کد خبر: ۵۵۷۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

خالی كردن حساب شهروندان با شگرد ارائه اينترنت رايگان

رئيس پليس فتا استان اصفهان گفت: فردی که در فضاي مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع ارائه اينترنت رايگان، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، در عملیات کارشناسان این پلیس شناسایی و دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ " سيدمصطفي مرتضوي رئيس پليس فتا استان اصفهان"  بيان داشت: در پي شكايت یک شهروند اصفهاني مبني بر اينكه  مبلغ 20 ميليون ريال از حساب وي به صورت غير مجاز برداشت شده است، كارشناسان پليس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وي افزود: شاکي در اظهارات خود عنوان کرد، براي دريافت اينترنت رايگان در يك كانال تبليغاتي در شبكه هاي اجتماعي مبلغ 10 هزار ريال جهت شركت در قرعه كشي به صورت اينترنتي پرداخت کردم، اما مدتی پس ازآن  متوجه شدم علاوه بر اين که هديه اي دريافت نكردم، کل موجودي حسابم که 20 ميليون ريال بود نيز برداشت شده است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در بررسي هاي اوليه مشخص مي شود، درگاه بانکي که شاکي از طريق آن اقدام به واريز وجه كرده است، جعلي بوده و  اطلاعات حساب بانکي شاکی توسط دائر کننده این درگاه  به سرقت رفته است.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: نهايتاً کارشناسان با اقدامات تخصصي و جستجوهای علمی خود در فضای سایبر موفق به شناسايي فرد کلاهبردار شده و وی را در عملیاتی ویژه دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی  در پايان به كاربران اینترنت در خصوص ورود به درگاه های بانکی جعلی هشدار داد و گفت:  مجرمان سايبري به راحتي کاربران را براي ورود به اين درگاه هاي جعلي تشويق مي کنند، بنابراين کاربران با صفحاتي روبرو مي شوند که ادعا دارند اينترنت رايگان، شارژهاي ارزان قيمت و ... مي فروشند كه بيشتر اين لينک ها کاربران را به صفحات فيشينگ ارجاع مي دهد و کاربران در هنگام خريد به راحتي اطلاعات بانکي خود را در اختيار فيشرها قرار مي دهند.

این مقام انتظامی بیان کرد:  يکي از راه هاي تشخيص سايت هاي فيشينگ بررسي قسمت URL سايت است كه کاربران بايد حتماً دقت کنند در کنار آدرس سايت، عبارت https وجود داشته باشد و اگر غیر از آن بود درگاه پرداخت الکترونیکی آن جعلی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین