کد خبر: ۵۵۸۰۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

پیشکسوت دوچرخه‌سواری کشور درگذشت

«منوچهر فکرآزاد»، از پیشکسوتان و قهرمانان دوچرخه سواری کشور و بنیانگذار این رشته ورزشی در تبریز، امروز چهارشنبه دار فانی را وداع گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
مرحوم 'منوچهر فکرآزاد' را می توان اولین رکابزن تبریزی دانست که دوچرخه سواری را به شکل جدی در این شهر آغاز کرد، آن را ادامه داد و توانست در نبود امکانات وحتی بدون داشتن مربی، به دوران رکود و سکون این رشته ورزشی در آذربایجان شرقی پایان دهد و افتخاراتی را برای دوچرخه سواری استان به ارمغان بیاورد.

فکر آزاد در سال 1312 شمسی متولد شد و از سال 1335 به عنوان دوچرخه سواری، مربی، داور و سرپرست در این رشته فعالیت داشته است.

پیشکسوت دوچرخه‌سواری کشور درگذشت

این پیشکسوت دوچرخه سواری اما کارهایی مهم تر نیز در این رشته انجام و شاگردان بسیاری را پرورش و به دوچرخه سواری کشور تحویل داد که از آن جمله می توان به افتخار آفرینانی مانند بهروز رهبر، مرتضی فکرآزاد، مرحوم محمد گلچین، اصغر رسولی، یداله هوشیار و چند تن دیگر اشاره کرد.
مرحوم فکرآزاد از دوچرخه‌سواران بنام کشور در زمان ورزشکاری بود و حتی زمانی عنوان شد که تیم آذربایجان‌شرقی با حضور وی و سایر رکابزنان تبریزی قوی‌تر از تیم ملی ایران است.

وی همچنین از سال 1358 ببه مدت 2 سال رئیس هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی و نخستین سرپرست فنی تور آذربایجان بود، ضمن اینکه در مسابقات آسیایی نیز داوری کرده بود.

مرحوم فکر آزاد همراه با 2 برادر دیگرش استخوان بندی تیم دوچرخه سواری تبریز را در سال های نخست فعالیت آن تشکیل می دادند و کیهان ورزشی همواره از تیم تبریز به عنوان رقیب قدر تیم تهران یاد می کرد؛ آن مرحوم همچنین نخستین کسی در تبریز بود که از دوچرخه کورسی در مسابقات استفاده کرد.

مرحوم فکارآزاد علاوه بر دوچرخه سواری، در رشته های دیگری همچون دوی 800 متر، شنا، نجات غریق و کوهنوردی نیز عناوین مختلفی کسب کرد. 

مراسم تشییع پیکر مرحوم منوچهر فکرآزاد فردا پنجشنبه اول آذر ۹۷ ساعت ۱۰صبح در وادی رحمت تبریز برگزار و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می شود. 

به گزارش ایرنا، شام غربیان آن مرحوم نیز فردا ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد امین الوزرا در خیابان ششگلان و مراسم ترحیم روز جمعه ۲آذر ساعت ‌۱۵ تا ۱۷ مسجد جواد ائمه ولیعصر تبریز برگزار می شود. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین