کد خبر: ۵۵۷۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

نرخ خرید دلار در بانک‌ها + قیمت ارز مسافرتی

نرخ یورو مسافرتی امروز در بانک‌ها حدود ۱۴ هزار تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰۰۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 شعب ارزی بانک‌ها در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران، تا ۵۰۰ یورو برای سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو به سایر کشورها ارائه می‌کنند که نرخ آن در شعب ارزی بانک‌ها ۱۳ هزار و ۶۱۷ تومان بدون احتساب کارمزد است که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل، قیمت فروش هر یورو مسافرتی به حدود ۱۴ هزار و ۵۲ تومان می‌رسد.

این نرخ امروز نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد. البته نرخ خرید یورو مسافرتی در بانک‌ها ۱۰۰۰ تومان کمتر از نرخ خرید آن در بازار آزاد است.

افزایش ۸۰۰ تومانی نرخ خرید دلار در بانک‌ها

همچنین تا ساعت ۱۳ امروز (۲۷ آبان)، نرخ خرید دلار با افزایش ۸۰۰ تومانی در شعب ارزی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۸۱۸ تومان بود. از سوی دیگر، نرخ خرید یورو در شعب ارزی بانک‌ها نیز نسبت به روز گذشته با افزایش همراه شد و بانک‌ها امروز هر یورو را ۱۳ هزار و ۴۹۴ تومان خریداری می‌کنند.

نرخ خرید هر پوند انگلیس نیز در بانک‌ها امروز ۱۵ هزار و ۱۹۱ تومان اعلام شده است.

این در حالی است روز گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها حدود ۱۱ هزار تومان و یورو حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.

به این ترتیب می‌توان مشاهده کرد که قیمت خرید دلار در بانک‌ها نسبت به روز گذشته حدود ۸۰۰ تومان افزایش داشته که این افزایش قیمت، متاثر از افزایش قیمت ارز در بازار آزاد است.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه بانک مرکزی، نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های ملی را اعلام کرد که بر این اساس قیمت خرید هر دلار ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و فروش آن ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان عنوان شده بود.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا هفته گذشته عموما رو به افزایش بوده است؛ به طوریکه نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و در هفته گذشته به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید، اما با توجه به کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، بانک‌ها نیز نرخ خرید دلار را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۶۰۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۵۵۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین