کد خبر: ۵۵۷۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

جزئیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس

نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح مربوط به مجلس دوره فعلی نبوده و از مجلس ششم تعدادی از نمایندگان به‌دنبال استانی شدن این انتخابات بوده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در این کمیسیون خبر داد.

ناصر شریفی از تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبر داد و اظهارداشت: این طرح پس از بررسی مواردی از جزئیات به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

وی افزود: در صورت تصویب این طرح در مجلس و تائید آن توسط شورای نگهبان، انتخابات دوره بعدی مجلس شورای اسلامی به صورت استانی برگزار خواهد شد.

شریفی اظهارداشت: احتمال تصویب این طرح در صحن علنی مجلس زیاد است.

نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح مربوط به مجلس دوره فعلی نبوده و از مجلس ششم تعدادی از نمایندگان به‌دنبال استانی شدن این انتخابات بوده‌اند.

وی یادآور شد: این طرح همچنان با چالش‌هایی رو به رو است و برخی نمایندگان بر این عقیده هستند با تصویب این طرح ارتباط مردم با نمایندگان کمرنگ خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها تاکیدکرد: این طرح زمانی می‌تواند عملیاتی شود که در کشور احزاب قوی وجود داشته باشند و با انتخاب افراد شایسته، زمینه را برای تقویت مجلس فراهم آورند.

وی افزود: این طرح با هدف متمرکز کردن نماینده بر قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون تدوین شده است.

شریفی ادامه داد: چنین دیدگاه‌هایی تا زمانی که زیرساخت‌ها درست نشوند و به سطح قابل توجهی از توسعه‌یافتگی نرسیده باشیم اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تشریح کلیات این طرح گفت: در این طرح هر یک از استان‌ها به‌عنوان یک حوزه انتخابی اصلی و حوزه‌های انتخابیه فعلی به‌عنوان حوزه فرعی در نظر گرفته می‌شوند.

وی افزود: هر داوطلب نمایندگی، صرفا در یک حوزه انتخابی فرعی می‌تواند ثبت‌نام کند و کسی پیروز انتخابات است که علاوه بر کسب برتری و اکثریت آراء در حوزه اصلی حداقل ۱۵ درصد حوزه فرعی را داشته باشد.

شریفی ابراز داشت: در طرح یادشده از تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه فعلی و استان‌ها کاسته نخواهد شد و تعداد نمایندگان مجلس نیز تغییر نخواهد کرد.

جماران 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین