کد خبر: ۵۵۸۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

با بازداشت کارگران، مشکلات حل می‎شود؟

علیرغم انجام تشریفات قانونی، کارگران بازداشتی هفت تپه آزاد نشدند
آفتاب‌‌نیوز :
فرزانه زیلابی از عدم موافقت دادگاه با آزادی کارگران بازداشتی هفت تپه خبر داد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا، علیرغم انتشار اخبار آزادی 4 کارگر بازداشتی نیشکر هفت‌تپه، فرزانه زیلابی (وکیل این کارگران) از مخالفت نهایی با این آزادی خبر داد.

وی گفت: علیرغم تبدیل قرار بازداشت به کفالت و انجام همه تشریفات قانونی، دادگاه شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شوش با آزادی 4 کارگر بازداشتی هفت تپه مخالفت کرد.

وی در ارتباط با دلیل ممانعت از آزادی گفت: به اطلاع اینجانب رساندند که تبدیل قرار بازداشت به کفالت به خاطر اتهامِ «اخلال در نظم» بوده‌است و این چهار کارگر بازداشتی اتهام امنیتی دیگری نیز دارند که هنوز تعیین تکلیف نشده و باید تا زمان تکمیل تحقیقات در بازداشت بمانند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه در آخرین لحظه با آزادی کارگران مخالفت شده‌ است، افزود: همه کارگران از قرار آزادی همکارانشان خوشحال بودند که ناگهان این اتفاق ناگوار رخ داد و همه را متاثر کرد.

زیلابی تاکید کرد: آنطور که به نظر می‌آید، این کارگران باید فعلا در بازداشت بمانند ولی ما به پیگیری‌های قانونی برای آزادی آنها ادامه خواهیم داد.

توصیه شورای امنیت کشور به دستگاه قضا برای تعامل بیشتر با کارگران نیشکر هفت‌تپه/ با بازداشت معترضان نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم

همزمان با تاکید رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بر اتخاذ تصمیمات اصولی در جلسات شورای امنیت کشور برای حل مشکلات کارگران معترض شرکت نیشکر هفت‌تپه، نماینده اهواز از آزادی تمامی کارگرانی که در تجمعات اخیر بازداشت شده بودند، خبر داد.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت تجمعات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اظهار کرد: موضوع تجمعات کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در جلساتی در وزارت کشور و همچنین در جلسه شورای امنیت کشور مطرح و تصمیمات خوبی اتخاذ شد که بر این اساس، قرار شد دستگاه قضایی تعامل بیشتری داشته باشد و کمک کند تا گره مشکلات این کارگران گشوده شود.

وی افزود: شرکت نیشکر هفت‌تپه چه قرار باشد به بخش خصوصی واگذار شود و چه دولتی اداره شود، باید بر اساس یک برنامه و مکانیزم مشخص مدیریت شود. متاسفانه هم‌اکنون این شرکت وضعیت مشخصی ندارد، بودجه‌ای هم وجود ندارد و مجموعه کارگرانی که در این شرکت کار می‌کنند، سردرگم مانده‌اند.

بازداشت کارگران معترض راه‌حل نیست

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر این‌که بازداشت کارگران معترض راه‌حل مشکل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نیست، گفت: مطمئناً با بازداشت معترضان نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم. متاسفانه در حال حاضر، کارد به استخوان کارگران رسیده است.

نماینده اصولگرای کرج در عین حال تاکید کرد که باید موضوع را از جوانب مختلف موردنظر قرار داد و در ادامه خاطرنشان کرد: همان‌طور که مواجهه با این تجمعات باید با همدلی دنبال شود، تجمع‌کنندگان نیز باید به‌نحوی مطالباتشان را پی بگیرند که احیاناً مخل آرامش دیگر شهروندان نباشد.

وی در واکنش به پرسشی درباره علت بازداشت برخی کارگران این شرکت و تعداد بازداشت‌شدگان، گفت که اطلاع دقیقی درباره جزئیات و آمار بازداشت‌شدگان در اختیار ندارد و تاکید کرد که تلاش‌هایی برای حل این مشکل به‌صورت اصولی انجام شده و در حال انجام است.

همزمان جواد کاظم‌نسب الباجی، اصلاح‌طلب مردم اهواز در مجلس در پاسخ به آخرین وضعیت کارگران معترض شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به خبرنگار ایلنا گفت: آقای سیدراضی نوری، نماینده مردم شوش، قاعدتاً اطلاعات دقیق‌تری دارند اما بنابر اطلاع بنده، خوشبختانه کارگرانی که در جریان برگزاری تجمع‌ها بازداشت شده بودند، همگی آزاده شده‌اند.

تکمیلی/همه کارگران بازداشت شده هفت تپه آزاد شدند

تمامی کارگران بازداشت شده مجتمع کشت و صنعت هفت تپه با سپردن تعهد و قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش ایلنا، منابع کارگری در مجتمع هفت تپه از آزادی تمامی بازداشت‌شدگان مجتمع کشت و صنعت هفت تپه خبر دادند.

آنها گفتند: دقایقی قبل با موافقت دادستانی، ۴ کارگر بازداشت شده مجتمع کشت و صنعت هفت تپه به همراه یک خبرنگار خانم با قرار وثیقه آزاد شدند.

به گفته کارگران؛ در جریان اعتراضات صنفی اخیر کارگران این واحد معدنی، حدود ۱۸ نفر از کارگران بازداشت شده بودند که روز گذشته ۱۳ نفر از آنها آزاد شده‌ بودند.

همزمان تیم وزارت کار نیز در حال بررسی اوضاع ورایزنی با کارگران و مسئولان محلی‌ست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
اگر در شهر شوش برخلاف نظر شورای امنیت ملی با کارگران برخورد میکنند باید نگران بود ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین