کد خبر: ۵۵۷۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱

در دیدرا وزیرخارجه‌انگلیس و ظریف چه‌گذشت؟

محمدجواد ظریف در صفحه توییتر خود گزارشی از دیدار امروزش با وزیر خارجه انگلیس در تهران منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر امور خارجه کشورمان در توییتر خود نوشت: «امروز میزبان آقای جرمی هانت وزیر امور خارجه بریتانیا در تهران بودم. در این دیدار منافع متقابل، به‌ویژه حفظ برجام و تعهد اروپا به عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در خصوص راهکارهای پایان‌دادن به جنگ فاجعه‌بار و کابوس وضعیت وخیم انسانی در یمن گفت‌وگو کردیم.»

در دیدرا وزیر خارجه انگلیس و ظریف چه گذشت؟

برجام، مسایل منطقه و دو تابعیتی‌های انگلیسی موضوع گفت‌وگوی هانت و ظریف

سفارت انگلیس در تهران  نیز در صفحه توییتر رسمی خود با اشاره اولین دیدار محمد جواد ظریف و جرمی هانت اعلام کرد که در این دیدار دو طرف درباره توافق هسته‌ای، مسایل منطقه و نگرانی‌ها مربوط به پرونده انگلیسی‌های دو تابعیتی بحث شد.

به گزارش ایسنا، سفارت انگلیس در تهران اعلام کرد:

«جرمی هانت وزیر امور خارجه بریتانیا، امروز و در آغاز سفر خود به ایران اولین ملاقات خود را با آقای دکتر ظریف داشتند. مذاکرات دو طرف در این سفر پیرامون توافق هسته‌ای، منطقه و نگرانی‌های مربوط به پرونده‌های انگلیسی‌های دو ملیتی است.»

سفر جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس به ایران روز دوشنبه در حالی انجام شد که آمریکا تحریم‌های یک جانبه‌اش علیه ایران را که در چارچوب برجام تعلیق شده بود به طور کامل بازگردانده است و کشورهای اروپایی به همراه چین و روسیه هنوز نتوانسته‌اند برای منتفع شدن ایران از مزایای اقتصادی و تجاری برجام و رفع تحریم‌ها، سازوکار ویژه مالی را اعلام کنند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: هنوز هیچ کشوری حاضر نشده میزبانی سازوکار مالی بین ایران و اروپا را قبول کند؛ اتریش و لوکزامبورگ قبول نکردند و اروپا ناتوان از ثبت SPV است.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها یا نخواستند یا نتوانستند تاکنون کاری انجام دهند، اما ما تا زمانی که باقی ماندن در برجام به نفع کشور باشد در آن می‌مانیم و اگر این نباشد ماندن در برجام فایده ای ندارد. اگر تا الان ماندیم به این دلیل است که در ابعاد سیاسی و اقتصادی ماندن به نفع ماست. در حال حاضر شرایط مطلوبی است اما این حتما پایدار نخواهد ماند و اروپایی‌ها باید بدانند این وضعیت نمی‌تواند به این شکل ادامه پیدا کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین