کد خبر: ۵۵۷۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

٣٠ پرونده تخلف شرکت‌های لبنیات در تعزیرات تشکیل شد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: دولت و مستقیما سازمان تعزیرات با افزایش خودسرانه قیمت لبنیات برخورد می کند و تاکنون ٣٠ فقره پرونده تخلف برای شرکت های لبنیات در تعزیرات تشکیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری گفت: از مجموع ٣٠ فقره پرونده تخلف شرکت های لبنیات در سراسر کشور، حکم ١۵پرونده صادر شده است و ٩ شرکت لبنیات ١٧۵ میلیارد تومان جریمه نقدی شدند؛ همچنین حکم برائت برای سه شرکت صادر شده است و ١٢ پرونده دیگر نیز در جریان رسیدگی است.

وی افزود: افزایش قیمت لبنیات نباید موجب متضرر شدن مصرف کنندگان شود و تعزیرات با وجود حمایت از تولیدکنندگان با افزایش غیر قانونی قیمت ها برخورد قانونی انجام می دهد.

سخنگوی تعزیرات درباره جزئیات احکام صادر شده برای شرکت های لبنیات، افزود: یک شرکت لبنی معروف که مجموع تخلفات گرانفروشی آنها در پنج پرونده تجمیع شده، ۸۴۰ میلیارد ریال در حق صندوق دولت محکوم شده است.

وی افزود: شرکت لبنیات دیگری به پرداخت ۱۰ میلیارد ریال جریمه در حق دولت محکوم شد همچنین یک شرکت لبنیات در دو پرونده به پرداخت ۵۶ میلیارد ریال و شرکت لبنی دیگری به پرداخت ۳۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

سخنگوی تعزیرات تصریح کرد: لبنیات از ابتدای امسال فقط یک مرتبه آن هم ٣٢ درصد افزایش قیمت داشت اما شرکت های لبنیات چندین مرحله قیمت ها را بالا بردند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از جمله وزارت جهادکشاورزی، وزارت صنعت، معدن، تجارت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی می توانند با در نظر گرفتن نیاز تولیدکنندگان، قیمت گذاری ها را به روز انجام دهند.

رایگانی گفت: در مورد لبنیات شاهد تکرار تخلف در واحد‌های تولیدی هستیم زیرا جریمه ها بازدارندگی لازم را ندارد و در شرایطی که شیر را ۴۵ روزه از دامدار خرید می کنند اما مافیایی که وجود دارد شیر را از دامدار به روز می خرند و اقدام به تبدیل آن به شیرخشک و قاچاق می کنند.

وی اظهارداشت: نسبت به دغدغه های تولیدکنندگان آگاه هستیم و می دانیم که هشت هزار نفر نیروی انسانی در یکی از مجموعه های مرتبط با محصولات لبنی مشغول به فعالیت هستند اما در شرایط کنونی باید حلقه مفقوده و علت افزایش خودسرانه لبنیات مشخص شود زیرا نباید حقوق مصرف‌کنندگان تضییع شود.

احتساب سود جریمه دیرکرد در قبوض گاز تخلف است

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: احتساب سود جریمه دیرکرد در قبوض گاز مصداق تخلف است.

وی یادآور شد: در یک ماهه اخیر شرکت ملی گاز در قبض‌های صادره برای مشترکینی که بدهی داشتند سود دیرکرد محاسبه کرده است که این مساله در نگاه تعزیرات تخلف و مصداق گرانفروشی است که در حال بررسی هستیم.

جریمه ٨٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومانی واردکننده خودرو

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به نوسانات بازار خودرو گفت: حکم یک شرکت خارجی واردکننده خودرو به دلیل عدم ایفای تعهدات به صورت غیابی به مبلغ ٨٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان صادر شد همچنین این شرکت به پرداخت ١٧ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.

رایگانی افزود: یک شرکت دیگر نیز با اینکه در سند صادره. قیمت خودرو را ٢٧٠ میلیون اعلام کرده بود از یک مشتری ٣۴٠ میلیون دریافت کرده بود که به اتهام گرانفروشی محکوم شد.

رایگانی با اشاره به سخنان دبیر انجمن لوازم خانگی داخلی مبنی بر اینکه قیمت لوازم خانگی خارجی مشخص نیست، گفت: هر کالایی با هر نرخ ارزی که وارد کشور شده کاملا مشخص است و قابل قیمت‌گذاری است.

در ادامه نشست، سخنگوی سازمان تعزیرات درباره افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار گفت: مسأله کیفیت و قیمت‌گذاری مطرح است که در سازمان تعزیرات پیگیر این موضوع هستیم زیرا برخی می گویند برنج داخلی را با برنج های بی کیفیت مخلوط می کنند که این امر از نظر تعزیرات قابلیت پیگیری دارد.

مهمترین پرونده های استانی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره مهمترین پرونده های تشکیل شده در شعب استانی تعزیرات گفت: در استان خراسان رضوی یک شرکت به دلیل عدم تعهد تولید با ارز دولتی به ۲۶۱میلیارد تومان جریمه نقدی و باز پس دادن ۹ میلیارد یورو به بانک شاکی محکوم شد.

وی اضافه کرد: در استان سیستان و بلوچستان متهم ردیف اول پرونده قاچاق ۹هزار و ۶۴۷دستگاه موبایل به ۴۳میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد و متهم ردیف دوم این پرونده به ۸میلیارد ریال جریمه شد همچنین در استان مرکزی فردی به اتهام قاچاق سوخت ۲۵میلیارد ریال جریمه شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده های در حال رسیدگی در این سازمان گفت: پرونده قاچاق ارز به ارزش ۵ میلیارد ریال در تعزیرات شهرری تشکیل و متهم با پرداخت ۱۱میلیارد ریال در حق صندوق دولت محکوم شد که این حکم در شعبه دادگاه تجدید نظر هم قطعی اعلام شده است.

رایگانی ادامه داد: در استان یزد ٢ پرونده احتکار قطعات خودرو به ارزش ۳۰میلیارد ریال تشکیل شده که در حال رسیدگی است همچنین در استان مازنداران پرونده شرکت پتروشیمی به اتهام احتکار به ارزش ۱۶میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

وی اظهارداشت: در استان خراسان جنوبی ٢ پرونده قاچاق نفت گاز با ارزش ۴میلیارد ریال در دست رسیدگی است همچنین در استان اردبیل پرونده ای برای ۵۳۱کیسه آرد اعلام موجودی نشده به ارزش ۳میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

رایگانی افزود: در گیلان، پرونده احتکار و قاچاق کولر و اسپیلت برای یک شرکت معروف به ارزش ۴۸میلیارد ریال و همچنین پرونده شرکت حمل و نقل به اتهام قاچاق نیتروژن به ارزش ۸۶۳میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

رایگانی ادامه داد: در کرمان نیز پرونده ای به اتهام عرضه خارج از شبکه مواد پلی اتیلن به ارزش ۱۷۴میلیارد ریال و در استان مرکزی پرونده عرضه خارج از شبکه محصولات پتروشیمی به ارزش ۹۴میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین