کد خبر: ۵۵۶۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

احضار و بازداشت برخی از معلمان

برخی از معلمانی که در اعتصاب سراسری شرکت کرده بودند احضار و یا بازداشت شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
بنا بر گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، برخی از معلمانی که در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه در اعتصاب سراسری معلمان شرکت کرده بودند احضار و یا بازداشت شده‌اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «احضار...تقریبا در تمام استان‌های فعال در تحصن صورت‌گرفته است. دستکم تاکنون ۳۰ فعال صنفی از جمله اسکندر لطفی بازرس شورای هماهنگی احضار ... شده‌اند... و از روز یکشنبه تاکنون دستکم ۱۲ معلم بازداشت شده‌اند.»

احضار و بازداشت برخی از معلمان

محمدرضا رمضانزاده دبیر انجمن صنفی معلمان استان خراسان شمالی و ۵ عضو این تشکل، پیروز نامی و علی کروشات در استان خوزستان، مصطفی رباطی و حسن جوهری از شیروان، محمدعلی زحمتکش فعال صنفی از شیراز، امیدشاه‌ محمدی از دیواندره و محمد کرد و فاطمه بهمنی فعال صنفی از اراک نیز از جمله دستگیرشدگان هستند.

کانون صنفی معلمان استان خوزستان نیز با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد که «کانون‌های صنفی فعالیتی غیرسیاسی» دارند.

این در حالی است که فرج کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی که عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است، «فراخوان تحصن در مدارس را ساختارشکنانه» توصیف کرده و تحصن معلمان را به تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ایجاد چالش برای امنیت داخلی ربط داده است.

این تشکل اصلاح‌طلب از معلمان خواسته بود: «به دلیل حساسیت شرایط موجود و احتمال بهره‌برداری جریانات و رسانه‌های معاند نظام از هرگونه اقدام اعتراضی که زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم آورد خودداری نمایند و با حضور شاداب خود درکلاس‌های درس و با ارتقاء هرچه بیشتر جایگاه ویژه خود نزد تمامی اقشار و جامعه بتوانیم مطالبات و خواسته‌های به حق فرهنگیان عزیز را از مسیرهای قانونی پیگیری نماییم.»

منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
معلمها عاقل نیستند چون اگر دزدی و اختلاس میکردن هم درامد خوبی داشتن و هم کسی مزاحمشون نمیشد!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین