کد خبر: ۵۵۶۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

کدام کشورها از نتایج تحقیقات عربستان درباره قتل خاشقجی راضی‎اند؟

آمریکا و برخی کشورهای عربی از نتایج تحقیقات عربستان درباره قتل روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی استقبال کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت خارجه آمریکا با استقبال از نتیجه تحقیقات عربستان درباره قتل خاشقجی آن را "نخستین اقدام مناسب در مسیر صحیح" دانست و از مقامات سعودی خواست تحقیقات خود را کامل کنند.

هدر ناوئرت، سخنگوی امور خارجه آمریکا گفت که با وجود پیشرفت تحقیقات، اعمال تحریم‌های جدید در راستای این مساله بعید نیست. این در حالی است که واشنگتن روز پنجشنبه ۱۷ سعودی متهم به دست داشتن در جنایت قتل خاشقجی را تحریم کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از اسکای نیویز، وزارت خارجه کانادا هم از تحریم اشخاص مذکور توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا استقبال کرده و از بررسی انجام اقدامات مشابه طی روزهای آتی خبر داد.

از سوی دیگر  کشورهای عربی همچون امارات نیز از نتایج تحقیقات عربستان استقبال کرده و بار دیگر بر همبستگی خود با ریاض "در همه مواضع و اقداماتی که اتخاذ می‌کند"، تاکید کرد. ابوظبی "هرگونه سوءاستفاده سیاسی از این مساله یا تلاش‌ها برای یا خدشه دار کردن امنیت، ثبات و حاکمیت ملی عربستان" را رد کرد.

دولت اردن هم بر اهمیت نتیجه تحقیقات در خصوص قتل خاشقجی توسط دادستانی کل عربستان تاکید کرده و در بیانیه‌ای اظهار داشت: این اعلام گامی مهم در مسیر تحقق عدالت از طریق تحقیقاتی است که عربستان پیرامون ابهامات این مساله انجام می‌دهد.

وزارت خارجه مصر هم از پیگیری نتایج تحقیقات قتل خاشقجی خبر داد و اعلام کرد: مصر از اقدامات عربستان در این باره قدردانی کرده و امیدوار است همه طرف‌های ذی ربط  به دور از سیاسی کاری به روند کنونی این مساله پایبند باشند.

مصر بار دیگر بر "اطمینان خود به مقامات عربستان در انجام این تحقیقات و شفاف و معتبر بودن آن" تاکید کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین