کد خبر: ۵۵۷۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

سیزدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمرها ISPST 2018

حمید میرزاده گفت: با توجه به دغدغه‌های زیست محیطی جهان امروز، این دوره با موضوع، سامانه‌های پلیمری هوشمند و هماهنگ و دوستدار محیط زیست با عنوان Ecofriendly and smart polymer systems برگزار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید میرزاده استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر و دبیر سیزدهمین سمینار بین المللی علوم و تکنولوژی پلیمرها  (ISPST 2018) دریاره 
سیزدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمرها ISPST 2018
برگزاری این سیمنار گفت: با تمرکز بر علوم و تکنولوژی پلیمرها برای اولین بار بعد از انقلاب در سال 1365 این سمینار به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و تا به حال پنج دوره‌ی آن برگزار شده و امسال این دانشگاه، برای ششمین بار میزبان ISPST خواهد بود. 

وی افزود: رشته‌ی پلیمر از قبل از انقلاب در پلی تکنیک تهران بنیان گذاری شده و تا کنون این رشته در این دانشگاه جایگاه ملی و بین المللی بالایی داشته است. البته ISPST در دوره‌های قبلی در دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه شیراز و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی نیز برگزار شده است. انجمن پلیمر ایران، دانشگاه صنعتی امیر کبیر و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران همواره برگزار کننده اصلی این سمینار بین‌المللی هستند.

دبیر سیزدهمین سمینار بی‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمرها گفت: با توجه به دغدغه‌های زیست محیطی جهان امروز، این دوره با موضوع، سامانه‌های پلیمری هوشمند و هماهنگ و دوستدار محیط زیست با عنوان  Ecofriendly  and smart polymer systems برگزار خواهد شد.
باید در نظر گرفت که پلیمرها زندگی امروز بشری را بسیار مرفه ساخته‌اند و زندگی بدون آن ها سخت  خواهد شد. اما در عین حال نباید از خطرات زیست محیطی که ضایعات این مواد در طبیعت و اکو سیستم حیاتی برای انسان امروز ایجاد کرده نیز غافل شد. یکی از اهداف اصلی این سمینار پیشنهاد راه حل‌های علمی و تکنیک های کاهش زیان ضایعات پلیمری در اکو سیستم حیاتی است. البته دانشمندان این رشته با حضور دانشجویان خود و نیز صاحینظران صنعت با آخرین تحولات ملی و جهانی در این زمینه مهم علمی و صنعتی آشنا و از دست آورد ها ی یکدیگر باخبر خواهند شد. 

میرزاده ادامه داد: حدود 536 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که 112 سخنرانی و 377 پوستر در طی برگزاری همایش ارایه می‌شود و کتاب این سمینار توسط ناشر بین المللی Springer/Nature   منتشر شود.70 داور از دانشگاه های مختلف کشور نیز برای داوری مقالات و پوسترها همکاری کرده اند.  انتظار ما این است که به طور میانگین 600 نفر در همایش حضور داشته باشند. از 10 سخنران کلیدی، 6 نفر از مهمان‌های خارجی هستند. به طور کلی سخنرانانی از کشورهای نروژ، کانادا، آلمان، اتریش، پاکستان و عراق و آمریکا در همایش حضور خواهند یافت. نام و محورهای سخنرانی و برنامه‌ی کامل همایش در آدرس www.ispst.ir قابل دسترسی است که علاقمندان می‌توانند مراجعه و بر حسب حوزه‌های تخصصی خود دنبال کنند. 

گفتنی است در روز اختتامیه همایش و پس از معرفی مقالات و پوسترهای برتر و قدردانی از پیشکسوتان عرصه علوم و تکنولوژی پلیمرها، برنامه‌ی کنفرانس آتی که در سال 2020 برگزار خواهد شد عنوان می‌شود.

میرزاده گفت: اسپانسرهای این دوره ISPST پتروشیمی جم، گروه صنعتی بارز، شرکت اورند پلاستیک و انجمن صنفی  مهندسین شیمی و پلیمر هستند که کمال همکاری را با ما به عمل آوردند تشکر میکنم. البته همکاران زیادی در این سمینار فعال هستند که بجای خود در مراسم سمینار از تلاش‌های ایشان قدردانی خواهد شد.

این سمینار از تاریخ 28 آبان تا 1 آذر 1397 برگزار می‌گردد.

سیزدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمرها ISPST 2018

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین