کد خبر: ۵۵۶۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

جامعه خوشبخت نیازمند مادران متعالی

موسس بنیاد بین‌المللی مادر گفت: در هر مکانی که فردی موفق وجود دارد یک پدر، مادر و همسر در تلاش آن فرد نقش داشته است، اگر در پی جامعه‌ای متعالی و خوشبخت هستیم، باید مادران متعالی داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
«غلامرضا محمدی» 23 آبان‌ماه در نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: جایگاه، نقش و قداست معنوی مادر در آموزه‌های دینی و فرهنگی وجود دارد و بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به این‌که بیشتر مردمان این استان به‌علت عرق عشایری و اصالتی که دارند به والدین خود احسان می‌کنند، افزود: متأسفانه در شهرهای بزرگ به‌علت پیشرفت در تکنولوژی، ارزش و مقام خانواده بالاخص مادر بسیار کمرنگ شده است، گرچه مادر جایگاه بسیار مقدس و والایی دارد.

محمدی گفت: کانون هر جامعه خانواده و قلب خانواده مادر است که اگر به خوبی کار نکند آن خانواده فرو می‌پاشد بنابراین اکثر معضلات اجتماعی که گریبان‌گیر جامعه شده، ریشه در خانواده دارد.


وی خاطرنشان کرد: در هر مکانی که فردی موفق وجود دارد یک پدر، مادر و همسر در تلاش آن فرد نقش داشته است، اگر در پی جامعه‌ای متعالی و خوشبخت هستیم، باید مادران متعالی داشته باشیم.

موسس بنیاد بین‌المللی مادر گفت: تقاضا می‌شود در شورای اداری تکریم از مادران استان، سرلوحه کار قرار گیرد و لازم است از طریق فرهنگ‌سازی و بخش‌نامه در شهرها، روستاها، مدارس و... این تکریم صورت گیرد.

وی ایمان به خدا، امید به آینده، تلاش، احترام به دیگران و مشارکت در کار خیر و کمک به دیگران را از اصولی مهمی برشمرد و تصربح کرد: لازم است این موارد سرلوحه زندگی افراد به خصوص جوانان قرار گیرد.

محمدی یادآور شد: امروز در تقویم بنیاد بین‌المللی مادر، به‌عنوان روز چهارمحال و بختیاری ثبت می‌شود که امید است دو سال آینده از سایر مادران نمونه استان تجلیل صورت گیرد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین