کد خبر: ۵۵۷۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳

کی‌روش: برخی در راه آماده‌سازی تیم‌ملی خوابند/ در آسیا فقط برای قهرمانی می‌جنگیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در راه اماده‌سازی تیم‌ملی برای جام ملت‌های آسیا مشکلاتی وجود دارد اما این تیم در امارات برای قهرمان شدن خواهد جنگید.
آفتاب‌‌نیوز :
سرمربی تیم ملی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار برابر ونزوئلا گفت: تشکر خودمان را از فدراسیون فوتبال قطر برای و شیخ حمد – رییس فدراسیون فوتبال قطر - به خاطر این که در بازی تیم ملی ایران برابر ونزوئلا از ما حمایت کردند تا روند آماده سازی خودمان را قبل از جام ملت‌ها به خوبی انجام دهیم، اعلام می‌کنیم.

به گزارش فدراسیون فوتبال، وی در ادامه گفت: بدون شک فوتبال آسیا روزهای حساسی را پیش رو دارد و هر 24 تیم برای آماده‌سازی در حال تلاش هستند. همان طور که می‌دانید متاسفانه امکان بازی با تیم‌های آفریقایی وجود ندارد. همین طور تیم‌های اروپایی درگیر مسابقات لیگ اروپا هستند و به همین خاطر رابطه خوب ما با آمریکای جنوبی توانست بازی‌های آماده سازی خوبی مقابل تیم‌هایی مانند ترینیداد و توباگو، بولیوی و حالا ونزوئلا برگزار کند. امیدوار هستیم که بازیکنان بتوانند با آماده سازی خوب و بیشتر و دو چندان برای جام ملت‌ها آماده شوند.

کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد عملکرد درخشان تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه و میزان آمادگی ایران در راه آماده سازی مسابقات جام ملت‌ها گفت: مطمئنا تیم‌هایی که آماده سازی بهتری دارند می‌توانند نتیجه بهتری کسب کنند. تیم‌هایی مانند ژاپن و کره جنوبی و استرالیا فاصله زیادی از بعد توسعه و آماده سازی با سایر تیم‌ها دارند. در سمت دیگر هم تیم‌هایی مانند عربستان و امارات و قطر هم آماده سازی بسیار خوبی انجام داده‌اند. ضمن این که بازیکنان خوبی را در اختیار دارند و رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها می‌تواند کسب مدال را به دنبال داشته باشد و ما هم امیدوار هستیم و فکر می‌کنیم که می‌توانیم خودمان را به چهار تیم اول جام ملت‌ها برسانیم اما قطعا تیم‌هایی که آماده سازی بهتری داشته باشند می‌توانند در این مرحله حضور داشته باشند.

سرمربی تیم ملی در ادامه تاکید کرد: چند نفر را می‌شناسیم که در این مدت خواب بودند ولی آماده سازی هرچه بهتر می‌تواند به ما کمک کند تا به آن تیم‌ها برسیم و البته تیم‌هایی مانند چین و اردن و بحرین و عمان را هم نمی‌توانیم فراموش کنیم. حتی تیم ملی ازبکستان که تیم‌های بسیار خوبی دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد علت انتخاب تیم ملی ونزوئلا که بازیکنان سرشناس و خوبی دارد که در تیم‌های نیوکاسل و اودینیزه و ... بازی می‌کنند، گفت: علت انتخاب ونزوئلا این است که این تیم، فوتبالی خوب و چشم نواز بازی می کند و بازیکنانی تکنیکی و با قدرت و توانایی بالا دارد که عده زیادی از آنها در لیگ های اروپایی مشغول به فعالیت هستند. ضمن این که ما می خواستیم پیشرفت فوتبال خودمان را در طول یک سال گذشته مشاهده کنیم به خاطر این که یکسال پیش با این تیم بازی کرده بودیم.

کی‌روش افزود: تیم ملی ونزوئلا در بازی آخر خود توانست با نتیجه مساوی دیدار خود برابر ژاپن را پشت سر بگذارد و تیم ملی این کشور خیلی خوب است و بازیکنان با کیفیتی دارد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی در مورد سابقه مربیگری‌اش در ایران و حضور چند ساله در تیم ملی و این که آیا می‌توان با نتایج جام های جهانی گذشته گفت که ایران قهرمان آسیا می‌شود گفت:‌ اجازه دهید خیلی شفاف بگویم. جام ملت‌ها هم مثل همه تورنمنت‌های دیگر بسیار دشوار است. وقتی ایران به جام جهانی روسیه یا برزیل رفت برای شرافت و اعتبار و وجاهت تیم و ایران بازی کردیم اما الان و در جام ملت‌ها آمده‌ایم که قهرمان شویم و آمده‌ایم که مقام کسب کنیم و در یک سطح دیگر بازی خواهیم کرد.

وی افزود: قطعا در این مسابقات حضور خواهیم داشت تا در کنار تیم‌های دیگر مانند ژاپن و استرالیا و چین و قطر و امارات به موفقیت دست پیدا کنیم. جام جهانی خوبی را پشت سر گذاشتیم و تیم اول آسیا هستیم اما این به ما کمک نخواهد کرد که در بازی بعدی برنده باشیم. کاری که دیروز انجام دادیم برای فردای ما نتیجه‌ای ندارد و قطر سخت مشغول آماده سازی است و عربستان و عمان و اردن و چین در حال آماده سازی جدی هستند. این مطلب را من همیشه به ایران می‌گویم که باید آماده سازی خوب داشته باشید. باید با تیم ملی‌مان و با یک حمایت و حفاظت خوب به جام ملت‌ها پا بگذاریم نه با این شرایط فعلی که در خانه داریم که حتی یکی از اصحاب رسانه ایرانی حضور ندارد. این اتفاق برای هیچ یک از تیم‌های ملی که می‌خواهند مقام بیاورند نمی‌افتد. قطعا نفاق و دو دستگی که بعضی‌ها در تلاش برای ایجاد آن در تیم ملی هستند غیر قابل قبول است و این دو دستگی باعث شرم است. 

کی‌روش در ادامه گفت: البته در همین لحظه افرادی هستند که در طول آماده سازی تیم ملی خوابیده‌اند. این فرمول مناسبی برای قهرمانی در جام ملت‌ها نیست و ما بازیکنان و مربیان حتی با در نظر گرفتن این که داریم تنها این کار را انجام می‌دهیم ولی سر حد تلاشمان را همان طور که در برزیل و استرالیا و روسیه انجام دادیم به کار خواهیم بست و مسیرمان را با در نظر گرفتن این امر که برای مردم کارمان را انجام می‌دهیم ادامه خواهیم داد. 

وی در پایان گفت: برای آن 70 میلیون نفری که به خیابان‌ها آمدند و بعد از موفقیت در جام‌های جهانی شادی کردند بازی خواهیم کرد. اتفاقاتی که درون خانه در حال رخ دادن است با توجه به عدم همبستگی و دودستگی به وجود آمده به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اگر بخواهیم در امارات موفق شویم باید کنار هم و متحد باشیم. پیام صریح و شفاف من این است که این مسئولیت فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان است که تلاش‌ها برای برطرف کردن شکاف درون تیم ملی را انجام کنند. بازیکنان و تیم ملی فوتبال و هواداران فوتبال ایران مستحق این نیستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین