کد خبر: ۵۵۷۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
یک کارشناس عراق:

بازار عراق فرصت مناسبی برای توسعه صادرات محصولات ایرانی است

کارشناس عراق در وزارت امور خارجه گفت: در حال حاضر عربستان و ترکیه درحال تلاش برای سهم خود از بازار عراق بوده و حتی برای افزایش این سهم برنامه‌ریزی‌های متعددی را در دستور کار قرار داده‌اند بنابراین در چنین شرایطی حفظ سهم صادراتی ایران از این بازار بسیار حائز اهمیت است.
آفتاب‌‌نیوز :
عارف عباسی، عصر یکشنبه، 27 آبان در نشست فعالان اقتصادی و تجاری عراق و ایران که در حاشیه نخستین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صنعتی البرز برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر بیشترین تراز تجاری مثبت ایران مربوط به کشور عراق می‌شود، چراکه حجم صادرات ما به این کشور به مراتب بیش از واردات است.

وی افزود: اکنون تراز تجاری ایران و عراق به نفع ایران است اما باید توجه داشت که تجارت پرنده‌ای است که دو بال دارد؛ یک بال آن صادرات است و بال دیگر واردات؛ ترکیب واردات و صادرات قدرت اقتصادی یک کشور را تعیین می‌کند و گاه حتی ممکن است تولید برخی کالاها صرفه اقتصادی نداشته باشد که در چنین مواردی به شرط آنکه وابستگی ایجاد نشود، واردات به خودی خود مذموم نیست.

این مسئول در ادامه از تلاش کشورهای دیگر برای ورود به بازار عراق سخن به میان آورد و گفت: در حال حاضر عربستان و ترکیه نیز درحال تلاش برای سهم خود از بازار عراق بوده و حتی برای افزایش این سهم برنامه‌ریزی‌های متعددی را در دستور کار قرار داده‌اند بنابراین در چنین شرایطی حفظ سهم صادراتی ایران از این بازار بسیار حائز اهمیت است.

عباسی بیان کرد: بازار عراق فرصت مناسبی برای توسعه صادرات محصولات ایرانی است که باید با شناسایی کالاهای مورد نیاز بازار عراق و پیدا کردن خریدار مناسب این بازار را با محصولات ایرانی احاطه کنیم و فرصت را از کشورهای رقیب بگیریم.

کارشناس اقتصادی عراق در وزارت امور خارجه تصریح کرد: همچنین باید شرایطی را فراهم کنیم که تجار عراقی بتوانند با حضور در نمایشگاه‌های تولیدی و اقتصادی کشور با پتانسیل تولیدکنندگان ایرانی آشنا شوند و در مسیر سرمایه‌گذاری در ایران گام بردارند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
مردم خودمان تو تنگنا هستند
شما به فکر صادرات هستید
قیمت ها به خاطر کاهش ارزش پولمان در برابر
پول های خارجی و افزایش قدرت خرید عراقی ها
نسبت به ایرانی ها
عراقی ها دارن همه ی اجناس رو درو میکنند
حتی رسیدن به خرید خانه و زمین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین