مصاحبه اخیر در واقع به این بستر که ناشی از فقدان قوانین و استانداردهای پذیرفته شده جهانی است، اشاره داشتند نه به اشخاص حقیقی و حقوقی که ممکن است در چنین ساختاری، آگاهانه یا ناآگاهانه درگیر پولشویی شوند. امروز نهادهای زیادی وجود دارند که محل درآمدها، مخارج و گردش مالی آنها به طور کامل، شفاف و روشن نیست. همین ابهامات بنا به تعریف می‌تواند شکل‌های متنوعی از پولشویی را ایجاد کنند.
یوناتن بت کلیا
نماینده آشوریان در مجلساین اقدامات علیه وزیر امور خارجه بوی دودستگی و نفاق می دهد. با تصویب لوایح مرتبط به FATF می توانیم در مبارزه با آن پیشقدم شویم و موفقیت های زیادی را کسب کنیم و به دنیا هم نشان دهیم که اهل تعامل با تشکیلات بین المللی هستیم.
سید محمد صدر عضومجمع‌تشخیص مصلحت نظامهجمه کنندگان به ظریف وارد افشاگری علیه خود شده‌اند، این افراد نشان می‌دهند که به اصول اسلامی و اخلاقی پایبند نیستند.
محمود صادقی

نماینده  اصلاح‎طلب مجلسما موارد زیادی از پولشویی در ایران داریم. بر اساس آماری که رئیس مرکز مبارزه با پولشویی در مردادماه امسال منتشر کرد، حدود 14 هزار میلیارد فرار مالیاتی طی دو سه سال اخیر در کشور رخ داده که توسط این نهاد به‌عنوان پولشویی کشف شده است. بخش دیگری از پولشویی توسط باندهای قاچاق مواد مخدر انجام می‌گیرد که طی سال‌های اخیر شناسایی شده‌اند. خیلی واضح است که ما در کشور شاهد پولشویی هستیم و خیلی سخت نیست که آن را باور کنیم. چراکه قانون مبارزه با پولشویی در ایران، دیر به اجرا درآمده است. به‌علاوه، قانونی که در سال 1386 تصویب شد، دارای خلأ است و در دولت آقای احمدی‌نژاد جدیتی برای اجرای آن وجود نداشته و زمان طولانی صرف فراهم‌سازی سازوکارهای اجرایی آن شده است. به همین دلیل، تنها حدود سه سال است که این قانون رسماً اجرایی شده و مورد توجه قرار می‌گیرد.
حسام‌الدین‌آشنا 
مشاورفرهنگی رئیس‌جمهوربه اصولگرایان قدیم و جدید پیشنهاد می‌کنم تلاش نکنند عجولانه  به سخنان دکتر ظریف واکنش نشان دهند.کمی صبر کنید ضمیر مرجعش را خواهد یافت.
بهرام پارسایی
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفتن چنین مطالبی این امید را در مردم ایجاد می‌کند که اراده‌ای برای مبارزه با فساد وجود دارد. ظریف هم به نوعی شفاف‌سازی کرد پس از چه چیزی برآشفته شدند؟ اگر واقعا به دنبال شفاف‌سازی هستند به جای حمله به دکتر ظریف بگردند و ببینند عوامل و مشکلاتی که ایشان مطرح کرد کجاست.


همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص بازتاب اظهارات وزیر امور خارجه در زمینه پولشویی، گفته است: آنچه از سوی جناب آقای دکتر ظریف در خصوص پولشویی بیان شد و متاسفانه بخشی از آن مورد بهره‌برداری‌های سو و جناحی برخی افراد قرار گرفته است، تنها بیان صادقانه یکی از مشکلات و مسائل کشور است که پیش از این نیز بارها از سوی بسیاری از مقامات عالی رتبه کشور در قوای سه گانه و در دولت‌های مختلف، بیان شده و یافتن راه های قانونی برای مقابله با آن، همواره مورد تاکید نظام و ارکان عالی آن بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: همانگونه که وزیر امور خارجه در مصاحبه خود بیان کردند بسیاری از منتقدان اف ای تی اف از دلسوزان کشور هستند و مطلقا به فرد یا ارگانی اشاره نداشته‌اند؛ اما واقعیت پولشویی توسط باندهای تبهکار داخلی یا  قاچاقچیان بین‌المللی قابل کتمان نیست و چه بسا همان‌ها برای جلوگیری از شفافیت و جرم‌انگاری این پدیده با پول‌های کثیف به فضاسازی و گل آلودکردن شرایط برای فرار از مسئولیت و مجازات روی آورند.

ظریف به مجلس می‎رود

با این حال، حشمت الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: قطعا در یکی از جلسات کمیسیون امنیت ملی، وزیر خارجه نسبت به اظهارات اخیرش در موضوع پولشویی توضیحاتی ارائه خواهد کرد.(جزئیات بیشتر)

از پولشویی تا پول‎های کثیف انتخایاتی

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در گذشته نیز درباره "پول‌های کثیف" و نقش آن در سیاست سخن گفته شده است. علاوه‎بر رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دولت روحانی، اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور و مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت روحانی نیز پیش از این در مورد ورود "پول‌های کثیف" به حوزه سیاست و انتخابات هشدار داده بودند. همچنین موید حسینی صدر، نماینده مجلس نهم درباره پول‎های کثیف گفته بود: «برادر همان کسی که پول‌هایی را به معاون اول احمدی‌نژاد داده بود... ستاد انتخاباتی زده است. یا نمونه دیگر آقایی که در قاچاق دست داشت الان شعبه‌ای از نهادهای خیریه را تشکیل داده و در پوشش آن به شکل گسترده کار انتخاباتی می‌کند. به دروغ هم می‌گویند داریم کار خیرخواهانه و خداپسندانه انجام می‌دهیم. من کسی را می‌شناسم که قبلا مسئول بوده و الان صاحب ثروت انبوهی شده و شبکه انتخاباتی گسترده‌ای تشکیل داده است. اینها مواردی هستند که به طور اتفاقی ما با آنها برخورد کرده‌ایم و تعداد آنها هم خیلی زیاد است. یعنی ببینید فساد اینقدر زیاد شده که دیگر نیاز به تجسس ندارد. موضوع نگران‌کننده هم این است که این موارد و کسانی که پشت فسادها هستند خودشان سراغ ما می‌آیند و نشان می‌دهد که می‌خواهند وارد سیاست شوند تا راه‌شان برای کسب درآمد باز بماند.»

سرنوشت لوایح جنجالی FATF چه می‎شود؟

بررسی لوایح چهارگانه مرتبط با FATF یا "گروه ویژه اقدام مالی"، مدت‎هاست که در ایران جنجال به پا کرده است و موافقان و مخالفان تصویب این لوایح، اختلاف‎های شدیدی درباره پیوستن ایران به FATF دارند. 

لوایح چهارگانه FATF از این قرارند: لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی موسوم به "کنوانسیون پالرمو"؛ لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT)، لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و نیز لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم. شورای نگهبان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) را رد کرده است و بیشترین بحث و اختلاف نیز بر سر این لایحه است که همچنان بلاتکلیف مانده و باید منتظر ماند و دید که مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دراین‎باره چه تصمیمی خواهند گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۳
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
8
ظریف باید مدارک پولشویی را ارائه دهد . این عالیه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
7
... مردم ... اعتماد ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
11
... احساس خطر دلواپسان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
9
نیازی به این همه پیچاندن مطلب نیست همه اینها زیر سر ...قاچاق کالا ... به کشور در زمان تحریم کشور است....
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
10
نماینده ... قبل ازاینکه نماینده مجلس بشه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ....بودن که دردوران تصدی مدیر عامل شرکت مذکور چه پولهائی که حیف ومیل شد الان ایشان اومده باقانون مبارزه پولشوئی مخالفت می کنه باید هم مخالفت کنه
بختیاروند
|
-
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
6
امیرالمؤمنین(ع) نیز در بیانی شیوا به صورت کلی به 4 علت انحطاط دولت‌ها اشاره کرد که توجه به این فرمایش کلید بسیاری از معضلات اجتماعی است. حضرت در این باره می فرماید:

4 ویژگی بر عقبگرد و انحطاط دولت‌ها دلالت می‌کند.

1- ضایع و تباه کردن مسائل اصلی
2- پرداختن به مسائل فرعی
3- پیش انداختن اراذل و فرومایگان
4- عقب راندن اهل فضیلت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
در این موارد کسی حرفی نداره مشکل اینه که الان اختلاف نظر بین اصل وفرع بودن مسائل و معنی پس وپیش و فضیلت ورذالته هرکس خودشو فاضل ودیگری رو پست فطرت می بینه حالا اگه حدیثی برای مشخص کردن این دو از هم هست بیان بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
10
اسامی این افراد را که انتقاد کردند در جایی نگه دارید روزی استفاده می شوند
REZA
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
9
0
دوستان اصلاح طلب اگر راست میگن خودشون تومجلس قانون های سفت وسخت برای مبارزه باپول شویی بزارن چراحتما ما بریم fatfراقبول کنیم که هزارتا باگ امنیتی داره ومیتونن علیه خودما استفاده کنن.این ادعای دوستان منو یاد خسارت های دیرکرددرانعقادبرجام میندازه .واقعا این افراددرموردشعورمردم چه فکری کردن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
7
خدا وند برای کسانی نسازد که موجب عدم پیشرفت مملکت ونابودی مردم می شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
3
8
شرف و صداقت و راستی و درستکاری این بنده خوب خدا آقای دکتر ظریف برای همه ملت مومن و همیشه در صحنه انقلابی ثابت شده است.
ان شاءالله همیشه دست پرقدرت الله به همراهش باشد. الهی آمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
13
هربلایی سر این مردم میاد همش از جانب اصولگراهاست اگه ریگی به کفشتون نیست پس چرا عضو fatfنمیشوید .تو کل دنیا فقط شما میفهمید وکره شمالی..ظریف هم نگه همه میدونن که...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
9
بسيار عالي بود. لطفا در اينگونه موارد افراد موافق و مخالف موضوعات را معرفي كنيد تا مردم بيشتر باسياستمداران آشنا شوند.
حقانی
|
-
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
13
1
سایت سفارشی خوبی دارید. فک کنم از وهابی ها هم بودجه می گیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
11
وقتی میبینیم فلان فامیل فلان نماینده از دوران نمایندگی این آقا به بعد ثروت میلیاردی به هم میزند در صورتیکه سوادی در حد دوم راهنمایی دارد و هیچ تخصصی هم ندارد. باید فکر کنیم... درست میگوید چون بعضی از اینها هیچ ردی از این پولشویی ها از خود بجا نمیگذارد و میتوانند با شجاعت و ریشخند کردن حتی مسئولین مدعی شوند که اگر راست میگویید سند رو کنید.
اگر ما قانون داریم چرا این چشمهای ما چیزهایی میبیند که با آن قانونها جور در نمی آید ؟
آقای ...و دوستان ،این ثرتمندانی که مثل قارچ یک شبه بوجود آمده اند حتما از کنار قانونهایی که داریم سر در آورده اند؟نه ؟
آقای ظریف فردی متدین و شجاع است که نیازی به دروغ گفتن برای بقای خود در این پست ندارد.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
8
ظریف باید مدارک را رو کند تا برای همه روشن شود عده ایی خاص چه بلاها برسر این ملت می اورند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
2
9
ما به جناب ظریف اعتماد داریم وسخنان جناب ظریف حتما مبتنی بر واقعیته که این قشر خاص اندک پر سر و صدا اینجور به وحشت افتادن..دوما جناب سلیمی نماینده مجلس مگر میشود قدرت اتمی امریکا رو نادیده گرفت؟مگر صد سال پیش علیه هیروشیما استفادا نکرد؟اگر ترامپ که سفاک و خونریز است علیه یکی از شهرمای ما بمب اتمی استفاده کند واکنش جناب سلیمی نماینده چیست؟ایا با ندیدن واقعیات مشکلات حل میشود؟منافع این قشر هوچی باز فقط با جنگ و تهمت به دیگران تامین میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
6
جناب حقانی وقتی نمیتونید منطقی استدلال کنی مثل اربابات شروع کردی تهمت زدن به خبرگزاری افتاب..متاسفانه امثال شما حتی از خدا نمیترسید چون به راحتی به افراد تهمت میزنید..مگر مادیات چقدر ارزش داره براتون..را اینقدر از سخنان جناب ظریف به وحشت افتادید..مردم قبولتون ندارن و این هیاهو و هوچی گری جدیدتان هم جواب ندارد..شمایی که برای جلب رای حتی دست به دامن تتلوی ...شدین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
11
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
8
صدای پولشویان در امد
ناشناس
|
Austria
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
10
مگر آقای ظریف از کسی نام برده که جماعت از الان وحشت کرده اند ؟نکنه از این که اسمشون در بیاد داد و بیداد راه انداخته اند؟داستان بلند کردن چوب و گربه دزده شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
8
مخالفان ظریف اغلب کاسبان تحریم اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
5
ظریف قابلیت زیاد دارد. حاسدان زیاد هم دارد .
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
2
اینها اگر مدرک هم بیاره باز راضی نمیشن ضمنا fatf. را قبول کنید و جاهایی که اسناد نظام ممکنه به بیگانگان داده بشه شورایی از اصولگراها و دولتیها برای کنترل ان نظارت کنند تا صدمه نبینند ولی همینطوری که ما پاک پاکیم که نمیشه مرجعی باید نظارت و حکم بده شما و ما پاکیم ضمنا از چی ترس دارند چون حاضر نیستند نظارت بر fatf را به غیر از خودشان بدهند . بابا مردم میدونند اصولگراها نمیدونند! هر که دوسال با رابطه بازی ادامس وارد کنه بعد از دو سال میلیاردها به جیب میزنه رییس بانک یک میلیارد اگه به من وام بده صد میلیون را میگیره بعد وام را پرداخت میکنه روسای بانکها هم از فیلتر چه نهادی انتخاب میشن معلومه البته بعضیهاشون . حالا یک قرارداد ساختمانی یا خدماتی را برای فردی اماده کنید ببینید در قبال اون چند به حساب رییس اداره یا نهاد یا سازمان وارد میشه ایا اینها را شما نمیبینید مدارک انباشته شده در قوه قضاییه را نمیبینید اقای اژه ای را توقع بیشتر از این بود سالها با همین خلافها اشنایی داره ولی چون همه میخوان همزبانی با اصولگراها داشته باشند نا حق میگن و این یعنی پشت به مردم کردن و سالها عبادت را فنا کردن در ضمن اگر به سازمانهای ازادیبخش کمک میکنیم عیبی نداره ولی نباید حیات و ممات کشور را فدای اینها کرد بله کمک کنید ولی اگر کشورتان دچار تشویش پولشویی شد ما نباید بخاطر اونها خودمان را به وادی تقلب و اختلاس بیفکنیم که کمک کنیم یاللمسلم نباید جلو تر از یاللمردم باشه اخه از مراجع هم بپرسین میگن حرامه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه ضرب المثل نیست جهنم و بهشت در اون نهفته هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
3
2
در زمان بررسیCFT آقای ظریف با مبهم گویی مخالفان اصلی FATfرا کسانی می داند که پولشویی می کنند.ظریف اسامی آنها را اعلام و یا اطلاعات خود را به قوه قضاییه بدهد.زمان طرح موضوع، معنی متخص به خود را دارد.حرکت ایشان معنی دار است.
جامعه شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
7
آقای ظریف کاملا درست میگه
علی
|
United States of America
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
8
در تلویزیون در برنامه ای بررسی میکردند فرار مالیاتی پزشکان را که طبق براورد کارشناسان برنامه حداقل پنج هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند در سال خوب معلومه که این مورد مصداق پولشویی در این صنف پولهای کثیف به پولهایی میگویند که منابع درامدی انها مشخص نیست برای اینکه مالیات ندهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
7
پولشویان احساس خطر کردند و اعتراض می کنند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
3
اخیرا شاهد آن هستیم حمله گستر ده ای برعلیه دولت روحانی شکل گرفته برعلیه وزرا کار آمد بی هدف نیستند از اکنون تلاش می شود آیند ه ریاست جمهوری غیر از خودی نباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
4
مردم باید هوشیارباشند ودوست ودشمن خودراخوب بشناسندحمایت ازامثال دکترظریف حمایت ازراستی،صداقت،شجاعت و...وسرکوب چپاولگران ازجیب مردم است.
تیرداد مهراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
3
به تفکر وحساسیت جناحی به این اعلام نظر ظریف توجه فرمائید همه چی روشن میشود!!.......
جاهد
|
-
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
از دفاع دوستان در مورد آقای ظریف ممنونم ولی مردم نتیجه عملکرد آقایان را میخواهند مردم منتظر هستند شجاعت ،پاکی،اخلاق وهزاران حسن دولت محترم ووزراء منجر به گشایش معیشت آنان بشود آن هم با حفظ عزت مردم ،آنان میخواهند تلاشهای دانشمندان هسته ای مملکت به بار نشیند ومملکت از وابستگی رها شودآنان کد خدا نمی خواهند ،مردم خون دل خوردند ،جوان دادند ،شکنجه هارا متحمل شدند ،کم وکاستی ها رابه جان پذیرفته انذ ،دختران کوچک بی پدر شدند،مادران داغ جوان دیدند در گرما سوزان خوزستان تشنه جان دادند......مردم اصلاح طلب واصولگرا نمی خواهند مردم دولت ومجلس انقلابی میخواهند شاخصه های انقلابی را بخوانید وبفهمید واز تمام مسئولین مطالبه کنید محصور چپ وراست نباشیداگرمیخواهید ماندگار باشید مدافع وپشتیبان ولایت باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
از اقاي ظريف ميخواهيم تا مدارك را ارايه كند، مردم هم همراه با ايشان و خواهان شفافيت در كشور هستند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین