کد خبر: ۵۵۷۰۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۸

نصب پیشرفته‌ترین MRI غرب کشور

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نصب پیشرفته ترین MRI غرب کشور در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر تورج شیرزادیان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وجود تنها سه تا پنج مورد MRI سه تسلا در کشور، گفت: این دستگاه پیشرفته ترین دستگاه MRI محسوب شده که کاربردهای تشخیصی و علمی فراوانی دارد.

وی با اشاره به نصب این دستگاه در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه گفت: این اولین دستگاه MRI سه تسلا در غرب کشور محسوب می شود.

شیرزادیان از هزینه 9 میلیارد تومانی برای خرید این MRI خبر داد و افزود: این خرید سال گذشته انجام شده و مبلغ دو میلیون و 350 هزار یورو برای آن هزینه شده که سال گذشته حدود 9 میلیارد تومان شد و امسال با توجه به نرخ ارز ارزش این دستگاه به حدود 20 میلیارد تومان رسیده است.

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این نوع دستگاه می تواند در حوزه ارتوپدی تصاویری با کیفیت بسیار بالا ایجاد کند و همچینن در حوزه مغز و اعصاب می تواند با کیفیت بالا تصاویر مورد نیاز پزشکان را تهیه کند.

وی یادآور شد: MRA های موجود در کشور عمدتا از نوع 1.5 تسلا یا نهایتا 2 تسلا هستند که کوچکترین تغییر در میزان تسلای آن تاثیر بسیاری در ارتقای کیفیت تصاویر تولیدی دستگاه دارد و برای همین MRI سه تسلا چندین برابر دستگاه‌های موجود کیفیت تصاویر را ارتقا می دهد.

شیرزادیان تصریح کرد: ارسال و دریافت تصاویر در این دستگاه بطور کامل بصورت بی‌سیم انجام شده و قطر دهانه آن تا 70 سانتی متر است که بیمار به راحتی می‌تواند وارد آن شود و از طرفی تحمل وزن بالایی هم دارد و می‌تواند تا 250 کیلوگرم وزن بیمار را تحمل کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
الان اونا هم بسیاااااار قدردان خواهند بود!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین