کد خبر: ۵۵۷۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
با حکم وزیر نفت؛

دو عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب شدند

وزیر نفت در احکامی سعید خوشرو مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران و زهرا گودرزی را به مدت چهار سال به‌عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 وزیر نفت در احکامی سعید خوشرو مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران و زهرا گودرزی را به مدت چهار سال به‌عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.

در متن حکم بیژن زنگنه خطاب به سعید خوشرو آمده است: حسب اختیار تفویض شده به اینجانب، از سوی مجمع عمومی محترم شرکت ملی نفت ایران، مستند به مواد ۲۸ و ۲۹ قانون اساسنامه این شرکت مصوب ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۵، با عنایت به تعهد و تخصص جنابعالی، با استعانت از خداوند دانای توانا، به موجب این حکم به مدت چهار سال، به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب می‌شوید.

از خداوند قادر متعال برای جنابعالی در این مسئولیت خطیر، با همکاری دیگر اعضای محترم هیئت مدیره شرکت، توفیق خدمت به مردم و صیانت از اموال و امانت ملی که به شما سپرده می‌شود، مسئلت می‌کنم.

سعید خوشرو دانش‌آموخته اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد است که تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و دانشگاه اصفهان گذرانده است. بیش از ۲۰ سال در بخش‎های مختلف صنعت نفت اشتغال داشته و طی ۱۰ سال گذشته در امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، سمت‎هایی از جمله معاونت بازاریابی فرآورده‎های نفتی، مسئولیت فرآورده‎های نفتی و میعانات گازی در دفتر امور بین‌الملل در چین، ریاست واحد فروش داخلی میعانات گازی و ریاست واحد بررسی قیمت فرآورده را به عهده داشته است.

خوشرو ضمن عضویت در هیئت مدیره انجمن اقتصاددانان انرژی و تالیف و تدوین کتاب‎هایی نظیر «اوپک، دیدگاه‎ها و موقعیت»، «کالبدشکافی سرمایه‌گذاری‌های صنعت نفت»، در طرح‎ها و پروژه‌های مطالعات اقتصادی و بین‌المللی حوزه انرژی مشارکت فعال داشته است.

همچنین در حکم زنگنه خطاب به زهرا گودرزی نیز آمده است:

«حسب اختیارات تفویض شده به اینجانب، از سوی مجمع عمومی محترم شرکت ملی نفت ایران، مستند به مواد ۲۸ و ۲۹ قانون اساسنامه این شرکت مصوب ۱۳۹۵,۱.۲۳، با عنایت به تعهد و تخصص سرکار عالی، با استعانت از خداوند دانای توانا، به موجب این حکم به مدت ۴ سال، به عنوان عضو اصلی هیئت‎مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب می‎شوید.

از خداوند قادر متعال برای سرکار عالی در این مسئولیت خطیر، با همکاری دیگر اعضای محترم هیئت‎مدیره شرکت، توفیق خدمت به مردم و صیانت از اموال و امانت ملی که به شما سپرده می‎شود، مسئلت می‎کنم.

سرکار علاوه بر مسئولیت‌‎هایی که به موجب قانون، به عنوان عضو هیئت‎مدیره این شرکت بر عهده خواهید داشت، باید دقت فرمایید اکنون که در اجرای سیاست‎های نظام و دولت در ارتقای جایگاه جوانان و زنان در ساختار مدیریتی کشور، به عنوان نخستین بانویی که به عضویت مهم‎ترین بنگاه اقتصادی کشور منصوب می‎شوید، مسئولیتی مهم نیز در ارائه الگوی مدیریتی یک خانم متعهد در چنین مسئولیت سنگین نیز بر عهده خواهید داشت.»

مطابق با اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، هیئت مدیره این شرکت از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است و مسئولیت‎های سنگینی از جمله تدوین خط مشی، راهبردها، سیاست‎ها و برنامه‎های کلان جهت تصویب مجمع عمومی، تصویب برنامه‎های عملیاتی، تأیید بودجه تفصیلی و ارقام منابع و مصارف آن، بررسی و صدور مجوز عقد قراردادهای شرکت و رفع اختلافات مربوط به قراردادها و... را بر عهده دارد.

گودرزی، کارشناس قراردادها و دعاوی خارجی مدیریت امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران، دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین‎الملل از دانشگاه شهیدبهشتی، کارشناسی ارشد حقوق نفت و گاز از دانشگاه داندی (اسکاتلند) و دکترای حقوق نفت و گاز از دانشگاه تهران است و در سوابق و فعالیت‎های اجرایی وی، می‎توان به عضویت در کمیته تهیه و تنظیم قراردادهای جدید نفتی در شرکت ملی نفت ایران، مذاکره‎کننده ارشد حقوقی در قراردادهای بالادستی، مشاور حقوقی کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، دبیر هیئت تطبیق قراردادهای نفتی، تدریس در دانشگاه و داوری در مجلات علمی پژوهشی تخصصی اشاره کرد.

منبع: وزارت نفت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین