کد خبر: ۵۵۷۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰

ابتکار: نقش زنان در اقتصاد ملی انکارنشدنی است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، نقش بانوان در اقتصاد ملی را انکارنشدنی عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
معصومه ابتکار عصر دوشنبه ۲۸ آبان در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط البرز،  اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام‌شده حدود ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی، ارزش کار خانگی زنان خانه‌دار است.

ابتکار افزود: زنان ایرانی در بخش اقتصاد بسیار فعال هستند؛ به خصوص زنان تحصیلکرده که دوست دارند در اغلب زمینه‌های شغلی ورود کنند.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه با تاکید بر ضرورت مهارت‌آموزی زنان گفت: مهارت‌آموزی باید بر اساس علایق و سلایق انجام گیرد چون در دنیای امروز علاقه و مهارت دو بال موفقیت در هرکسب و کاری هستند.

ابتکار اظهار کرد: بدون مهارت‌آموزی ممکن است علاقه‌مندان نتوانند کسب و کار پایداری برای رسیدن به درآمد مناسب راه بیندازند.

این مقام مسئول توضیح داد: برای مهارت‌آموزی، سازمان فنی و حرفه‌ای قراردادهایی با بخش‌های مختلف منعقد کرده و آموزش متقاضیان در رشته‌های مختلف را بر عهده دارد.

ابتکار در ادامه با اشاره به اهمیت مهارت‌افزایی در حوزه بازاریابی برای کسب و کار خاطرنشان کرد: مهارت‌هایی که تولیدکننده بتواند از طریق آن فروش داخل و صادرات خود را افزایش دهد برای هر کسب و کاری ضروری است.

وی با بیان اینکه امروز اینترنت به کمک بازاریابی کالای تولیدی در آمده، تصریح کرد: با همکاری وزارت ارتباطات، کارهای مشترکی در حال انجام است و دولت تمام تلاش خود را برای گسترش بازاریابی الکترونیکی می‌کند.

معاون رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل زنان در معرفی وثیقه و ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی گفت: تشکل‌ها و تعاونی‌ها باید برای تسهیل در حوزه تضامین لازم، دست به کار شوند.

ابتکار با بیان اینکه در بخش کشاورزی و صنعت، امتیازات ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته شده است، گفت: در شهرک‌های صنعتی امکانات ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته شده و در این زمینه کارهای خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با وزیر صنعت هم جلسه‌ای در این زمینه برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: این دیدار سبب شد دفتر ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات زنان کارآفرین در نظر گرفته شود.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: حضور زنان در اقتصاد رشد داشته و بین سال ۹۵ تا ۹۶ تا ۶۰ درصد از مشاغل خانگی و کوچک و متوسط مربوط به بانوان بوده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهوری عراق به ایران، این سفر را باعث تحکیم و تقویت روابط اقتصادی دو کشور و موثر در بهبود مناسبات طرفین دانست و اظهار کرد: ایران و عراق ظرفیت همکاری‌های تجاری و اقتصادی زیادی دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دولت دوازدهم این تعاملات بیشتر شده و سرمایه‌گذاران عراقی زیادی در ایران حضور یافته‌اند که این امر، رشد و توسعه اقتصادی هر دو کشور را به دنبال دارد.

وی افزود: امید است هر روز شاهد مستحکم‌تر شدن روابط ایران با عراق به‌ویژه کردستان عراق که اشتراک فرهنگی و اجتماعی زیادی با آن داریم باشیم.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: صنایع خاص، حوزه‌های پزشکی و درمانی، صنایع هایتک و نانو و بخش‌های کشاورزی و گردشگری از ظرفیت‌های ایران برای سرمایه‌گذاری هستند.

ابتکار اظهار کرد: ایران مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی زیادی دارد که می‌توانند طرح‌های پژوهشی مشترک زیادی را با عراق اجرایی کنند.

وی با اشاره به تلاش برای امکان تردد آسان مردم سنندج به سلیمانیه عراق نیز ابراز امیدواری کرد که با همکاری‌های دیپلماتیک دو کشور، این اتفاق به زودی بیفتد.

ابتکار گفت: قرار بود در حوزه محیط زیست، پارک ملی مرزی با کشور عراق داشته باشیم ولی این اتفاق هنوز نیفتاده و نیازمند پیگیری است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
بعله... بخصوص در تسخیر سفارت شیطان بزرگ و فرستادن فرزند به مقر شیطان بزرگ جهت به اصطلاح تحصیل و کسب علم از دانشگاههای شیطان بزرگ !!!!!!!
روزگار عجیبی است ، نیست؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین