کد خبر: ۵۵۶۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

مسئول آمریکایی: هر کس با ایران تعامل داشته باشد، در تامین مالی تروریسم سهیم است

یکی از مسئولان وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ایران یکی از حامیان مالی اصلی تروریسم در جهان است و سالانه بیش از یک میلیارد دلار را در این زمینه هزینه می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از شبکه خبری آر تی عربی روسیه، «ناتان سلز»، هماهنگ کننده وزارت امور خارجه آمریکا در امور مبارزه با تروریسم طی سخنانی در «انستیتوی واشینگتن برای سیاست خاور نزدیک (WINEP)، ایران را یکی از کشورهای اصلی حامی مالی تروریسم در جهان برشمرد و ادعا کرد که سالانه بیش از یک میلیارد دلار را صرف پشتیبانی از سازمان ها و گروه های تروریستی در منطقه خاور میانه می کند.

سلز در این باره اظهار داشت: اجازه دهید برخی آمارها را ارائه دهم، هر چند که باور این مسئله دشوار است با این حال ایران تنها به حزب الله لبنان نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار و ۱۰۰ میلیون را نیز به جریان ها و گروه های تروریستی مختلف کمک می کند و اگر همه مبالغ هزینه شده از سوی تهران در این زمینه محاسبه شود، مجموع آن به نزدیک یک میلیارد دلار در سال می رسد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه، هماهنگ کننده وزارت امور خارجه آمریکا در امور مبارزه با تروریسم همچنین مدعی شد که کشورش با هدف مهار این سیاست تهران، هفته گذشته بار دیگر تحریم های خود را علیه ایران اعمال کرده است.

سلز در ادامه ادعاهای خود نیز گفت: باید تلاش های بیشتری برای وادار ساختن رژیم ایران به دست کشیدن از نقشه های خود و توقف پشتیبانی از تروریسم داشته باشیم، ما می دانیم که آمریکا به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد، به همین دلیل نیز اصرار می ورزیم که شرکای بین المللی ما با تروریسم مورد حمایت ایران مقابله کنند و بخش خصوصی نیز باید نقش مسئولیت پذیری در این تلاش ها ایفا کند، من به صراحت می گویم هر کسی که با ایران تعامل داشته باشد، در تامین مالی تروریسم سهیم است.

شفقنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین