کد خبر: ۵۵۶۷۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

رشد 56 درصد ورود گردشگر خارجی به همدان

‌معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از ورود 11 هزار و 322 نفر گردشگر خارجی طی هفت ماهه امسال به استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی خاکسار، ‌بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان، آمار ورود گردشگران به استان طی 7 ماهه امسال روبه رشد بوده که این افزایش با توجه به برگزاری رویداد 2018 در استان و تبلیغات صورت گرفته قابل پیش‌بینی بوده است. 

وی افزود: از ابتدای امسال تا اواخر مهرماه 11 هزار و 322 گردشگر خارجی وارد استان همدان شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 56 درصدی مواجه بوده است. 

خاکسار با بیان اینکه عمده این گردشگران از کشورهای آلمان، ایتالیا، اتریش، چین و فرانسه بوده‌اند، گفت: در مجموع تعداد بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری استان در هفت ماهه امسال 680 هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته 11 درصد رشد داشته است. 

وی درباره اولویت بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی همدان عنوان کرد: بازدید از آرامگاه بوعلی‌سینا، آرامگاه استر و مردخای، تپه هگمتانه، آرامگاه باباطاهر و تپه نوشیجان جزء برنامه‌های اصلی گردشگران قرار دارد که علت آن ذکر این اماکن تاریخی در کتاب‌های گردشگری است.

خاکسار با بیان نحوه اطلاع از مناطق پربازدید استان اظهار کرد: مکان‌هایی که برای بازدید از آنها نیاز به دریافت بلیط است، قابل ثبت در آمار بازدیدها است اما مکان‌هایی مانند گنجنامه که نیازی به تهیه بلیط ندارند، غیرقابل ثبت هستند و اطلاعات دقیقی از تعداد بازدیدکنندگان نمی‌توان کسب کرد.

‌معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: 114 هزار نفر تا اواخر مهرماه سالجاری در تجهیزات اقامتی رسمی همدان اسکان یافتند که در این بخش رشد 78 درصدی نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم. 

‌معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: در سال گذشته 86 هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اقدامات اساسی برای جذب گردشگر توسعه فرهنگ گردشگرپذیری در استان است، گفت: باید با آموزش‎های لازم مردم را نسبت به پذیرش گردشگر علاقمند کنیم چرا که ورود گردشگر سبب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای استان همدان می‌شود. 

‎خاکسار با بیان اینکه همدان آماده جذب گردشگران خارجی است، گفت: خوشبختانه گردشگران خارجی ورودی به استان همدان متوجه می‎شوند که وضعیت داخل ایران با تبلیغات منفی رسانه‎های بیگانه متفاوت بوده و فضایی امن و بانشاط را می‌‌بینند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
کرمانشاه اماکن تاریخی دارد اماتوریستها به همدان میروند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین