کد خبر: ۵۵۶۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

سقوط هواپیمای ۷۳۷ بوئینگ زیر ذره‌بین سازمان هوانوردی آمریکا

بوئینگ و سازمان هوانوردی ایالات متحده آمریکا درحال بررسی تغییرات لازم بر روی نرم افزارهای مورد استفاده در هواپیمای ۷۳۷ ماکس که اخیرا سقوط کرده بود، هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
روز گذشته بود که سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده با همکاری شرکت هواپیماسازی بوئینگ درحال بررسی تغییرات نرم‌افزاری بر روی هواپیمای ۷۳۷ ماکس لیون ایر (Lion Air) است که اخیرا تحویل این ایرلاین اندونزیایی داده شده بود و بعلت نامعلومی در دریا سقوط کرد.

سهام شرکت هواپیماسازی بوئینگ روز گذشته تحت تاثیر سقوط این هواپیمای جدید که تقریبا یک ماه پیش در سواحلی شرقی اندونزی سقوط کرد،  ۲.۱ درصد کاهش پیدا کرد و تمامی ۱۸۹ نفر مسافر و خدمه پروازی آن مفقود و کشته شدند.

هواپیمای ۷۳۷ ماکس بوئینگ که یکی از جدیدترین و پرفروش‌ترین هواپیماهای ساخت این شرکت بزرگ آمریکایی به شمار می‌رود، حالا بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در رویترز، تحت بررسی و تحقیقات فراوان متخصصان فنی بوئینگ و مهندسان پرواز فعال در بوئینگ و همچنین سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است تا آنها علت دقیق این حادثه را کشف کرده و در صورت نیاز به ایجاد تغییرات نرم‌افزاری، اصلاحات لازم بر روی این هواپیما را اعمال کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین