کد خبر: ۵۵۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
پیروز ارجمند:

استاد خرم موتزارت موسیقی ایران است/ گام بلند جشنواره نوای خرم در شناسایی استعدادها

یک آهنگساز و نوازنده موسیقی به دست اندرکاران جشنواره موسیقی نوای خرم توصیه کرد علاوه بر توجه به موضوع استعدادیابی هنرمندان شرکت کننده از دستاوردهای دوره های قبلی نیز استفاده شود.
آفتاب‌‌نیوز :
پیروز ارجمند آهنگساز و مدرس موسیقی درباره تأثیرگذاری جشنواره‌های تخصصی موسیقی از جمله "نوای خرم" در استعدادسنجی و استعدادیابی، اظهار کرد: به طور قطع برگزاری جشنواره‌های تخصصی در زمینه استعدادیابی بسیار مثبت است اما اینکه استعدادهای شناسایی شده مدیریت شوند و برای آن برنامه ریزی شود خیلی مهم است. جشنواره "نوای خرم" علاه بر شناسایی استعدادها، از آن‌ها حمایت می‌کند و آن‌ها را به مسیر درستی سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های دولتی تکلیفی هستند و نمی‌توانند محلی برای کشف استعداد و مدیریت آن‌ها باشد، افزود: بعد از انقلاب اولین جشنواره‌ای که در بخش خصوصی، با کیفیت و استمرار برگزار می‌شود، جشنواره "نوای خرم" است. بنابراین من به مدیران برگزاری این جشنواره توصیه می‌کنم برای ارتقای کیفیت این رویداد مهم و تأثیر گذار به دستاوردهای دوره‌های قبلی نیز توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل اسبق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کیفیت اجرای گروه سنی کودک و نوجوان را وابسته به سیستم آموزشی دانست و بیان کرد: ما باید ببینیم برای کودکان و نوجوانانی که به اجرای موسیقی می‌پردازند آموزش درستی وجود داشته یا نه. اگر بررسی کلی داشته باشیم می‌بینیم که در بخش آموزش موسیقی برای کودکان و نوجوانان نیز شاهد رشد بوده‌ایم. تعداد شرکت کنندگان در جشنواره‌ها به لحاظ کمی و کیفی و همچنین فراگیری رشد داشته‌اند و از سراسر کشور شرکت حضور پیدا می‌کنند.

این آهنگساز درباره تنظیم آثار بزرگان موسیقی برای گروه سنی کودک و نوجوان، اظهار کرد: نباید آثار بزرگان تم کودکانه پیدا کند زیرا کودکان امروز ما به دلیل دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات، ذائقه‌شان بزرگسال است از این رو بهتر است آثار بزرگان موسیقی متناسب با کودک و نوجوان تنظیم شود. وقتی این کار انجام شود ملودی‌ها به یادماندنی می‌شود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره موسیقی نوای خرم در توجه به آثار بزرگان موسیقی کشورمان از جمله زنده یاد همایون خرم گفت: چندی پیش آقای علیرضا قربانی در شهر کرمان کنسرت داشت و من شاهد بودم تنها قطعه‌ای که همه در سالن با آن همراهی کردند، اثری از استاد خرم بود، آثار استاد خرم سن نمی‌شناسد و همه آن‌ها را می‌پسندند. همچون موتزارت که آثارش مورد پسند همه است، من بر این باورم استاد خرم نیز موتزارت موسیقی ایران است.

منبع: هنر آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین