کد خبر: ۵۵۷۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵

کاندولیزا رایس مربی فوتبال می‌شود؟

بسیاری از سیاستمداران به دنبال خداحافظی از دنیای سیاست، راهی عرصه‌های دیگر مدیریت از اقتصاد تا تجارت می‌شوند اما شاید سخت بتوان بین صندلی‌های دولت و پارلمان با نیمکت مربی‌گری فوتبال پل زد؛ کاری که به نظر می‌رسد وزیر خارجه پیشین آمریکا قصد انجامش را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
کاندولیزا رایس، زنی است که حضور در بالاترین سطح سیاست آمریکا را تجربه کرده است. او در دوران ریاست‌جمهوری جورج بوش پسر، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا بود اما به تازگی خبر رسیده است که تیم فوتبال آمریکایی کلیولند براونز که در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد، به دنبال استخدام او به عنوان سرمربی تیم است.

انتشار این خبر از سوی «ای‌ان‌پی‌اس» با واکنش رایس و باشگاه کلیولند براونز روبرو شد.

کاندولیزا رایس ۶۴ ساله در فیس‌بوک نوشت: هنوز برای مربی‌گری آماده نیستم اما اگر براونز احتیاج داشته باشد، حاضرم فصل آینده برای یکی دو بازی به تیم مشورت تاکتیکی بدهم. من عاشق باشگاه خودم هستم و می‌دانم آن‌ها یک مربی باتجربه استخدام می‌کنند که می‌تواند ما را به سطح بالاتری ببرد.

این خبری بود که رایس را تبدیل به اولین زنی می‌کرد که در «ان‌اف‌ال» (لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی بزرگسالان آمریکا) برای پست سرمربی‌گری مصاحبه شده بود. او گفت: از شوخی گذشته، واقعا امیدوارم که ان‌اف‌ال در گام اول شروع به آوردن مربی‌های حرفه‌ای زن کند و بعد هم پست سرمربی‌گری را به زنان بسپرد. لازم نیست یک نفر قبلا بازیکن بوده باشد که بازی را بفهمد و بتواند به بازیکنان انگیزه دهد. مهم‌ترین مسأله تجربه است و زمان آن رسیده که مربیان با تجربه زن وارد بازی شوند.

ای‌ان‌پی‌اس به نقل از "یک منبع" در لیگ فوتبال آمریکا اعلام کرده بود که جان دورسی، مدیر کل براونز از رایس مصاحبه کاری گرفته است؛ زنی که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ جزو دولت جورج بوش بود.

از سوی دیگر، گرچه دورسی از کاندولیزا رایس به عنوان یک رهبر بزرگ یاد کرد ولی گفت که باشگاه هنوز مشغول بررسی گزینه‌ها است و نام رایس بین آن‌ها قرار ندارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، رایس که در تمام زندگی طرفدار کلیولند براونز بوده، در اغلب بازی‌های خانگی این تیم به ورزشگاه می‌رود. او تا به حال تجربه مربی‌گری نداشته اما تجربیاتی در فوتبال آمریکایی در دوران دانشجویی داشته است. او همچنین اوایل سال ۲۰۱۸ ریاست کمیته‌ای را به عهده داشت که مشغول مطالعه در مورد تغییرات بالقوه در بسکتبال دانشجویی آمریکا بود.

به گزارش ایسنا، باشگاه براونز، مربی‌اش هیو جکسون را در ماه اکتبر اخراج کرد. این مربی از سال ۲۰۱۵ که هدایت تیم را به عهده گرفت، فقط در ۳ مسابقه از ۳۹ بازی برنده شد. پیروزی ماه سپتامبر این تیم مقابل نیویورک جتز اولین برد آن‌ها پس از ۶۳۵ روز بود، اما تنها یک پیروزی و سه شکست پس از آن مسابقه، راهی غیر از اخراج سرمربی پیش پای مدیران نگذاشت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین